حمید فرخ‌نژاد مشکوک است و نباید به او اعتماد کرد؟



اتهامات رسانه‌های جمهوری اسلامی به حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما سبب شده تا افرادی در خارج از کشور هم بگویند نباید به او اعتماد کرد.اتهامات رسانه‌های جمهوری اسلامی به حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما سبب شده تا افرادی در خارج از کشور هم بگویند نباید به او اعتماد کرد.
 
وی تحصیل‌کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فرخ‌نژاد فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد.
 
در سال ۱۳۷۸ بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی‌اش بود، درخشید و آغاز درخشش او در سینما به حساب می‌آید. این دومین همکاری وی با خسرو سینایی محسوب می‌شد. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد.

 
فیلم‌نامه این فیلم که توسط فرخ‌نژاد و سینایی نوشته شده بود نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را نیز دریافت کرد. بازی وی در این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و گوی بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۰۰ را به دست آورد.
 
ارتفاع پست و به رنگ ارغوان دو همکاری قابل توجه و موفق وی با ابراهیم حاتمی کیا بود. طبل بزرگ زیر پای چپ فیلمی بعدی وی محسوب می‌شد که بازی قابل توجه او بار دیگر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۶ دریافت نمود.
 
وی همچنین برای بازی در فیلم‌های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. چهارشنبه‌سوری اولین همکاری وی با اصغر فرهادی بود که وی در کنار هدیه تهرانی قرار گرفت. آتشکار اثر محسن امیریوسفی اثر متفاوت وی در کارنامه اوست. فرخ‌نژاد در شب واقعه بازی قابل توجه دیگری از خود ارائه نمود. فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۰ استرداد را بازی کرد.
 
اثری که برای وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به همراه آورد. دموکراسی تو روز روشن، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، گشت ارشاد و حریم از دیگر اثرهای قابل توجه او در دهه نود بوده‌اند. وی همچنین تهیه‌کننده فیلم گشت ارشاد ۲ می‌باشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان
اینکه ایشون الان اومده میگه نظا قطعا سقوط میکنه و چهار تا فحش میده به نظام که کاری رو از پیش نمیبره. الان توجه ها نباید سمت فرخ نژاد بره. کی هست اصلا. به چه دردی خورده؟ بعدشم کسی یه دفعه وطن پرست نمیشه. تمام...
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان

حواس ها از هدف اصلی یعنی براندازی نباید پرت شه. فرخ نژاد هم اگه کاری برای پیش برد این هدف نمیتونه انجام بده، بره واسه خودش. همه گدای توجه هستن...فحش دادن تو به نظام چه دردی رو دوا میکنه فرخ؟
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
۲۹
sara_moshiri - برلین، آلمان

میتونه controlled opposition هم باشه. خود نظام یکی رو علم میکنه که بیشترین و تند ترین انتقاد هارو بکنه تا اعتماد و نظر باقی براندازان رو جلب کنه تا اهدافشو پیاده کنه. تکنیک قدیمی. برای همین میگم توجه به سمت فرد نباید بره. فرد کاره ای نیست. هدف مهمه...
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
۵۸
دانای نادان - آمستردام، هلند

من فکر می‌کنم تاکتیک جمهوری اسلامی برای فرو نشاندن و ساکت کردن مردم از این مرحله گذشته و فهمیده دیگه این تاکتیک جواب نمیده. ولی به هر شکل به هیچ کس نباید اعتماد کامل کرد. در ضمن حرفای ایشون میتونه قشر خاکستری جامعه رو به فکر بندازه از نظام دورتر کنه.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

حالا فکر میکنین با صحبتهای فرخ نژاد همه مردم بطرف او رفتند؟ ایشون هم مثل بقیه مردم حق حرف زدن داره و این خود مردم هستند که علم براندازی این حکومت دزد و دجال رو بلند کردند و تا آخرش هم میرن!
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
۲۵
romano - تهران، ایران
دوره این حرفها گذشته رژیم پیر مفلوک سکته رو زده وقتی نمیتونیه چهارتا دختر رو تو خیابون جمع کنه یعنی بازوهای امنیتی و قدرتش ناتوان شده‌اند پس ریزش از نیروهاش به نفع ماست. از هر صنف رژیم ریزش بشه بنفع ماست و یک هزینه اضافه بر شانه ناتوان رژیمه باید کار رو تمام کنیم. باید همه را دعوت کرد اگر جنایت نکرده باید بهش امنیت داد و این سیستم رو بیچاره میکنه چون برای فتح آخرین سنگرها ما نیاز به اختلاف و ریزش در درون نیروهای خودی و حمایت کننده و امنیتی داریم. در خیلی از شهرستانها کوچک نیروهای پلیس ارتش و پاسدار دلشون با مردمه و این سیستم امنیتی رو چند تکه میکنه باید احساسات و کینه رو کنار گذاشت و به منافع آینده اهداف و سرزمین مان فکر کرد.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
۴۹
صدای خسته - بروج، بلژیک

من هم معتقدم حمید فرخ نژاد نفوذی رژیمه.شک نکنید.
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
۴۸
Aztek - قم، ایران
سینماگری که نه سابقه مبارزه سیاسی دارد، نه تحلیل‌گر و صاحب‌نظریه‌ای در سیاست است، به یک‌باره در گفتگوی تلویزیونی بعد از خروجش می‌گوید:. حکومت ایران قوی‌ترین تشکیلات امنینی دنیا را دارد !. یعنی به اسم مبارزه با یک حکومت، تبلیغ برای حکومت؟
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۶۸
خر سوار سابق - آلبک، آلمان
هر شخصی که کوچکترین قدم در راه نجات ملت در بند بر دارد، به آگاهی و معرفت رسیده‌ است .
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.