شهبانو فرح پهلوی: مقاومت جامعه، حکومت را به یک بن‌بست نهائی خواهد رساند

 فرح پهلویصدای آمریکا: شهبانو فرح پهلوی با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با «تاکید نظام جمهوری اسلامی» بر حجاب اجباری نوشت: «آنچه اکنون می‌بینیم تنها مقاومت مذبوحانه «جمهوری اسلامی» ناشی از ضعف و ترس آنها در برابر حق انتخاب و حقوق مشروع «نسل آزادیخواه» ایران است.»

او اضافه کرد: «سخنان تازه‌ حاکمان ایران و اصرارشان بر اجبار حجاب، نشان از این دارد که نه تنها اراده‌ای برای پاسخ به مطالبات این نسل آزادیخواه وجود ندارد بلکه دیگر حتی صدای ملت ایران را هم نمی خواهند بشنوند.»


شهبانو فرح پهلوی تصریح کرد: «پافشاری حکومت درباره حجاب اجباری و مقاومت جامعه به ویژه زنان اگرچه در شرایط کنونی، جنگی نابرابر است، اما همین جنگ است که سرانجام حکومت را به یک بن‌بست نهائی خواهد رساند و برنده این رویارویی، ملت ایران است.»

همزمان با آغاز سال جدید و در آستانه فصل گرما، مقامات جمهوری اسلامی بر برخورد شدید و جدی با زنانی که حجاب اجباری را کنار گذاشته‌اند تاکید کردند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پانزدهم فروردین، حجاب اجباری را «محدودیت شرعی و قانونی» و کشف حجاب را «حرام شرعی و سیاسی» دانست و در واکنش به خودداری زنان از رعایت حجاب اجباری گفت که «دشمن با برنامه وارد شده» و «ما هم باید با برنامه وارد شویم.»

احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی هم ۱۹ فروردین اعلام کرد که پلیس از ۲۶ فروردین زنان بی‌حجاب را با دوربین‌های هوشمند شناسایی و برای آنها پیامک اخطار صادر می‌کند و در صورت تکرار، آنها را به مراجع قضایی می‌فرستد.

بحث بر سر راهکارهای تازه برای پوشیدن حجاب اجباری در میان سران جمهوری اسلامی پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و بالا گرفتن اعتراضات سراسری در ایران، جدی‌تر شده است.

به دنبال کشته شدن مهسا (ژینا) امینی، شمار زیادی از زنان و دختران در ایران حجاب اجباری را از سر برداشتند. این اقدام از سوی چهره‌های شناخته شده فرهنگی و ورزشی مورد حمایت قرار گرفت و عده قابل توجهی از بازیگران سرشناس نیز حجاب از سر برداشتند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

فعلاً که روی همه خیانت‌ها و فساد و جنایاتشون ، دانش آموزانمون رو پشت سر هم و در وسعت زیاد و در اکثر شهرها مسموم میکنند و جیک کسی در نمیاد !! نمیدونم چه بلایی بر سر این مردم اومده !!؟ مردم هیچ انگیزه ای برای مقابله با این ددصفتان بی ناموس و بی شرف ندارند و منتظرند رژیم ضحاکعلی بر دفتر زندگی همشون ، به نوبت مُهر پایان بزنه ! نمیدونم چرا ایشون فراخوان برای اجتماعات و تظاهرات بر علیه رژیم نمیدن ، چرا که محبوبیت و مقبولیت ایشون در جامعه ملتهب امروز ایران ، غیر قابل انکار هست !
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
۲۴
Khashayar Azin - تبریز، ایران

نظام تو بن بسته مشگل حمایت بی دریغ و مخفی غربیهاستکه نگهشون داشته
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

لعنت بر آخوند ، چپ ، راست ، اصلاح طلب، مجاهدین فاسد، جدایی طلب و تو و خانواده دزدت . میلیون ها دلار با همسرت برداشتید و فرار کردید حالا صحبت از قانونمندی می کنی و تو فکر این هستی پسرت باز برگرده بیاد تاج و تخت داشته باشه . اگر قرار هست ایران قانونمند ساخته بشه اول شما تشریف بیاورید بعد از اینکه جوانان ما از شر این رژیم فاسد خلاص شدند حضور پیدا کن در دادگاه به عنوان دزد با پسرت که حدود ۱۶ میلیون دلار ارثیه پول مردم بدبخت که تو و شوهرت دزدیدید بعنوان شریک جرم بعدا می شود حرف زد . برو خانم آخر عمری صادق باش و از مردم کشورت عذرخواهی کن تو و جنتی فکر می کنید عمر نوع خواهی داشت ، خیر بزودی خواهید رفت به آن دنیا . به امید ایران آزاد و روزیکه هر مسؤل و رژیمی که سر کار می آوریم قانونمند و جوابگو کارهای خودشان باشند نه اینکه خود را فراتر از قانون بدانند.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
۶۱
Nabaat - بلک تان، استرالیا

دهن .. رو ببند و درباره فرح پهلوی شایعه پراکنی نکن و از برکت همون خاندان پهلوی بود که آب لوله کشی بهداشت مجانی، مدارس با تغذیه رایگان و اقتصاد قوی اومد تو ایران و در ضمن اگر چیزی ننویسی بهتره و کسی نمیگه منچستر ... لال هستش و میتونی از اون .... بپرسی.😁😁
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

اول اینکه من سلطنت طلب نبوده و نیستم ، شما زمانیکه این خانوم و شوهرش پولهای مملکت رو دزدیدند اونجا بودی !؟ یعنی اون شانزده میلیون دلار رو خودت شمردی و تحویل دادی ؟ نه یک سنت کمتر و نه یک سنت زیادتر !؟
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

حضرت زرتشت فرانکفورتی , کجا موندی؟ بیا از قاجار شروع کن و بعد به 57 تی ها فوحش بده . از شعرهای جدیدت هم بنوس حال کنیم
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
۴۰
آریتما - استکهلم، سوئد
اگر شما دزدها و نفودی‌ها بگذارید!
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان

۱۶ میلیون دلار فقط ؟!!!!!!!!!!!!!!! ۱۶ میلیون که خرج یه ماه شونه عزیز ، خود رضا پهلوی ( فرزند جیمی کارتر ) یه بار از دهنش پرید گفت تو یکی از حساب‌های بانکیش ۱۴۰ میلیون پوله ، یه عروسی برا دخترش گرفت چند میلیارد خرج کرد ، خانواده‌های سلطنتی معمولن نصف بودجه کشور خرج دربار شونه
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
۵۴
Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
دوست عزیز.باسلام.یک روزنامه چاپ آمریکا همان سال انقلاب یا سال بعدش نوشت که شاه و وابستگانش رقمی بین 10تا30میلیارد دلارخارج کرده اند.راست و دروغ بگردن خودشان.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرا چرت و پرت مینویسی؟ فکر کردی اگر شاه اون چند میلیون دلار رو که یک ده هزارم درآمد یک سال ایران هم نبود نمیبرد آخوند برای تو و امثال تو با این پول کارخونه و جاده و مدرسه میساخت؟ همون ماه اول پیروزی انقلاب ابراهیم یزدی بیست میلیون دلار نقد به یاسرعرفات داد پس چرا هیچی در این مورد نمیگید؟ بعد هم که در لبنان و ونزوئلا شروع کردند به خانه سازی و جاده سازی با پول این مردم پس چرا اینجا صداتون درنمیاد؟ الآن هم که دارند میلیاردها دلار خرج جنگ سوریه میکنند! بعد تو گیر دادی به چی؟
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
کور که نیستی چند خط اول rood120 رو بخون و کمتر زر بزن
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
ساربان - نورمبرگ، آلمان. نادان صحبت از قانون شکنی و دزدی هست چه شاه باشه چه آخوند یا هر خر دیگری ، هر کسی دزدی و قانون شکنی کنه مجرم هست حالا تو بگو یارو جاده کشید یا بیمارستان ساخت . اگر یکی از آن مسوولان تو کشوری که داری توش زندگی می کنی (آلمان)قانون شکنی کنه فردا کاریش می کنند استعفا بدهد و برود غاز چرانی ولی متاسفانه شما تو آلمان زندگی می کنی و هنوز به اون فهم شعور سیاسی نرسیدی ،تفاوت جهان اول و سومی همین هست . در کشورهای جهان اول هر مسؤل که قانون شکنی کنه مردم خواهند گفت تو لایق نیستی تو جهان سوم مثل کشور ارتشیان تا کمر خم می شدند چاپلوسی و دست بوسی علاحضرت تا تقی به توقی خورد رفتند دست بوس خمینی و حالا هم تو صف می ایستند دست خامنه‌ای را ببوسند یا سر قبر هندی زاده می روند برای زیارت .
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
مفلس منافقین تا خاندان پهلوی رو میبینند درد زایمانشون میگیره بد بخت ها
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اوا خواهر تو باز واسه من پیغام دادی؟ چکار به کار مردها داری تو برو قرمه سبزیت رو بپز آقا سعید ناراحت میشه
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان
گاگول جان تو که ادعا میکنی کشورهای غربی مثل آلمان کارشون درسته لابد سیستم قضایی این کشورها رو هم قبول داری؟!! خب جمهوری اسلامی همون سال اول انقلاب چندین وکیل رو استخدام کرد تا با شکایت به مراجع قضایی ثابت کنند این پول ادعایی که میگی شاه دزدیده را مسترد کنند ولی هر کاری که کردند نتوانستند ثابت کنند که این پول دزدی بوده پس وقتی دادگاه های بین المللی رأی دادند و پرونده رو مختومه کردند هر حرف اضافه ای غلط زیادی کردنه! حالا چرا شما که هیچی نمیدونید بیخودی حرف تو دهن یک گاگولی مثل میلیونر میگذارید
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
ساربان - نورمبرگ، آلمان. گاگول ، چون با بی احترامی بحث را شروع کردی من هم همانگونه تو را صدا میزنم . کاسه داغتر از آش نشو ، رضا پهلوی خودش چند هفته پیش تو یکی از مصاحبه هایش اعتراف کرد که پدرش وقتی فرار کرد ۶۵ میلیون دلار سرمایه داشت و بالا کشید که ۲۰ درصد به ایشان ارثیه رسید که متاسفانه همه را به باد داده حالا تو می خواهی درپوش بگذاری . شاه در یکی از مصاحبه هایش در مصر اعتراف کرد که حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه داره که بعدها فرح کمش کرد به همان حدود ۶۵ میلیون دلار حدود ۳۵ میلیون دلار این وسط گم شد . برای تو و امثال تو باید تاسف خورد.
‌چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اولاً تو خودت با بی احترامی شروع کردی نه من!! اگر جنابعالی دانا بودی از خودت حرف درنمی آوردی! دوماً اینکه رضا پهلوی اعتراف کرده که پدرش ۶۵ میلیون دلار داشته درست! ولی این بالا کشید رو تو از کجا آوردی؟ اون ادعای ۱۰۰ میلیون رو تو از کدام نشریه و یا سایت پیدا کردی واسه ما اینجا بنویس تا ما هم بریم و ببینیم جریان از چه قرار بوده ! برای تو باید تأسف خورد که هر کی هرچی میگه رو باور میکنی!!
‌پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
برا کی توضیح میدی ؟!!!!!! ولش کن چی میفهمه این گوسفند دستمان کش آخه ؟ به خدا اگه یک کلمه حالیش شه ، من اصلن نمی‌ خونم کامنتهاشو ، شما هم نخون در کلاست نیست
‌پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
millionaire - منچستر، انگلستان. گرامی چه می شود گفت ، اینها کاسه داغتر از آش هستند ، خود رضا پهلوی چند هفته پیش گفت دارایی های پدرم نزدیک به ۶۵ میلیون دلار بود حالا چقدرش را کم کرد و گم شد به کنار ولی اینها چشم‌شان را بستند.
‌پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +564شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +452پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند