دیدار رضا پهلوی با رئیس جمهور اسرائیل: ما همه با هم در مقابل رژیم آیت‌الله‌ها ایستاده‌ایم

 حضور شاهزاده رضا پهلوی در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست در اسرائیلصدای آمریکا: شاهزاده رضا پهلوی در جریان سفر رسمی به اسرائیل با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. او همچنین روز سه‌شنبه در آیین نیایش دیوار ندبه حضور یافت. این سفر واکنش‌های گسترده‌ای برانگیخته است.

شاهزاده رضا پهلوی که از روز دوشنبه با دعوت رسمی مقامات دولت اسرائیل در این کشور به سر می‌برد، روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری این کشور، دیدار کرد.


او با انتشار عکسی از این دیدار نوشت: «پرزیدنت اسحاق هرتزوگ، از شما برای استقبال گرم و پیام دوستی‌تان به‌ ملت ایران سپاسگزارم، و به نوبه خود، آینده‌ای را آرزو می‌کنم که در آن، ایران و اسرائیل پیوندهای دیرین خویش را برای امنیت و رفاه بیشتر هر دو ملت تجدید کنند.
گیلا گامالیل، وزیر اطلاعات اسرائیل، دیدار صبح امروز شاهزاده رضا پهلوی با اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهوری این کشور را «مهم» ارزیابی کرد و گفت: «ما همه با هم در مقابل رژیم آیت‌الله‌ها برای ساختن آینده‌ای بهتر ایستاده‌ایم.»
شاهزاده رضا پهلوی همچنین تصویری از حضورش در مراسم نیایش در کنار دیوار ندبه در اسرائیل منتشر کرد و گفت: «دو هزار و پانصد سال پیش، کوروش بزرگ یهودیان را از اسارت رهانید و به آنان کمک کرد تا معبدشان در اورشلیم را بازسازی کنند. با احترامی عمیق از دیوار ندبه بازدید و دعا کردم روزی برسد که ایران و اسرائیل بتوانند دوستی تاریخی‌شان را از سر بگیرند.»
خانم گامالیل،‌ وزیر اطلاعات اسرائیل، که در این سفر میزبان شاهزاده رضا پهلوی و همسر او است، تصویری از حضور آنها حین نواختن آژیر احترام به یاد شش میلیون قربانی هولوکاست در مراسم نیایش در کنار دیوار ندبه شاهزاده رضا پهلوی را «وارث تاج و تخت ایران» خواند.
همچنین، به گزارش تایمز اسرائیل، شاهزاده رضا پهلوی به همراه همسرش یاسمین پهلوی با بازماندگان خانواده دی که در جریان تیراندازی عید فصح در تل‌آویو کشته شدند، دیدار کرد و به آنها تسلیت گفت.

در این تیراندازی مرگبار لوسی، همسر لئو دی، و دو دخترش مایا و رینا کشته شدند.
سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

مهرزاد زارعی، پدر آراد یکی از کشته‌شدگان واقعه شلیک موشک‌های سپاه پاسداران هواپیمای اوکراینی، با انتشار تصویری از گفت‌وگوی شاهزاده رضا پهلوی و یاسمین پهلوی با مردم اسرائیل، نوشت: «جمهوری اسلامی اسرائیل را دشمن می‌نامد، در صورتی که خود دشمن مردم ایران است. دست در دست هم برای بیرون کردن دشمن.»
دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، با بیان این که برخلاف میلش نتوانسته به اورشلیم برود، نوشت: «اما دو تا از همکارانم به جای من آن جا هستند و در کنار شاهزاده رضا پهلوی پیام‌آور دوستی ملت ایران با ملت اسراییل و جهانیان بودند. یک ایران آزاد تضمین آینده‌ای زیباتر برای جهانی امن‌تر است.»
مصطفی بشکار، دانشیار اقتصاد دانشگاه ایندیانا در آمریکا، با بیان این که «دشمنی با اسرائیل و آمریکا هنوز در بین مخالفان جمهوری اسلامی - به خصوص میان مخالفان به اصطلاح روشنفکر و نخبه - به‌شدت رواج دارد»، گفت: «ملاقات و مراوده با سیاستمداران اسرائیلی و آمریکایی و حتی مصاحبه با خبرگزاری‌های اسرائیلی هنوز تابوی بزرگی بین اپوزیسیون است.»

او اضافه کرد: «شکستن این تابو این بار به دست رضا پهلوی انجام می‌شود که به گمان من نشان از دوراندیشی اوست. فایده‌ اصلی دیدار او از اسرائیل شکستن این تابو است. درخواست رابطه نرمال با دنیا از طرف مردم به همراه مطالبه حقوق زنان، تمام قدرت نرم نظام را از بین می‌برد.»
مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، با بیان این که «ملت ایران با اسرائیل دشمنی ندارد»، به اقدامات جمهوری اسلامی چون «بمب‌گذاری مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس» و «حمله به کنیسه در آلمان» اشاره کرد و درباره سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل گفت: سفر آقای پهلوی خاطرنشان کردن این پیام روشن است که با سرنگونی جمهوری اسلامی، صلح و دوستی در منطقه جایگزین نفرت و دشمنی خواهد شد.
اما فاطمه شمس، نویسنده، اعتراضات زن زندگی آزادی را «از روز نخست یک جنبش رهایی‌بخش» دانست که «با تمام جنبش‌های رهایی‌بخش منطقه و جهان پیوندی نزدیک و معنادار داشته و دارد.»

او در واکنش به توییت خانم علینژاد نوشت: «وقتی تغییر سیاسی را همواره و فقط از بالا به پایین و معطوف به قدرت دولت‌ها از آمریکا تا اروپا و اسرائیل دنبال می‌کنید، انتظار حمایت و پشتیبانی از سوی فعالان جامعه مدنی این کشورها را هم نداشته باشید.»
عبدالرضا داوری، فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، در واکنش به سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل با بیان این که «کاش از پدر مرحومتان می‌آموختید»، ادعا کرد که «محمدرضا شاه پهلوی چون می‌خواست در جایگاه "شاه شیعه" باشد، هیچ‌گاه به اسرائیل نرفت، هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخت‌ و هیچ‌گاه با اسرائیل رابطه رسمی دیپلماتیک برقرار نکرد، در مقابل، به سوریه و شیعیان لبنان میلیون‌ها دلار کمک کرد تا برابر اسرائیل بایستند.»
خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، سفر شاهزاده رضا پهلوی را «پایان ادابازی اپوزیسیون» قلمداد کرد و در توییتی نوشت: «این آشکارترین رسوایی و حقارت برای مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی طی چند دهه گذشته است.»

تسنیم ادعا کرد که اسرائیل «دشمن اصلی اسلام و مسلمین است.»

یک روز پس از آن که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل را مسئله‌ای بی‌اهمیت جلوه داد، ابراهیم رئیسی با تهدید اسرائیل گفت که اگر این کشور «کوچکترین اقدامی» علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، «پاسخ سختی» خواهد داشت و «با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود.»

شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه پیش از آغاز آیین یادبود قربانیان هولوکاست، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دیدار کرد.
بنیامین نتانیاهو در مراسم گرامیداشت قربانیان هولوکاست که شاهزاده رضا پهلوی نیز در آن حضور داشت جمهوری اسلامی را به «نازی‌ها» تشبیه کرده که قصد نابودی یهودیان را داشتند. او گفته است: «ما برای دست نیافتن جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای مبارزه می‌کنیم.»

بنیامین نتانیاهو تأکید کرده است که تلاش‌ها برای نابودی قوم یهود «با هولوکاست خاتمه نیافته است و این تلاش‌ها اکنون از رژیم وحشت‌آفرین در تهران برمی‌خیزد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

امروز یک کلیپی رو نگاه میکردم که یک خروس خودش رو قاطی اردک ها کرده بود و میخواست با اونا شنا کنه . وقتی دیدم این اعلیحضرت خدایگان خودمون کلاه یهودی سرش گذاشته و خودش رو قاطی یهودی ها کرده به یاد خروس افتادم . حالا خودش رو سیاستمدار و نماینده مردم هم فرض میکنه . بعضی وقتها مثل زرتشت فرانکفورتی مون با نمک میشه . کاش توضیح میداد کنار دیوار ندبه به کدوم خدا دعا میکرد .به اهورامزدا , به خدای آخوندها و یا به یهوه . و چی از خدا میخواست .
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
۴۴
no-more-silence - تهران، ایران

از همین حالا آینده روشن با وجود شاهزاده قابل پیشبینیه! دوستی با همسایگان. کاهش تنش. افزایش ارزش پول ملی به دلیل امنیت و تلاش برای حل بحران آب و کم آبی و خشکسالی ایران عزیز! اشخاصی که هدفشون کسب شهرت و مقام هست و شوآف میکنند با این و آن در فرانسه و کانادا عکس یادگاری میگیرند تفاوتشان با شاهزاده که بی نیاز و چشم سیر از مال و منال و شهرت هست و هرچند در نا امیدی دست از تلاش برنمیداره هر قدمی حتی کوچک زمینه رو برای آینده هموار میکنه. از این جهت که مدیا در جهان آزاد همواره توحش آخوندی را به ایران و ایرانی پیوند میزنه این حرکت شاهزاده میتونه بین ملت آزاد اندیش ایران و دولت اسلامی تمایز ایجاد کنه.
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
۴۷
Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین

کاش یک سیرک پیدا میشد استخدامت کنه رضا دماغ
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

از این حرکت زیباتر و صحیح تر وجود ندارد تا رضا پهلوی به نمایندگی از قسمت بزرگی از ملت ایران به دنیا نشان دهد که دیگر خصومت و تعصبات مذهبی جائی در دنیای امروز ندارد و روشنفکران ایران همه طالب صلح و دوستی با سایر ملل دنیا هستند. ناگفته نماند که من هم بعلت یک بیماری حدود 50 سال پیش سفری به اسرائیل داشتم و به دیدار دیوار ندبه هم رفتم. من دو بار به واتیکان و چند بار به حرم امام رضا و یکبار به مشرق الازهار بهائیان رفته ام تا از این اماکن مذهبی و تاریخی دیدن کنم بدون اینکه کوچکترین تعلق خاطری به هیچ مذهبی داشته باشم. در اتریش هم از کمپ های آدمسوزی دیدن کردم. حرکت شجاعانه رضاپهلوی را می ستایم. کاش خامنه ای این جرات و درایت را داشت و مثل انورسادات درهای صلح را می گشود ولی متاسفانه بعلت کهولت و عقب افتادگی ذهنی و مذهبی در خامنه ای چنین گوهری یافت نمیشود
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵
۴۷
Flames - روتردام، هلند

خیلى تفاوت داره که با رئیس فرانسه دیدار داشته باشى یا رئیس اسرائیل ! دمت گرم مسیح على نژاد ،. به نظرم رضا پهلوى هول و خیلى جو گیر شده و هیچ مقام رسمى ازش استقبال نمیکرد و بهمین خاطر بدون فکر تا اسرائیل گفت بیا بدو بدو رفت، طرفداراش کمتر میشن گرچه بیشتر توى فضاى مجازى هستن تا در واقع
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۸
۳۹
انسان باش - لندن، انگلستان

ای جونم،تا باشه صلح و دوستی و محبت،مطمئنا مردم ایران با کسی دشمنی نداره،این اخوند بی وجدان هس که کرم داره
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

درود بر شما سلامتی و تندرستی شما را آرزومندم
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
اینقدر ابله هستی که هنوز درک نکردی این چه عمل کردی دارد؟ ضد بشر. شکستن یک تابو ۴۳ ساله که این مملکت را نابود کرده. ولی به جای آن این غصه را می‌‌خوری که رضا پهلوی در پای دیدار به چه خدا دعا می‌‌کند ؟ به اهورامزدا ، به خدای آخوندها و یا به یهوه . تو دیگر از کدام جهنم دره فرار کرده ؟ اخر زبان بسته تا کنون اسم سیمبول یا کاراکتر را شنیده ؟ زمانی که ویلی برانت سوسیالیست در سال در مقابل چشمان ۲ میلیارد تماشگر .در جلوی یادگار کشته شدگان قیام اردوگاه مرگ یهودان زانو می‌‌زند و طلب پوزش. به مسیح فکر می‌‌کرد یا یهوه یا لنین و مارکس؟ تو چه خلقی هستی که از کوچکترین سیمبول‌ها و نشان دادن‌ها که ما اشتباه کردیم درک نداری ؟اگر روزی جسد پهلوی‌ها را به ایران برگرداندیم. دوست دارم ببینم چقدر از شما ۵۷ اتی شرف دارید و در مقابل مزار زانو زنید. بعید دانم. ۹۱ سال تجربه هنوز شما را عاقل نکرده.خاک بر سرت با این تفسیر خروس خود را قاطی اردک کرده. تفسیر که نیست. حقت را خوردند. جای شما وسط نیویورک تایمز و تاگس اشپیگل است.
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
همیشه با شما موافق نیستم.خیلی‌ اینجا بر سر و کول هم زدیم. ولی حرف حساب.حرف حساب است چه باید کرد؟ دنبال متحد هم نیستم که اینقدر در اینجا برا هم قر و قمیش می‌‌یاند. ولی کاش یک مشت بزغاله هم در اینجا از شما یاد می‌‌گرفتند
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
دعوت رسمی تنها از ایشون بود. به خاطر یادبود ۶ میلیون قربانی هلکاست بود. تا آنجا که ما دیدم. کل مقام‌ها رسمی اسراهیل با او دیدار کردند ولی این دیدار نه او را بهتر می‌‌کند. نه بدتر از دیگران. اگر نظرت نفوذ و تبلیغات است نمی دانم سفر یک ایرانی‌ به فرانسه مهمتر است یا به اسراهیل ؟ فرانسه دروازه تجریش است. هر کسی‌ می‌‌رود. ضمنا مسابقه دیدار نیست چه کسی‌ مهمتر بود. مجاهدین هم با جرج پمپئو دیدار کردند .از هر دوتا با نفوذ تر .این مجاهدین را از دیگران بهتر می‌‌کند ؟ اگر فراموش نکرده. مسیح علی‌ نژاد از این سفر حمایت و تشکر هم کرد. دیروز
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
۴۷
Vafadar - برلین، آلمان

شما یک آدم معمولی بودید ورفتید.من یک سوأل معمولی دارم:آیا پاپ فرانسیس تاکنون به دیداراسقف اعظم ارتدوکس ها رفته است؟
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۵۷
گر به خود ایی - کلن، آلمان
من نمی‌دونم شاهزاده رضا پهلوی چه دعایی کرد، ولی من که همواره دعا میکنم که نسل آدمهای بی شعوری مثل تو، زده بشه. کشوری رو داغون کردید، ملتی رو که توی خاور میانه و آسیا نمونه بود رو به خاک سیاه نشوندید، هنوز هم خفه نمی‌شید.
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
ارتدکس پاپ مثل کاتولیک ندارد. پاتریاش دارند .هر کلیسا و کشور یک پاپ برا خودش. چند نفر را دیدار کند.؟۲۰۲۲ میلادی بزرگترین کل گنده‌ها کلیسا ارتدکس با کمال احترام مهمان پاب فرانسیس بودند. پاپ حتی تا پیش ارتدکس‌ها عراق هم رفت. تازه مگر برلین نیستی‌. چند تا کلیسا ارتدکس در برلین است کیسا پرواز مسیح. کلیسا ارتدکس سوریه. کلیسا ارتدکس روسی. کلیس ارتدکس یونانی. ۲۰۲۱ دیدار از بزگترین نماینده کلیسا ارتدکس در آتن. ۲۰۲۳ کلیس ارتدکس اکراین. باز هم بگم؟ حالا خواستی‌ مثلا چه بگی‌ ؟ شیعه نباید برود پیش یهودی ؟
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
گرامی , به شما آدرس غلط دادند . مملکت را کسانی داغون کردند که با کودتای اربابانشان به تخت نشستند , قانون اساسی مشروطیت را انداختند ظرف آشغال , اسم مجلس ملی را گذاشتند طویله , احزاب آزاد تعطیل , روزنامه ها تعطیل , جای روشنفکر و شاعر و وطن پرست زندان و تبعید , اندیشیدن ممنوع , فعالیت سیاسی ممنوع و . خودشان شدند قانون و صاحب مملکت . نظرکرده امام رضا و حضرت ابلفضل شدند و ادعای خدایگانی هم کردند . کشوری که سنگ بنای دمکراسی را گذاشته بود و صاحب مجلس ملی و انتخابات ازادشده بود و آهسته آهسته و با امکانات محدود پیش میرفت را تبدیل کردند به کشور دستمال بدستان و ...مالان و چماقداران . حکومت آخوندی هم محصول حاج محمد رضا شاه هست نه من آزادیخواه .
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
حضرت جان , مشکل من نیست که ایشان به چه خدایی دعا میکند . ایشان حتی میتوانند مثل پدر بزرگ به اصطلاح کبیرشان تو مراسم عاشورا خودش را گل مالی کند و یا مثل پدر بزرگوارشان خواب حضرت ابولفضل العباس ع ببینند و به زیارت امام رضا ع و حج بروند .سال 57 هم تمام شده و حکومت پادشاهی هم بدست خود پهلوی ها برچیده شده .دیگه قرار نیست به صد سال قبل برگردیم .دنیا عوض شده عزیز جان . از سال 57 بیا بیرون .چه قدر به خودت فشار میاری قبول کن .برای قلبت خوب نیست . این اعلیحضرت هم چند روزی نمایشنامه اجرا میکنه بعد میشینه سر جاش . فقط بهش پیشنهاد میکنم شلوار خودش را بپوشه و زیاد امیدوار نباشه غربی ها بار دیگر مثل اجدادش با کودتا , او را به ملت غالب کنند . راه نجات ملت فقط رهایی از استبداد و دیکتاتوری و حکومت چماقداران است نه بار دیگر فاشیزم و دیکتاتوری پهلوی.
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیز گرامی. ادم های متعصب مذهبی چنین نمی کنند چون دست و پایشان با عقاید و تعصبات قرون وسطائی به هم پیچیده است ولی اندیشمندان بدون تعصب که اندیشه هایشان را با واقعیت های علمی امروز جهان دائما به روز میکنند باید تصمیمات درست خارج از عقاید متحجر قرون وسطائی بگیرند. در دنیای امروز خط کشی های مذهبی و نژادی مردود هستند
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
۵۷
گر به خود ایی - کلن، آلمان
ایکاش شما زره ای اهل منطق بودید و . چیزهایی که نسل قبل از ما ، به ما بدون زره ایی فکر و اندیشه و آگاهی منتقل کرده . بودند رو، طوطی وار ، بار‌ها.و ،بارها، تکرار نمیکردید. کدوم دموکراسی، کدوم کودتا؟. دولت مصدق در مقابل حزب توده به رهبری و هدایت اتحاد جماهیر شوروی، کوچکترین شانسی نداشت. برین تحقیق کنید، خسرو روزبه و ده ها افس نفوذی حزب توده ارتش رو در دست داشت. حزب توده بالای ۳۰۰ هزار عضو اکتیو داشت!!! اگر دخالت سازمان امنیتی غرب نبود و اونا لو نمی‌رفتن، باقی ایران هم ، مثل تاجیکستان و قفقاز و آذربایجان و ..که روسیه برای همیشه از ایران جدا کرد، به همین سرنوشت دچار میشد. در بهترین حالت مثل کره شمالی می‌شدیم. شما بجای گفتن چرندیات تکراری، که ذره‌ای واقعیت درشون نیست، برید بدون پیشدواری تحقیق کنید.
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
گفتگو گر امریکا. شما بخوبی میدانید که مردم ایران یا بهتر بگویم ایرانیان واقعی مردمی متمدن و مترقی هستند و در طول تاریخ هم منشاء خدمات بالای اجتماعی شده و همین رهایی یهودیان توسط کوروش بزرگ که در تاریخ ماندگار شد را میتوان نام برد .بدبختی و سر افکندگی ما ملت ایران از انزمان شکل گرفت که اسلام بر کشورمان مسلط شد.البته قصد و غرض بحث تاریخی ندارم ولی کوتاه و مختصر باید بیان کنم در طول یکصد سال گذشته یعنی از امدن رضا شاه ببعد فقط این خاندان بودند که با دور انذیشی و ایران پرستی کشور ما را از منجلاب بدبختی و مذلت بوجود امده توسط مذهبیون وواپسگرا نجات داده و کشور و ملت را بسر منزل مقصود رسانیده اند و مسافرت اخیر شاهزاده باسرائیل را میتوان شاهد ماجرا قرار داد . و در این مدت یکصد سال اخیر هر بدبختی و بیچارگی و عقب افتادگی که برای ما حادث شده عامل اصلی ان همین مذهبی ها عنبامه بسر یا مذهبی های فکول کراواتی بوده اند
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
۴۷
Flames - روتردام، هلند
شما حسى نظر میدین مثل خیلیها، در اینده نزدیک معلوم میشه که اشتباه بزرگى کرد، این ادم اصلا فکر سیاسى یا جامعه شناسى نداره و خیلى جو گیر هستش . به نظرم طرفداراش کمتر میشن گرچه در حد فضاى مجازى بیش نیستن، اسرائیل خواه ناخواه کشورى غیر محبوب هستش توى جهان و کمتر کسى اونجا میره و براى همین خیلى تحویل میگیره اگه کسى اونجا بره ، اینها واقعیت هستش ، هر وقت یه مقام المانى انگلیسى امریکایى فرانسوى بلند پایه ازش استقبال کرد اونوقت اره …. همه میدون که سواد سیاسى نداره این اقا و همکارى با این دردسر هستش. اینده نزدیک یا دور جواب من و شما را میده ، به امید ایران مستقل از داخل ایران نه از اسرائیل و غیره ….
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم. اکثریت این ها بجای واقعیت در خیالات زیبای خودشان به سر می برند. همانطور که فرمودید در صورت ادامه حکومت مصدق حزب توده ایران را بلعیده بود. این ها کسانی هستند که در ماه عکس امام دیدند و حالا هم منتظرند دیوی از ته چاه خرناس کشیده و برایشان تخم طلا بگذارد. این ها شعار میدهند که همه باید یک خانه داشته باشند (تا یکی هم به خودشان برسد) اما هرگز نمیروند مثلا ببینند میزان تولید اجر چقدر است. فقط سفر در ایده ال های خیالی خودشان
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم هرچی فرمودید عقاید من هم هستند
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
گرامی. واقعا که متاسفم! آخوندهای عقب افتاده ی ما بعلت جهالت و جمود مغزی جنگ با یهودیان و نابودی انان را پیشه ساخته و شعار میدهند و رضا پهلوی مثلا برود به هائیتی که آبتنی کرده و یا فالوده بخورد! همه چیز رضا پهلوی مورد تائید من نیست ولی این صحیح ترین کاری است که در تمام زندگی انجام داده است. لعنت به اسلام عقب افتاده و خون اشام! لازمه ی ایران مستقل دوستی با تمام کشورها هست و این مهمترین است چون در راس نفرت اخوند قرار دارد
‌چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
۵۷
گر به خود ایی - کلن، آلمان
خب، گفتگوگر، کسایی که میدونند باید در این موارد صحبت کنن، شنیدی جایی؟ مشکل ما نادانی اکثریت مردمه، پشت این نادانی هم ، به جرات ،بیشتر از مذهبی ها همین چپولها هستند، حالا حزب توده ، مجاهد ، فدایی،تجزیه طلب ،مصدق پرست همشون با پوزش، یه ....آن.
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم تغییرات فرهنگی در همه جا بسیار بطئی و در طول چند نسل رخ میدهند و خوشبختانه فعلا این تغییرات اجتماعی در جهت مثبت در حال رشد هستند
جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +563شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +449پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +343یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +244نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند