آرمان عبدالعالی کمتر از ۲۴ ساعت دیگر اعدام می شود

همشهری آنلاین : آرمان عبدالعالی کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به اتهام قتل دختر مورد علاقه اش غزاله به پای چوبه دار خواهد رفت. او، اما در آخرین ساعات پیش از رفتن به قرنطینه در گفتگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.

آرمان که از ۸ سال قبل به اتهام قتل غزاله در زندان به سر می‌برد، دوشنبه برای اجرای حکم قصاص از بند زندان به بخش قرنطینه منتقل شد. او، اما پیش از رفتن به قرنطینه در گفتگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.


پدر آرمان در این باره گفت که آرمان بازهم از کاری که کرده ابزار پشیمانی کرد و گفت حق پدر و مادر غزاله است که درباره او هر تصمیمی بگیرند، اما از آن‌ها می‌خواهد که بخاطر جوانی اش به او رحم کنند و او را ببخشند.

وی ادامه داد: پسرم هنگام وقوع حادثه کمتر از ۱۸ سال داشت. جوان و خام بود. او علاقه زیادی به غزاله داشت و نمی‌دانم چطور شد که این حادثه رقم خورد. با این اتفاق زندگی هر دو خانواده تباه شد. خانواده شکور دختر دلبندشان را از دست دادند و آرمان هم از ۱۸ سالگی به زندان افتاد و در این ۸ سال مدام با کابوس چوبه دار و قصاص زندگی کرد.

هرچند پسرم دست به اشتباه بزرگی زده که قابل جبران نیست، اما در این سال‌ها زجر زیادی کشیده و تنبیه سختی شده است. به همین دلیل از خانواده محترم شکور خواهش می‌کنم پسرم را ببخشند. آن‌ها با این کار تا آخر عمر ما را مدیون خودشان می‌کنند.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر قرار است پسرم پای چوبه دار برود وچشم امیدمان به لطف خدا و بخشش از طرف پدر و مادر غزاله است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۲
فرید1614 - بروکسل، بلژیک

امیدوارم لذت یک عمر بخشیدن رو به یک لحظه انتقام انتخاب کنن
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
۵۴
Mome - لوند، سوئد

چرا پدر و مادر را زیر فشار تصمیم برای قصاص میگذارند، مثل قبل از انقلاب قانون تصمیم بگیرد
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
[::فرید1614 - بروکسل، بلژیک::]. مطمئناً اگر برای خانواده و عزیزان شما و افرادی که نظر شما را دارند این اتفاق بیفتد و دختر یا خواهرشان توسط یک انسان روانی به قتل برسد به راحتی این جملات رمانتیک و حاوی از بخشش بی معنای شما را نخواهند نوشت
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۴۲
paksan - ایران، ایران
به نظر من بخشش این آدم گناهش بیشتره چون یک قاتل رو به جامعه برمیگردونه و مشخص نیست نفر بعدی کدوم بدبختی باشه که با اشتباه ایشون کشته بشه. مشخصه ارزشی برای انسان قائل نیستند و شک نکنید بعد کشتن هم خودش هم خانواده اش تصورشون این بوده که با نصف دیه قضیه حل میشه و عاقا دوباره به علافی و ایاشی اش برمیگرده.
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::فرید1614 - بروکسل، بلژیک::]. اتفاقا منم امیدوارم همه قاتلین به عمد که ظالمانه زندگی یکی رو ازش میگیرن بدون هیچ قانون بخششی لذت ادامه زندگیشون در برابر زندگی طرف گرفته بشه.
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
۳۶
mojtaba1010 - لندن ، انگلستان
در مورد اسید پاشی در تهران ، اصفهان هم ، چندین بار بخشش اتفاق افتاد ولی متاسفانه برای یک مشت لات و ارازل و اوباش شد تفریح و متاسفانه فاجعه اسید پاشی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شد ، و هر دو فرد سو قصد قرار گرفته ، تقاضایی اشد مجازات را دادند . بخشش در مواردی که به ریشه و اصل و حیات افراد ضربه میزند نه تنها بخشش نیست که طغیان احمقیت افراد می‌باشد ، بنده به بخشش در مال ، اموال ، اشتباهات شغلی که ضربه به حیات و زندگی افراد نمی‌زند کاملا اعتقاد دارم ولی به هیچ عنوان در مورد مسایل ریشه ای و فتنه گری و نفاق و چاقو کشی هیچ ترحمی نه به اجرا کننده نه به نویسنده سریال یا سناریو نخواهم کرد ولو تاوان کل زندگیم را در زندان بگذرانم چون بارها هم سابقه اینگونه بخششها را دیده‌ام هم عواقب این گونه بخششها . احمقیت این جوان در اوج بی خردی بوده ولی ضربه عاطفی و نابود کردن زندگی یک خانواده هیچ چیز قابل جبران نیست ، به نظر من لا اقل 10 سال زندان میتواند جوابگویی قتل دوباره این پسر باشد چون یکبار بعد از کشتن عشق خود مرگ را با چشم خود دیده هر شب در کابوس طناب دار میمیرد .
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
۵۱
مسعود راستگو - تهران، ایران

چقدر دیر از خانواده مقتول طلب بخشش کرد تا همین چند روز پیش همه چیز رو انکار میکرد و حتی محل جنازه رو هم اطلاع نمی داد احتمالا این مسائل در تصمیم قصاص خانواده مقتول خیلی مهم بوده. چقدر عذاب کشیدن خانواده مقتول خداوند بهشون صبر بده.
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

حقشه این جانور دو پا اعدام شود. دختر معصوم رو زیر خروارها خاک فرستاده اون وقت تقاضای بخشش داره.
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
۵۰
اصحاب کهف - کلن، آلمان
تا وقتی قشر مثلا روشنفکر این سایت هم هنوز قانون وحشیانه و مسخره قصاص رو قبول دارن و مشکلشون سر جزییاته و نه کلیت این قانون ابلهانه که بموجبش پدر‌قاتل فرزند رو بعنوان ولی دم بعداز 2،3سال آزادکنن،تاوقتی داستان اینه،آخوند از سر مام زیاد.....!!
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
۴۴
Democ.IR - تهران، ایران
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. امثال شما همیشه با این استدلال: اگر سر عزیزان خودت می آمد، اگر جای خانواده مقتول بودی، اگر دختر خودت را کشته بودند و . همه ما قبول داریم از دست دادن عزیزان به دور و اطرافی ها جنون می دهد. شما می خواهید ما خودمان را در حالت جنون آن شخص قرار بدهیم و بعد یک تصمیم احمقانه دیگر بگیریم؟ حال شما خوبه اصلا؟ اینکه آن فرد یک عزیز را از دست داده، کاملا صحیح. اما حق و جایگاه مقدسی برای او نباید قائل شد و قوانین کیفری را بر اساس اخلاق به اجرا در آورد. اخلاق نمی پذیرد که قانون در دنیای مدرن، حق گرفتن جان انسان ها را (تحت هر شرایطی) برای خودش یا در قوانین کیفری اش قائل باشد. حتی کشورهایی مثل قزاقستان سالهاست که رسما به مجازات اعدام پایان داده اند. ناقص و ابتر بودن قوانین ایران باعث شده که افراد بین دو راهی آزاد کردن فرد جانی، و اعدام او گیر افتاده و به ناچار دست به گزینه بدی بزنند. سالهاست به خاطر جهل پیشینیان، بین ما و دنیای مدرن فاصله افتاده. خواهشا شما با این خوی تندتان، آن را بدتر نکنید. به ایران بیاندیشید.
‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
۶۲
فرید1614 - بروکسل، بلژیک
[::Sasan 55 - پاریس، فرانسه::]. نمدونم شما چند سال سن دارید ولی جوان زیر 18 سال همیشه در ان واحد میتونه تصمیمی اشتباه بگیره و نادانسته کاری کنه که راه برگشتی نداشته باشه. مورد بعدی هم اینکه جامعه بیمار امروز ما چقدر در تصمیم گیری های اشتباه ادمها تاثیر گذاره. با اعدام یک جوان شما صورت مسئله رو پاک میکنید نه خود مسئله رو.
‌چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
[::فرید1614 - بروکسل، بلژیک::]. من سوالم این بود که اگر همین جوان بقول شما هجده ساله دختر یا خواهر شما را نابود میکرد و حتی از شرح ماوقع و روشی که برای اختفا یا محل دفن آن انجام داده خودداری میکرد آیا باز حاضر بودید اینطور رمانتیک در باب ایشان قلمفرسایی و دفاع کنید یا خیر ؟! قضاوت را هم به خوانندگان گرامی میسپریم .
‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
۶۲
فرید1614 - بروکسل، بلژیک
[::Sasan 55 - پاریس، فرانسه::]. تعجب میکنم که شما در اروپا هستید و این خوی اعدام همچنان در شما وجود داره اگر هم برای من پیش می امد شاید در وحله اول مثل شما فکر می کردم ولی دوست عزیز ایران اسلام زده بیشترین امار اعدام ها رو در دنیا داره و از جرم و جنایت هم در دنیا مقام بالایی داره. نصیحتم به شما این هست که در جامعه ایران هشیار باش چون امنیت نیست و مجبور میشی هر روز مهر تائید بر اعدام انسانها بزنی.
‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
[::فرید1614 - بروکسل، بلژیک::]. شما بجای نصیحت دیگران بهتر است که روی خودتان بیشتر کار کنید و بجای طفره رفتن از جواب مناسب و منطقی در مورد سوال اینجانب ، در باب مسائلی که به محتوای رمانتیک و لطیف تری مربوط میشود اظهار نظر کنید.
‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
۶۲
فرید1614 - بروکسل، بلژیک
[::Sasan 55 - پاریس، فرانسه::]. بله شما هم مشکل درک مطلب دارید جواب شما رو بالا دادم حتی اگر برای خودم اتفاق بیافته
‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
[::فرید1614 - بروکسل، بلژیک::]. آرزو نمیکنم که برایتان اتفاقی اینچنین بیفتد اما مسلم بدان که در صورتی که خودت واقعاً‌در چنین شرایطی قرار بگبری به این راحتی حکم صادر نمیکنی! بی ادبیتان را هم ندیده میگیرم چرا که مشکل عدم درک را هم در آینده مسلماً خواهید فهمید که چه کسی دارد !!!
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
۴۴
Democ.IR - تهران، ایران
[::Sasan 55 - پاریس، فرانسه::]. جالب است مدل اجرایی و احکام قضایی جوامع مدرن و اخلاقی، جلوی روی همه ما هست و باز هم داریم سر نقطه اول می چرخیم! البته انتظاری از شما نیست. پیشنهاد می کنم در باب حق حیات (که جز حقوق اولیه محسوب می شود) و تبعات سلب آن مطالعاتی کنیم. جوامع مدرن قطعا جنایت را محکوم می کند. اما از خودمان بپرسیم چه چیزی باعث شده که سلب حق حیات در تمام نمونه ها، خط قرمز آنان باشد؟
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.