فاکس‌نیوز: توافق «مخفی» ایران و روسیه برای بازگرداندن اورانیوم غنی‌شده از روسیه به تهران

صدای آمریکا: شبکه خبری فاکس‌نیوز روز یکشنبه به نقل از «منابع اطلاعاتی خارجی» گزارش داد ایران به صورت مخفیانه با روسیه به توافق رسیده که اورانیوم انبارشده خود در روسیه را در صورت شکست مذاکرات احیای برجام که ماه‌ها است متوقف شده از این کشور پس‌گیرد.

این منابع اطلاعاتی «آگاه از مذاکرات میان مسکو و تهران» به فاکس‌نیوز گفته‌اند ولادیمیر پوتین موافقت کرده در صورت شکست مذاکرات احیای برجام، اورانیومی را که به عنوان بخشی از توافق برجام از جمهوری اسلامی دریافت کرده بود به ایران بازگرداند.


این منبع به فاکس‌نیوز گفته است: «به عنوان بخشی از توافق میان دو کشور، روسیه متعهد شده اگر آمریکا به هر دلیلی توافق [هسته‌ای با ایران] را ترک کند، تمام اورانیوم غنی‌شده را در اسرع وقت به ایران بازگرداند.»

طبق توافق برجام، روسیه اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی را انبار کرد تا بدین‌ترتیب از دستیابی جمهوری اسلامی به مواد لازم برای تولید بمب هسته‌ای جلوگیری شود.

انتشار این خبر در حالی است که کشف بقایای اورانیوم با غنای نزدیک به ۸۴ درصد در تاسیسات فردو طی روزهای اخیر، سبب افزایش نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی شده است.

نزدیکی نظامی ایران و روسیه پس از تهاجم پوتین به اوکراین، کشورهای غربی را بر آن داشته چندین بسته تحریمی علیه نهادها و اشخاص جمهوری اسلامی که در آن نقش دارند، وضع کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
این خبر فاکس‌نیوز نیست بلکه خبری است که از طرف خود طویله اسلام و از طریق شبکه خبری فاکس‌نیوز منتشر شده هدف هراس افکنی میان اعضای برجام در جهت گرفتن امتیاز است درواقع 44 سال است طویله اسلام با هراس افکنی و گروگانگیری از غرب اخاذی و باجگیری گرده است
یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.