با پیدا شدن هشتمین «حلقه دار» در بنای جدید شرکت آمازون ، عملیات ساختمانی متوقف شد

بی بی سی :پس از آن که برای هشتمین بار یک طناب دار مشابه آنچه در قرون ۱۹ و ۲۰ برای لینچ کردن سیاهپوستان در آمریکا استفاده می‌شد در ساختمان در حال احداث آمازون در ایالت کانتیکت پیدا شد، عملیات ساختمانی برای تحقیقات پلیس برای ساعاتی متوقف شد.

این رویداد که روز گذشته، چهارشنبه ۲۷ مه، گزارش شد در انبار جدید شرکت آمازون در شهر وینزر ایالت کانتیکت در شمال‌شرقی آمریکا روی داد. این دومین بار است که طی یک هفته گذشته حلقه دار در این بنای در حال احداث پیدا می‌شود.


آمازون می‌گوید ساخت و ساز اکنون از سرگرفته شده است و همزمان این شرکت در حال همکاری با تحقیقات پلیس در این رابطه است.

این ابرفروشگاه اینترنتی اعلام کرده برای هرگونه اطلاعاتی درباره این حلقه‌های دار جایزه‌ ۱۰۰ هزار دلاری تعیین کرده است. نخستین حلقه دار در اواخر ماه آوریل (چهار هفته پیش) پیدا شد.

دونالد ملانسون، رئیس پلیس شهر وینزر گفته کارآگاهان پلیس در حال تحقیقات درباره سرمنشاء این "طناب‌ که به صورت حلقه دار گره زده شده‌اند" و در طبقه پنجم این بنا پیدا شده‌ است.

طناب گره‌زده شده به شکل حلقه دار نمادی از قتل‌ها و مجازات‌های بدون محکمه و با روش حلقه‌آویز کردن اغلب سیاه‌پوستان در اواخر قرن ۱۹ و ابتدای قرن بیستم در آمریکاست.

این حلقه دار جدید در حالی روز چهارشنبه پیدا شد که آمازون گفت از روز ۲۷ آوریل که نخستین طناب دار پیدا شد تدابیر ایمنی و امنیتی را افزایش داده است. آن طناب دار از یک میله فولادی آویخته شده بود.

رئیس پلیس گفته این شرکت گفته پس از آن ۵ طناب گره زده که "می‌تواند حلقه دار باشد" در طبقات مختلف پیدا کردیم و یک هفته قبل هم دو حلقه دیگر یافتیم که منجر به توقف موقتی کارگاه شد.

او درباره حلقه هشتم که روز چهارشنبه پیدا شده گفت: "این یکی به طور آشکارا یک حلقه دار است". او این اقدام را که معلوم نیست چه کسی مرتکب شده را "یک جرم ناشی از نفرت" خوانده است.

آمازون هم که قبلا جایزه برای اطلاعات در این باره را ۵۰ هزار دلار تعیین کرده بود مبلغ را تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش داد تا بلکه اطلاعاتی درباره کسی که این حلقه‌ها آویزان کرده و انگیزه احتمالی او به دست آورد.

کلی ناتال، سخنگوی آمازون گفته: "نژادپرستی، نفرت‌پراکنی و تبعی در جامعه ما و مسلما در اماکن کاری آمازون جایی ندارد. - چه در ساختمان در حال احداثی چون این و چه در تمام محوطه‌های آمازون."
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +456واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +421شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +304عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +271رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +218‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +197یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +163نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید