قصد هواداران تندروی مقتدی صدر برای معرفی او به عنوان «امام مهدی موعود»

روحانی هوادار مقتدی صدرالعربیه: مقتدی صدر، رهبر جریان صدری در عراق امروز جمعه 25 فروردین در اقدامی غیرمنتظره فعالیت جریان خود را برای مدت یک سال به‌دلیل آن چه «افراد مسئله‌دار» و برخی «مفسدان» دانست، به حالت تعلیق در آورد.

هر چند صدر در صفحه توییتر خود به روشنی از این افراد نام نبرد اما طبق گزارش‌های رسیده به «العربیه»، آنها شماری از هواداران تندروی او‌ هستند که مدعی «امام مهدی» بودن وی شده و طی روزهای اخیر درصدد ایجاد موجی اجتماعی جهت بیعت با صدر شده بودند.


در ویدیویی که توسط یکی از هواداران صدر طی ساعات گذشته در عراق نشر شده، یک شخص روحانی با ماسک بر چهره درباره اعتکاف قریب‌الوقوع حامیان صدر در مسجد کوفه سخن می‌گوید.

هواداران صدر همواره 10 روز آخر ماه رمضان را در مسجد مذکور به اعتکاف می‌نشینند اما به نظر می‌آید این بار شماری از حامیان تندروی صدر می‌کوشند طی مراسم اعتکاف امسال او را «مهدی منتظر» اعلام کنند.

در ویدیوی منتشرشده، روحانی هوادار صدر از کارزار گسترده برای «بیعت با امام مهدی» سخن گفته و تصریح کرده است که «با صدر بیعت می‌کنیم و او را امام مهدی منتظر اعلام و از وی حمایت مطلق خواهیم کرد.»

این روحانی با مخاطب قرار دادن هواداران جریان صدر اظهار داشت: «بدون خجالت و بدون ناامید کردن امام زمان خود، با او‌ بیعت کرده و از او پشتیبانی کنید.»

مقتدی صدر صبح جمعه در صفحه توییتر خود نوشت که نمی‌توان ادعای اصلاح‌طلبی در عراق داشت اما همزمان شاهد فساد در جریان خود بود و قادر به اصلاح جریان متبوع خویش نبود.

اندکی پیشتر، صالح محمد العراقی، معروف به «وزیر صدر» اعلام کرد که رهبر جریان صدر به اعتکاف خود در مسجد کوفه به‌دلیل مخالفتش با برخی نیروهای «مسئله‌دار» و متهم به فساد در جریان خویش، پایان داده است.

العراقی توضیحات بیشتری درباره این افراد فاسد و مسئله‌دار وابسته به گروه صدر ارائه نکرد.

صدر پیشتر هم در اوت 2022 پس از هجوم هوادارانش به برخی نهادهای دولتی و تصرف پارلمان عراق، اعلام کرده بود که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

پیش از این نیز رهبر جریان صدر در فوریه 2014 کناره‌گیری از فعالیت سیاسی، تعطیلی همه دفاتر جریان خود و قطع رابطه با فراکسیون پارلمانی مرتبط با جریان خویش را اعلام کرده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

باید اول بندازنش تو چاه بعد یه جوری سعی کنه از چاه در بیاد و ظهور کنه، امام زمان چاه ندیده که قبول نیست، بعدشم فقط باید با اسب تردد کنه، البته بهتره ظهور نکنه چون جاده ها مناسب تردد اسب ها نیست یه وقت با ماشین تصادف میکنه به گ میره
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

اگر مفعول بفهمه خودکشی میکنه ! آخه مفعول و دوره قابچینهاش اون رو نایب بر حق امام زمان ، یعنی مقتدی صدر میدونند !!!
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
۳۴
Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

دنیای مسلمانان دنیای عجیبی است. امیدوارم روزی علم بتونه این نسل فریب خورده رو به راه راست هدایت کنه.
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
مهدی ایتالیایی عجب مسخره هستند این متوهمان مسلمان پیرو محمد متقلب کپی پیس ادیان ابراهیمی که خود داستان احمقانه ابراهیم هم جزء افسانه وداستانهای بی سر وته پیشینیان است که هیچ آموزه ای ندارد که در زمانهای مختلف رنگ ورویی دیگر پیداکردن مانند صحبت کردن سلیمان پادشاه نه نبی واین چرت وپرتا با حیوانات چقدرباید کودن واحمق باشید که این اراجیف را گوش وباور کنید.
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
مجاهدین تصمیم دارند که مسعود را بعنوان امام زمان مطرح کنند ، احتمالا بین مریدان رجوی و صدر در گیری شروع خواهد شد . خامنه ای بعلت چلاق بودن نمی‌تواند مدعی باشد .
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
روایت است از امام محمد باقر که بعد از 1200 سال امام زمان در نقش سیدی از هندوستان ظهور کرده و در ایران تاخت و تاز و قلع و قمع خواهد کرد سپس دوباره به عیبت کبری خواهد رفت با این روایت از امام باقر خمینی گوربگور نشده بلکه به غیبت کبری رفته و چاه جمکران در نزدیکی بهشت زهرا بدین خاطر است که امام دجال از توالت بارگاهش به چاه جمکران تونل زده و هر جمعه میره تو چاه جمکران و نامه های شیعیانش را میخواند
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
وای ما نمیدونستیم که منجی بشریت تو عراقه و اینهمه عدل و داد بر پا کرده و کاری کرده که گرگ و گوسفند سر یک جو آب میخورن.حالا وقتی کامل ظهور کنه یعنی همه دنیا رو عین عراق میکنه بهشت؟؟؟؟؟!!!!
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
وقتیکه نزدیکان و نوچه های خامنه ای , سید علی خامنه ای را جانشین امام زمان جا میزنند. طرفداران و نزدیکان مقتدا صدر عرب حتما" مقتدا را امام زمان میکنن!
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمبش بستن
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
۲۴
Khashayar Azin - تبریز، ایران
جهان عجیبی داریم چه عیبی داره بزارید اونم مهدی موعود باشه خدا برکت بده
جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +564شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +452پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند