فروش علنی مدارک دانشگاهی با استعلام قانونی: ۳ روزه در هر رشته ای که خواستید دکتر شوید!


عصر ایران: نکته قابل توجه این جاست که این افراد چنان احساس امنیت می کنند که این کار خلاف و مجرمانه را نه به صورت پنهانی که به شکلی کاملاً آشکار تبلیغ می کنند.


مدت‌ها است تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود با این محتوا که می‌توانید سه روزه مدرک دانشگاهی در هر مقطع و رشته‌ای که بخواهید بگیرید، بی آن که حتی یک صفحه از کتاب های آن رشته را دیده باشید! فروشندگان می گویند مدارک از خود دانشگاه صادر می شود، پیامک تایید از دانشگاه می آید و هر گاه مدرک از دانشگاه استعلام شود، بدان جواب مثبت داده می شود!

صفحات فضای مجازی این گروه‌ها پر است از تصویر مدارکی که برای متقاضیان به صورت غیرقانونی صادر شده است. ما نمی‌دانیم آیا همه افراد مدعی در این زمینه مدرک صادر می‌کنند یا نه، اما یک فایل صوتی به دست ما رسیده که در آن فردی که مدعی است در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کار می‌کند، روند کار را تا دریافت مدرک برای یک متقاضی توضیح می‌دهد.

البته این صرفا یک ادعاست و هیچ مدرکی وجود ندارد که واقعاً افرادی در دانشگاه آزاد و سایر مراکر آموزش عالی همدست او و امثال او باشند. در واقع اعتبار دانشگاه آزاد و بقیه دانشگاه ها نیز با این تبلیغات علنی خدشه دار می شود و جا دارد خود این مراکز آموزشی برای دفاع از حیثیت خود وارد عمل شوند و جلوی این افراد را بگیرند.
فرد مدعی در گفتگو با ما که در نقش یک مشتری ظاهر شدیم توضیح داد که رشته‌های غیرپزشکی از 40 تا 60 میلیون تومان و رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی بین 50 تا 200 میلیون تومان آب می‌خورد!

نکته قابل توجه این جاست که این افراد چنان احساس امنیت می کنند که این کار خلاف و مجرمانه را نه به صورت پنهانی که به شکلی کاملاً آشکار تبلیغ می کنند و حتی برای معرفی بیشتر خود سراغ برخی بازیگران نیز رفته اند تا برایشان تبلیغ کنند! و عجیب تر آن که مسوولان آموزش عالی کشور در این باره سکوت کرده اند.
این کار هم از نظر قانونی جرم محرز است، هم ظلم به کسانی است که سال ها درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند و حالا یک عده مجرم با دادن پول، خود را هم طراز آنها جا می زنند و هم جفای آشکار به مردمی است که برای دریافت خدمات تخصصی مرتبط با مدارک این افراد به آنها مراجعه می کنند.

این گزارش را ببینید تا بیشتر بدانید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
این دکتراها که ارزش قانونی هم ندارند حتی به مبلغ 10 دلار به فروش میرسید. من خودم حدود 45 سال قبل یکی خریدم و دکترای ارزش مذهب کاتولیک شدم! حالا هم در این دنیای وسیع که به جنایتکاری مثل رئیسی دکترا میدهند در بعضی از کشورها دکان رسمی شده که حمایت دولت ها را هم در پی دارد. وارد جهان کثیفی شده ایم که معیار همه چیز فقط پول است
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران

ارزش مدرک ایران را به دنیا میخواهند بی ارزش نشون میدند۰۰ تا ایرانیها را تقلب کار نشان بدهند۰۰ ای لعنت به مصباح یزدی و دار و دسته جنایت کارش ۰ که مدارس دخترانه را شیمیایی میکنند ۰۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
هر چند نگاه من کلی و به یقین اسناد بالا فیک هستند چون اگر چنین چیزی علنی در ایران شکل بگیرد حتما مورد تعقیب قرار میگیرد. اما نگاه من جهانی است. مورد اول را از یک دانشگاه مذهبی در امریکا خریدم. مورد دیگر همشاگردی معتاد من (در زمان شاه) که همیشه مردود بود با پول دیپلم گرفت. در کشور ایتالیا با پول در رشته ی دندان پزشکی دکترا گرفت. سالیان مدید به طبابت مشغول بود تا بعلت اعتیاد به هروئین مرد. موارد بسیار است. پسر همسایه ی من بعلت دائی جان وزیرش مستقیما و بدون کنکور وارد دانشگاه شد (در رژیم آخوندی) و حتما حالا دکترا دارد. از این موارد در ایران و دنیا فراوان است. این روزها بسیاری از دانشگاه های دنیا مدرک فروشی میکنند. دانشگاه ها رشته های بی اهمیتی را در برنامه ی خود گنجانیده اند تا مدرک بفروشند. مثل دکترا در سیاست و مذهب و ده ها مورد مشابه. در امریکا رشته ی ماشاژ بدن را یاد میگیری و دکترا میگیری. در ایران هم هزاران بسیجی وارد دانشگاه ها شده و با اغماض تا ته مدرک دکترا پیش میروند. امروزه با قدرت و نفوذ و پارتی و یا پول لایزال تمام دریچه ها باز میشود.
‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +564شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +452پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند