«سارقان» پیچ‌های چراغ برق بزرگراه آزادگان دستگیر شدند

 عکسی که از سقوط تیرهای چراغ برق در بزرگراه آزادگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودرادیو فردا :پلیس تهران روز جمعه از بازداشت دو نفر خبر داد که با سرقت پیچ‌های تیرهای چراغ برق در بزرگراه آزادگان در تهران موجب سقوط آن‌ها شده بودند.

علی همه‌خانی، پلیس راهور تهران روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن، از سقوط پنج تیر چراغ برق بر روی سطح سواره بزرگراه آزادگان در تهران خبر داد.


این حادثه که ساعت ۹ صبح در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان رخ داده بود، تلفات جانی نداشت، اما منجر به ترافیک سنگین و طولانی مدت در این محور شده بود.

یک روز پس از این حادثه، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که دو نفر از سارقان پیچ‌های این چراغ برق‌ها شناسایی و بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، این افراد همچنین اعتراف کرده‌اند که پیش از این نرده‌های میانه بزرگراه را نیز به سرقت برده‌اند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، «مال‌خر» این اموال نیز شناسایی و بازداشت شده است.

اما سقوط تیرهای چراغ برق در بزرگراه آزادگان در تهران و بازداشت عوامل آن یک روز پس از اعلام خبر شناسایی و بازداشت سارقان قطعات پل وردآورد در تهران رخ داد.

روزنامه همشهری اواخر ماه دی در گزارشی از سرقت «حجم زیادی از اتصالات» پل وردآورد در تهران خبر داده بود. مسئولان شهرداری تهران بعدتر اعلام کردند که انجام این عملیات یک کار گروهی با استفاده از خودرو و امکانات خاص فنی بوده و در صورت عدم اطلاع به‌موقع از وضعیت این پل، ریزش آن می‌توانست منجر به فاجعه انسانی شود.

حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن از بازداشت ۱۴ نفر در رابطه با این پرونده پیش از رسانه‌ای شدن این موضوع خبر داده و گفته بود که سارقان «پیمانکاران همان پل بوده‌اند».

آقای رحیمی در ادامه با اشاره به این که سرقت علائم و تاسیسات شهری در بسیاری موارد توسط پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری صورت می‌گیرد گفت که این افراد در زمان بازداشت، عدم پرداخت مطالبات‌شان را به‌عنوان دلیل این کار اعلام می‌کنند.

به گزارش روزنامه همشهری، در شهر تهران طی شش ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۱۰۰ مورد سرقت دریچه فلزی شبکه فاضلاب رخ داده، در حالی‌ که تعداد سرقت دریچه‌ها در کل سال ۹۹، ۲۸۰۰ مورد بوده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.