کمال قیلیچ‌دارغلو، اصلی‌ترین رقیب اردوغان ایرانی از آب درآمد


کمال قیلیچ‌دارغلو، اصلی‌ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه خود در جواب سوال یکی از حاضرین در مورد اصالت خود گفت که اصالت وی از خراسان ایران می باشد البته در انتها این جمله را اضافه میکند که اصالت من مهم نیست هر شخص با عقلش حرف میزند نه با شجره نامه و اصالت خود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۱
shahinsgd - اسن، آلمان

ایرانیهای ترکیه که اقامت دارن بهتره به این بابا رای بدن. هم تحصیلکرده است و هم خرافات زده نیست. وضعیت ترکیه خیلی خوب میشه
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
۲۶
elnazpishu - لندن، انگلستان

این چه طرز تیتر زدنه. انگار طرف تر زده که ایرانیه. خودزنی درست نیست
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
۴۰
آریتما - استکهلم، سوئد

عزیز ایشون از کردهای علوی هستند، و اما در شرایط امروز ترکیه و به دلیل اینکه آرای ترکهارو از دست ندهد، پنهان می‌کند، در خراسان ما علوی نداریم!
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

اگه خبر‌ها رو میخوندی هفته پیش خودش گفت علوی هست
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
۳۴
Munchen - مونیخ، آلمان
اتفاقا هیچ مشکلی در تیتر نیست.شما اشتباه کردی.برای مثال : همسایه ما فامیل از آب در اومد.این اصطلاح هیچ بار منفی نداره.شاید دوری از وطن باعث شده معنی اصطلاحات یادتون بره.
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
۲۶
elnazpishu - لندن، انگلستان
ربطی به فارسی نداره جانم. به درک رسانه ای مربوطه چون اصطلاح از اب درامدن هم بار منفی داره و هم مثبت و رسانه بلید قبل از تیتر زدن ارزیابی کنه که مخاطب کدوم رو برداشت میکنه. از لایک های بنده مشخصه که کدوم رو مخاطب برداشت کرده.
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۴۲
paksan - ایران، ایران
تمام عثمانی ها و ترکیه ای ها اصالت ایرانی دارند. تمام پادشاهان عثمانی دیوان شعر و کتاب به پارسی دارند و تمام گفتار درباری آنها پارسی بوده. اینها همشون از ایران مهاجرت کردند بخصوص در زمان مغلها تورکهای قزاقستان سیاهی لشکر مغلها بودند.اساسا کلمه تورک رو چینی ها استفاده میکردند برای مغلها در کتابهای اونها هست و این کلمه از اونجا وارد نامگذاری ها شده و هیچ ریشه ای در توران نداره. عمده ما تورانی های ساکن ایران بعد حمله مغلها به آناتولی مهاجرت کردیم و بعد قدرت گرفتیم و ماین حملات مغلها همدست شدند و بعدها که مغلها سقوط کردند حاکم شدند.بسیاری از جنگ های سلسله های حاکم در ایران و عثمانی تقریبا بین تورانی های ایرانی شده و تورانی های عثمانی شده بود و برای همین خیلی از مناطق هی دست به دست میشد ولی همه اینها به چشم وطن به ایران نگاه میکردند و زبان پارسی زبان پدری یا مادری ما بوده و برای همین در هر دو حکومت تلاش زیادی برای حفظ زبان پارسی میکردند و اگر امروز هم بخواهیم به اصل خودمون برگردیم ایران و زبان پارسی زبان تمدنی ماست و زبان تورانی زبان قوم و قبیله ای مثل بقیه زبانها سرزمین ایران.
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
۴۴
antifascism - تهران، ایران
باز تو رفتی تو هپروت روستایی فارس! شما فارسها قطعا تیر و طایفه هندی افغانی پاکستانی هستید اما تیپ ترکها کاملا با نژاد کهن قفقازیشون همخوانی داره و سه منطقه ایران قفقاز و ترکیه از کهن زمان زیستگاه این قوم کهن بوده. ترک یک نژاده اما فارس نژاد نیست. شما صرفا یک شاخه مهاجر از هندیها هستید. انقدر در توهم سپری نکن.
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
۳۴
Munchen - مونیخ، آلمان
عزیز جان شما و هم هر کس به حرفت لایک زد اشتباه میکنید،دیگه جای بحث به فرهنگ فارسی معین رجوع کن عینا کپی پیست میکنم “واژه از آب درآمدن معنی : نتیجه دادن ، مشخص شدن نتیجة نهایی کار یا عملی” .
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
۲۶
elnazpishu - لندن، انگلستان
دیگه معنی دموکراسی همینه که میبینید. آقای خامنه ای هم مثل شما میگه همه اشتباه میکنند
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
خب دیگر، بس کنید، همین انتی فاشیسم ممکن است امیرقریو از اب در بیاد، چه اشکالی دارد؟ آنتی فاشیسم به این باور مسلم رسیده است که ایرانی بوده، هست و خواهد بود، یعنی همین جوری هم ایرانی از اب در نیامده! از »کهن زمان« تورک بوده است در ایران، و خودش نتیجه گیری می کند که ما ایرانی ها، هندی هستیم! از نژاد خیلی حرف می زند، نمی داند که در علم و بویژه علم ژنتیک اصلا چیزی بنام نژاد، وجود ندارد! بگذریم از اینکه به زبان »تورکچه« عشق می ورزد، ولی »فارسی« می نویسد!
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
۴۴
antifascism - تهران، ایران
من که نفهمیدم چی گفتی. فقط میدونم ما دو چیز جدا از هم داریم. یکی حقوق موجودات و دموکراسی که کاملا یک اولویت و الزام هست و دومی تمایلات و علایق ما هست که صرفا اگر اولی رو نفی نمیکرد قابل اجراست. میدونیم که انسان موجودیه که حتی اگر نزدیکترین کس ما باشه گاهی تلاش میکنه به نفع خودش عمل کنه یا چیزی رو تفهیم کنه. حالا برتری جویی نژادی قومی زبانی فامیلی حاکمیتی از همین نوع تلاشهاست.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
۴۴
antifascism - تهران، ایران
من که نفهمیدم چی گفتی. فقط میدونم ما دو چیز جدا از هم داریم. یکی حقوق موجودات و دموکراسی که کاملا یک اولویت و الزام هست و دومی تمایلات و علایق ما هست که صرفا اگر اولی رو نفی نمیکرد قابل اجراست. میدونیم که انسان موجودیه که حتی اگر نزدیکترین کس ما باشه گاهی تلاش میکنه به نفع خودش عمل کنه یا چیزی رو تفهیم کنه. حالا برتری جویی نژادی قومی زبانی فامیلی حاکمیتی از همین نوع تلاشهاست.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
خوش به حالت فامیل درآمد، مال من خیانت‌‌گر.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +439پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +341یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +240نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +234وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +234ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +166نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند