مخالفت خامنه‌ای با رفراندم؛ ترس از مردم، و کدخدایی که بلای ده ماست



به‌رغم درخواست‌های مکرر چهره‌های سیاسی و منتقدان جمهوری اسلامی، بویژه در داخل ایران، برای انجام همه‌پرسی در مسائل کلان کشور، رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که مسائل گوناگون کشور «قابل رفراندوم نیست».


علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در دیدار با جمعی از افراد که «دانشجو» معرفی شدند گفت: «کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟»

پیشتر میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز خواستار انجام همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی کشور شده بود. حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز روز ۱۵ فروردین امسال راه‌حل اصلی مشکلات موجود کشور را برگزاری همه‌پرسی درباره سه موضوع «سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد» خواند.

درخواست‌هایی نیز برای برگزاری همه‌پرسی درباره حجاب اجباری مورد تایید جمهوری اسلامی مطرح شده بود، اما ستاد «امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر» روز ۲۲ فروردین امسال با ایده برگزاری رفراندوم درباره حجاب اجباری مخالفت کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفت که اهداف جلسات اقتصادی سران قوا محقق نشده است.
او گفت: این جلسات موقت است و من چهار مورد معین کردم و به آن‌ها گفته‌ام که یکی درباره اصلاح ساختار بودجه است: «البته تا حالا پیش نرفته آن‌طور که باید و شاید. اما علاجش تعطیل کردن (جلسات) نیست و باید کارها دنبال شود. برخی مشکلات در عدم توافق مسئولان رده بالا است که با گفت‌وگو حل می‌شود».

اولین جلسه سران سه قوه جمهوری اسلامی ایران در آذرماه ۱۳۹۹ با حضور خود علی خامنه‌ای برگزار شد، اما از آن زمان، کسری هنگفت بودجه دولت ادامه داشته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
آب پاک ریخت روی دست هرچه ۵۷ تی و پیرزنها. یادتان می یاد چه می گفتند ؟ اخوند‌ها عدالت خواهی و حمایت از توده محروم می خواهندو سمت گیری در جهت حقوق فردی. پیرزن .ضد بشر هی بزنید بر سر. زار زار ماتم دوران خوش استبداد را بگیرید. یادتان می یاد دوران خوش استبداد ؟ شب‌ها شعر دانشگاه تهران. خویی. کسرایی با." پرواز درخت و چنگ خونین بر درخت" وشخصا جناب شاملو. دو هفته باید توی صف بودی تا در سالن جا بگیری. می رفت بالا ."نازلی اه نازلی این عدوی زمان " آن زمان می گفتند شعر نو. می سرود و دانشجو بود که غش می کرد. مثل کنسرت‌ها امروز بود. پستان بند و شرت بود که به طرفش پرتاب می کردند. بعد از شب شعر همه با هم. سیگار کوبا در لب .روزنامه فردوسی و نگین زیر بغل. عباس پهلوان .آن زمان مد بود. یعنی ما روشنفکر هستیم.می رفتند کافه اه روشنفکری لاله زار .چلوکباب .ودکا. آبجو شمس .بحث داغ تا صبح . آیا امام راه چگوارا را می رود یا مارکس؟ قیام مسلح هانه بهتر است یا همکاری و قیام پرلتاریا ؟ بهترین دوران زندگی را در زمان خوش استبداد داشتند.
‌پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +563شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +449پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +343یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +244نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند