در افغانستان خانواده‌ها از سر ناچاری فرزندان‌شان را می‌فروشند

العربیه :در حالی که افغانستان هر روز بیش از پیش در بحران اقتصادی گرفتار می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها به دنبال راهی برای سیر کردن فرزندان خود هستند.

بنا به گزارش‌‌ها از افغانستان برخی از افغان‌ها خانه، موتر (خودرو) و وسایل دیگر خود را فروختند، برخی دیگر اما راهی جز فروش دختران خردسال خود یا حتی ازدواج آنها پیدا نکردند.


در یکی از روستاها در غرب افغانستان، پدری دو دختر خردسال خود به نام‌های فرشته 6 ساله و شکریه تنها یک و نیم ساله را فروخت تا خانواده پس از آواره شدن، از گرسنگی جان خود را از دست ندهند.

این دو دختر اخیراً به دو خانواده فروخته شدند. خانواده‌ها حدود سه هزار و 350 دلار برای فرزند اول و 2800 دلار برای خواهرش پیشنهاد دادند.

صابرا 25 ساله، شهروند دیگر افغانستان با بدهی از یک بقالی که از آنجا همواره خرید می‌کرد، صاحب مغازه تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت مبلغ بدهی، اعضای خانواده‌اش را «حبس» خواهد کرد.

اما خانواده راهی برای پرداخت بدهی‌های خود پیدا نکردند مگر با فروش دختر سه ساله خود، به گفته آنان این دختر بعداً با ذبیح الله، پسر بقال ازدواج خواهد کرد.

با این حال، پدر شوهر آینده او تصمیم گرفته تا برای بردن دختر صبر کند تا بزرگ شود.

همین امر در مورد گل بی بی نیز صدق می‌کند که تایید کرد دختر هشت یا نه ساله اش را به مردی 23 ساله فروخته است که مبلغی به خانواده‌اش بدهکار بوده است.

به گفته گل بی بی، این مرد در حال حاضر در ایران است، او گفت، از روزی که این مرد برای بردن دخترش بیاید می‌ترسد. او گفت:«می‌دانیم که این کار درستی نیست... اما چاره‌ای نداریم.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.