دو عضو سپاه پاسداران در درگیری با افراد مسلح ناشناس در مریوان کشته شدند

العربیه :خبرگزاری‌های ایران روز پنجشنبه 22 آوریل 2021 از درگیری میان نیروی‌های «قرارگاه حمزه سیدالشهدا» مریوان از توابع استان کردستان با افراد مسلح ناشناس که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای سپاه شد، خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری سپاه پاسداران» (سپاه نیوز)، این درگیری ساعت بیست و پنج دقیقه بامداد شب گذشته (اول اردیبهشت ماه سال جاری) میان نیروهای بومی شهرستان مریوان با افراد مسلح ناشناسی که آنها را «گروهک‌های ضد انقلاب» خواند، رخ داد.


بر اساس این گزارش در این درگیری دو تن از نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند.

خبرگزاری سپاه پاسداران در ادامه گزارش خود مدعی شد که در این درگیری «دو تن از نیروهای مسلح ناشناس نیز کشته و تعدادی از این افراد خمی شدند و اعضای باقی مانده نیز با توجه به شرایط مرزی منطقه متواری شدند‌.»

وب سایت «هه‌نگاو» هویت دو عضو کشته شده سپاه پاسداران را «عثمان جهانی» و «ناصر امینی» اهل مریوان عنوان کرده است.

تا کنون هیچ یک از احزاب کُرد مخالف حکومت ایران مسئولیت این درگیری را بر عهده نگرفته‌اند.

مناطق کُردنشین شمال غرب ایران در سال های اخیر همواره شاهد درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران و احزاب کُرد مخالف نظام بوده است.

گفتنی است جمعه گذشته 27 فروردین ماه سال جاری نیز گروهی نظامی به نام «عقاب‌های زاگرس»، مسئولیت کشته شدن یک عضو سپاه پاسداران ایران در پیرانشهر در استان آذربایجان غربی را به عهده گرفتند.

در سال‌های اخیر حملات توپخانه‌ای نیروی‌های نظامی ایران علیه مواضع احزاب اپوزیسیون کُرد، باعث افزایش تنش‌ها بین حکومت ایران و این احزاب شده است. در پی حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران، نیروهای مخالف کُرد نیز در مواردی به مواضع سپاه پاسداران و اعضای آن حمله کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
دارا۲۰ - تهران، ایران

به درک واصل شدند. دو راس کفتار سپاهی کمتر
‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.