شاهزاده رضا پهلوی در دانشگاه حیفا: سکوت دوستان را فراموش نخواهیم کرد


شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه، در بخشی از صحبت‌های خود در دانشگاه حیفا گفت: «فراتر از منافع مشترک واضحی که ایران و اسرائیل به عنوان متحدان و شرکای طبیعی دارند، بقیه جهان باید عاقبت تصمیم خود را بگیرند و بگویند که می‌خواهند در کدام سمت تاریخ بایستند.» شاهزاده رضا پهلوی در ادامه جمله‌ای از مارتین لوترکینگ را نقل کرده و گفت: «در پایان، آنچه یادمان می‌ماند سخنان دشمنان نیست، بلکه سکوت دوستان است.»
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

عزیزم ، اونهائیکه سکوت میکنند در حقیقت دوستان منافع خودشون و رژیم نکبت و متعفن ج ا هستند ، نه دوستان شما !! بظاهر دوست و در باطن دشمنند !
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

بلی، پدرت «هلوکاست سکوت» را در ایران حاکم کرد. پدرت با بریدن زبان تمامی مردمان ایران، و ممنوعیت آموزش و تحصیل به زبان مادری ملت های تورک، عرب، بلوچ، کورد در ایران، رسما مملکت را به کشور لال ها تبدیل کرد. طوریکه حتی یک کودکستان نیز به زبان مادری برای ملت های موجود در ایران وجود ندارد.
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

آدمی که زبان مربی بدنسازی زنش را بلد است، و انگلیسی هم یاد گرفته است، اما بعلت قتل عام زبان ها ی مردمان ایران، بعلت هولوکاست زبان ها و فرهنگ ملت های موجود در ایران، و ممنوعیت تحصیل به زبان مادری در ایران، و قتل عام تمامی زبان های مادری در ایران توسط پدرش، شاه، حتی زبان مادری خودش تورکی را نمی داند، زبان کوردی را بلد نیست، زبان بلوچی را هرگز در عمرش نشنیده است، زبان عربی را نمی فهد، زبان لری را نمیداند، زبان گیلکی و مازندارانی را نمی فهم، بعبارت ساده تر زبان هیچ کدام از ملت های موجود در ایران را نمی فهمد، این آدمی که زبان مردمان ایران را نه می شناسد و نه می تواند بفهمد، و در مقابل قتل عام زبان مادری خودش یعنی تورکی و تمامی دیگر زبان های ملت های ایران «سکوت» می کند، چشمانش را برو گذشته و حال ملت های ایران می بندد، همین بهتر است بایستد کنار نتانیاهو و کله اش را بزند به دیوار ندبه. خاک بر سرت که با صدها میلیون دلار پول دزدی شده، حتی الفبای انسان بودن را هم نفهمیدی.
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

دزدزاده زامبی
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۵۸
من و تو باهم - لندن، انگلستان

ببینید چقدر فرق است بین این شاهزاده که اعتبار و احترام برای ما می آورد و آن خائنان آخوند که حیثیت ما را بر باد داده اند
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
۴۶
ماینر - اسن، آلمان

تو از دو حالت خارج نیستی، یا از اون چپی های بدبخت عاشق سبیل استالین که از کمونیست بودن فقط سبیل گذاشتنش رو بلد بودین،یا از مجاهدین که زیر تخمهای صدام یه زمانی جیک جیک میکردین،که در دو حالت مرحوم محمد رضا شاه پهلوی نوک شماها رو چید،خمینی هم که همکاری کامل کردین با اون در فتنه سال ۵۷ ،سرش رو از لای شورتش در آورد نشان شما دادو در آخرش گفت خده کردیم،آخه بس کنین از این بچه بازی ها ببینین ملت ایران کی رو می‌خوان و برای کی می‌خوان جانفشانی کنن؟
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
۴۲
Chokam - ری، ایران
دوستان که سهله اصلا خود خدا هم نمیتونه کاری کنه تا مردم اینن. مردم حاضرن دو برابر پول به جیب برادران سپاهیشون بریزن براشون از چین شاسی بلند وارد کنه سوارش شن . وگرنه تمام دنیا تحریمش کنه اصلا یه دلار هم نشه خارج فرستاد تا مردم تحریم نکنن این رژیم هست،
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

پخمه این چ تزی بود دادی?مارتین لوترکین کجا توکجا?فرقه این پخمه با مارتین لوترکین مثل فرقه فولکس غورباقه یی با بوگاتیه.اگه هم جهان امروز اینطوریه وخوب نیست;;; بخش مهم این بدی به بابات برمیگرده.بابات بودکه غربیهارو به ایرانیا ترجیه میداد.کاپیتولسیون رو شوهرعمه مرهوم من تسویب کردمگع?
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
۴۰
آریتما - استکهلم، سوئد

تو خودت یکی از عوامل دوام ج.ا هستی! برو تو خونت بشین و مواضب زنت باش تا دوست پسر نگیره، مردم خودشون بلند چطور مبارز کنند با این رژیم مستبد!
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان

خودت قضاوت کن آدم چقدر میتونه بدشانس باشه که دشمنانش یک مشت بی سواد درپیتی باشند!! تو وقتی مارتین لوترکینگ رو غلط مینویسی یا ترجیح رو ترجیه و کاپیتولاسیون را کاپیتولسیون!! و مرحوم را مرهوم و تصویب را تسویب و مگر را مگع!! آنوقت ثابت میکنی که چه گاگولی هستی!! اگر تو اهل مطالعه بودی لااقل در پنج خط این همه غلط نمیداشتی!! حالا داری از کسی ایراد میگیری که از نظر تحصیل و سواد و دانستن چند زبان زنده دنیا از تو و ولی وقیحت خیلی سرتر و بالاتره
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
۶۰
اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
. اینان فرا حرفه ای عمل میکنند وبرای اعمالشان توجیه فقاحتی و فتوائی دارند.تا تفکروعادات مردم براین روال است،نجاتی نیست و چرخ گردان بین شیخ و شاه (دمکراسی یعنی الاری+ اخلوکراسی یعنی اکثریت خل ها...) حوادث طراحی شده چون آتش سوزی سینما رکس،بمب گذاری های اوائل۱۳۵۸/۵۷،جنگ فرسایشی ۸ ساله،توطئه مسموم کردن آب تهران با سیانور در آشوب خرداد ۱۳۴۲، کودتای زاهدی-نفتالی ۵۷،اعدام وسرکوب رقبای مواد فروش چون دائی قاسم (تریاک فروش. ﻣﻮﻗﻌﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﻳﻲ ﻗﺎﺳﻢ،ﻛﻼﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﻗﺎﭼﺎﻗﭽﻲ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﮊ ﻣﺴﺘﺤﻜﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻫﻤﺪﺍﻥ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﻭ ﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ "ﻣﻦ ﺍﺯ ﺮﺡ ﺳﺌﻮﺍﻝ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﭘﻠﻴﺲ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ ﺧﻴﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﺩﮊ ﻣﺴﺘﺤﻜﻢ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺷﻬﺮ همدان بی اطلاع بوده اند؟… ﺖ :ﺩﺍﻳﻲ ﻗﺎﺳﻢ ﻳﻚ ﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﻋﻤﺪﻩ ﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺗﺮﻳﺎﻛﻬﺎﻱ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻪ ﺍﺷﺮ ﻭ ﻏﻼﻣﺮﺿﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻣﻲﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ)".رقیب و سرمشق و مرجع تقلید دو جانبه شاه شیخ درفساد،فحشا،تبهکاری،غارت وکشتار. در دوران صفوی،قاجار،پهلوی و جمهوری اسلامی و شاید هم درحکومت آینده?
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
۶۰
اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
. دموکراسی مانند بسیاری از اصطلاحات اصلی علم سیاست، (از جمله خود «سیاست») در اصل واژه‌ای است یونانی که از دو واژه کوتاه‌تر «دموس» و «کراتوس» تشکیل شده‌است. هر دو اصطلاح چند معنی دارند:. «دموس» می‌تواند هم به معنای کلیه شهروندانی باشد که در پولیس یا دولت-شهر زندگی می‌کنند و هم به معنای «اراذل و اوباش» یا «توده عوام» یا «قشرهای فرودست» بکار رود. «کراتوس» می‌تواند هم به معنای «قدرت» و هم به معنای «قانون» باشد که این دو معنای یکسانی ندارند. زیرا می‌توان گروه‌ها یا افرادی را به تصور درآورد که بی‌آنکه به صورت رسمی و مشهود حکومت کنند، دارای قدرت باشند. به این ترتیب، ممکن است در یک دموکراسی صوری که به نظر می‌رسد مردم یا نمایندگان مردم حکومت می‌کنند، توزیع قدرت واقعی کاملاً غیردموکراتیک باشد. یا برعکس، در یک نظام سیاسی که در آن سلطنت یا اشراف به صورت فرمایشی حکومت می‌کنند، شاید این واقعیت آشکار نباشد که قدرت واقعی در دستان مردم است. این ابهام در هر دو واژه سازنده دموکراسی، از زمان شکل‌گیری مفهوم و واقعیت دموکراسی وجود داشته و برای درک معنا و تاریخ دموکراسی اهمیت ویژه‌ای دارد.
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
۶۰
اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
آقای پهلوی دارد با یک دماگوژی (عوام فریبی) سیاسی هم خودفریبی و هم دیگران فریبی می کند که دموکرات است. در واقعیت امر این شخص برای اخلوکراتی (به فرانسوی اخلوکراسی، حکومت اراذل و اوباش سرمایه ) سرمایه نئولیبرالیستی در ایران می باشد. این آقا مثل پدرش تحت دموکراتی (دموکراسی) تابع یک تئوری امپریال-الیگارشی پوپوریستی (کارل پوپر و ماکس وبر) که در آن مردم بر مردم حکومت بکنند. پوپر در کتاب "جامعه باز و دشمنانش" می نویسد: ما تحت دموکراتی مثل واژه خطرناک یونانی حاکمیت مردم یا مردم سالاری نمی فهمیم بلکه شرکت افراد تحت سلطه در حکومت سلطه گران از طریق انتخابات. بنابراین افراد تحت سلطه (اسرا، نوکران، بردگان) و سلطه گران (استثمارگران، برده داران، برده فروشان، صاحبان فاحشه خانه ها) در همه کشورهای جهان هستند. بنابراین در کاته گوری فکر پوپر همه کشورهای صنعتی ,مافیا الیگارشی وامپریال-الیگارشی جوامع دموکراتیک هستند . بله، امروزه همه کشورهای صنعتی ,مافیا الیگارشی وامپریال-الیگارشی لقب دموکراتیک را یدک می کشند. برتولت برشت در این باره می نویسد: وقتی حماقت به اندازه کافی بزرگنمائی بشود، ناگهان نامرئی شده و ع
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
۶۰
اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
نامرئی شده و عادی می گردد. همین حماقت نامرئی عادی شده در ذهنیت آقای پهلوی هم جاگرفته است. خانم البرایت، وزیر امور خارجه سابق آمریکای شمالی علنا اعلام کرده بود که کشورش با کمک انگلیس بر علیه دولت مصدق ک. کودتا کرده و محمد رضا پهلوی را به تخت سلطنت نشانده بودند. همین آقای پهلوی به خانم البرایت گفته بود که از ایشان و مردم ایران عذر خواهی بکنند. خانم البرایت در جواب گفته بود: آقای پهلوی شما می توانید به تاریخ کشورتان دروغ بکوئید ولی من به تاریخ آمریکای شمالی دروغ نمی گویم. همین دروغگو، خودش را هم سبز می نامید بدون که بفهمد در پشت این فتنه هم دوباره همه کشورهای صنعتی ,مافیا الیگارشی وامپریال-الیگارشی دسیسه سیاسی برای ایران طراحی کرده اند.
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان
تو گوزن رو به شقیقه ربط میدی!! در مورد برکناری مصدق از واژه کودتا استفاده کردی مثل این میمونه که تپه را نشان بدهی و بگویی این کوه است!! اونچه که اتفاق افتاد در آن زمان هیچ شباهتی به کودتا نداشت من به شما توصیه میکنم برو چند تا کتاب در مورد کودتا بخوان تا بفهمی که کودتا چه کیفیت و حالتی داره
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
مردک زبان نفهم ،کرد و بلوچ و ترک و عرب شدن تمام مردم ایران ؟! اون ارمنی و گیل و مازنی و قشقایی و لر و لک و تالشی و یهودی و …..آدم نیستند ؟!! بیش از سی گویش مختلف تو ایران هست ، کدوم کشور تو دنیا سی مدل معلم و کتاب و مدرسه داره ؟!!
شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
حق با شماست. شما وقت گرانبهای خود را صرف نوشته های بی مایه من نکنید.
شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
حق با شماست. شما برای اعیحضرت جانفشانی کنید، ولی من جانم را دوست دارم. زمان «چه ارزش دارد این جان ما» سرآمده است. آنچه ارزش دارد جان ما است. اعلیحضرت با پول دزدی شده نفت ملت عرب خوزستان، تمام عمر خورده پروار شده، بچه هایش را هم به مسافر و تعطیلات تابستانی می برد، خانم هم با همان پول نفت با ماشاژورش حال می کند. شما هم اگر خواستید جانتان را در راهش فدا کنید.
شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
عزیز برادر آخه کفر آدمو در میاری کجای دنیا یک کشور دهها مدل کتاب و معلم داشته که ما از ایران توقع داشته باشیم ؟! اونهم سال ۱۰۰ سال پیش ، ما الان ش هم تو هر آماری ته جدولیم ، خیلی از روستاها مدرسه ندارن درمانگاه ندارن آب ندارن شما گیر نژادپرستانه دادی به زبان محلی ، زبان محلی خوبه ،حفظ زبان محلی خیلی خوبه به شدت طرفدارشم ، تو همین سایت بارها از گیلانیها گله کردم که چرا زبان خودشون رو ازبین بردند ، ولی توهین به فارسها و سلطه گر دانستن شون درست نیست دیگه ، درست میگم عزیز برادر ؟ کامنت قبلیم هم زیادی تند شدم ببخشید
شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
راست میگی، شاهزاده باید بیاد و از امیر عبدالاهیان انگلیسی یاد بگیره!
شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
۶۸
خر سوار سابق - آلبک، آلمان
درود بر شما. کاملا درست می گی. تا مردم که من اسم‌ زیبای خفته براشون انتخاب کرده ام بیدار نشوند و با حضور میلیونی در تظاهرات ضد آخوندی شرکت نکنند همین آش و همین کاسه هستش،. تنها راه نجات ایران ، حضور میلیونی در خیابان
یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۵
۴۲
Chokam - ری، ایران
درود متقابل
یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +563شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +449پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +343یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +244نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند