محسن رضایی: قاچاقی نفت می‌فروشیم و دلار را مخفیانه وارد می‌کنیم

محسن رضایی در مراسم چهلمین روز درگذشت علی لندیبی بی سی :محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران گفته است ایران برای کنترل قیمت دلار، پول‌های حاصل از فروش قاچاق نفت را مخفیانه وارد کشور می‌کند. امام جمعه مشهد هم به اقداماتی از سوی دولت اشاره کرده که به گفته او به انتقال پول از طریق بانک‌های بین‌المللی نیازی ندارد.

آقای رضایی با اشاره به اینکه آمریکا سه سال است ایران را محاصره کرده و اجازه فروش نفت نمی‌دهد از مردم خواست "یک تصمیم تاریخی بگیرند و محاصره اقتصادی آمریکا را بشکنند".


او گفته "ایران نفت را به صورت قاچاق می‌فروشد و درآمدهای دلاری مخفیانه وارد کشور می‌شود تا قمیت دلار حفظ شود".

معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران که به خوزستان سفر کرده، امروز در ایذه و در مراسم چهلمین روز درگذشت علی لندی، نوجوانی که براثر شدت سوختگی درگذشت، سخنرانی می‌کرد.

در نقطه‌ای دیگر از ایران در شمال شرقی کشور، احمد علم‌الهدی در نمازجمعه مشهد با اشاره به موانع آمریکا برای فروش نفت ایران گفت:" خوشبختانه بر اساس جراتی که این دولت دارد، بنا بر تحریم‌شکنی گذاشته شد و فروش نفت ما یک مقدار توسعه پیدا کرد تا ما بتوانیم با شگردهای خود، نفت‌مان را در دنیا بفروشیم و از این راه زندگی مردم خودمان را از زیر فشار دربیاوریم".

آقای علم‌الهدی که پدر همسر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران است، گفته: "آخرین حربه آمریکایی‌ها این بود که دیگر اجازه ندهند پول‌هایمان به وسیله بانک‌های جهانی به ما منتقل شود اما اقدامات دولت به جایی رسیده که دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های بین‌المللی احتیاج نداریم."

امام جمعه مشهد با اشاره به پخش تصاویری از عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان که دو روز قبل از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفته، اقدام نیروهای سپاه پاسداران در مقابل آمریکایی‌‌ها "تحریم‌شکن بوده و با این اقدام تحریم‌ها شکسته شده‌ است."

با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، و با آغاز مذاکرات احیای برجام در وین، انتظار می‌رفت زمینه فروش نفت ایران در بازارهای جهانی فراهم شود اما این مذاکرات پس از شش دور متوقف شد و دولت حسن روحانی پرونده مذاکرات وین را به دولت ابراهیم رئیسی سپرد.

حالا قرار است پس یک وقفه پنج ماهه، گفت‌وگوهای ایران با اعضای کمیسیون مشترک برجام از هشتم آذر در وین آغاز شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا

دست شما نابغه های بی همتا درد نکند که ثروت کشورمان را می توانید قاچاقی بفروشید، ارزان نفروشید، پول دلال هم ندهید، دلار را که وارد کشور کردید، با ان چه می کنید؟ بین مردم تقسیم می کنید؟ گمان نمی‌کنم! آنرا بین خودتان تقسیم می کنید و توی چمدان دیگری می گذارید و از کشور خارج می کنید، این شد اقتصاد؟ چه افتخار ی دارد؟
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.