واکنش عبدالله مهتدی به بیانیه رضا پهلوی: این نوع اظهارات کمکی به اتحاد و همبستگی مردم ایران نمیکند
+22
رأی دهید
-107
بی بی سی: عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله کردستان ایران، به بیانیه اخیر شاهزاده رضا پهلوی واکنش نشان داده است.آقای مهتدی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مردم کردستان در مبارزه علیه جمهوری اسلامی و در تلاش برای یک ایران مبتنی بر دموکراسی کثرتگرا، حقوق بشر و مشارکت سیاسی که متضمن تأمین حقوق همه ملیتها از جمله کردها باشد کاملا متحد هستند.»
او اتحاد و همبستگی مردم ایران را «بزرگترین سلاح در نبرد با جمهوری اسلامی» دانسته و گفت: « این نوع اظهارات به تفرقهافکنی و تخریب همبستگی بین شهروندان میپردازد و با تکرار دروغهای این رژیم به سرکوبهای تا امروز نیز حقانیت میبخشد.»
در پایان بیانیه دبیرکل حزب کومله کردستان ایران آمده: «از این اطلاعیه جز ننگین کردن نامتان و کارنامهتان طرفی برنخواهید بست.»
پیشتر آقای پهلوی در بیانیهاش به آنچه « چند گروه تجزیهطلب» خوانده، نوشت که آنها «ادعاهایی موهوم و سخیف درباره تمامیت ارضی و یگانگی ملی ایران» مطرح کردهاند.
به نظر میرسد بیانیه آقای پهلوی واکنش مستقیم به ائتلاف پنج حزب کردستان و بیانیه آنها در روز یکشنبه ۳ اسفند (۲۲ فوریه) باشد.
آقای پهلوی حفظ و دفاع از تمامیت ارضی ایران را «اصلی خدشهناپذیر» دانسته و نوشته بود: «ما بر سر یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران نه با کسی مذاکره میکنیم و نه ذرهای از آن کوتاه میآییم.»
این احزاب سیاسی در نشستشان در کردستان عراق اعلام کردند از اعتراضات ضدحکومتی در ایران حمایت میکنند و بر ضرورت «تلاشهای هماهنگ و مشترک سیاسی و میدانی» میان احزاب کرد، جامعه مدنی و گروههای مخالف در سراسر ایران تأکید کردند.
عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله کردستان ایران، ضمن استقبال از تلاش احزاب کرد برای ائتلاف، روز یکشنبه در شبکه ایکس در مورد دلیل نپیوستن حزبش به آن نوشت که در «کارآمدی و دوام» این ائتلاف تردید دارد.
***
لینک مرتبط:
***
واکنش شاهزاده رضا پهلوی به تشکیل «ائتلاف نیروهای سیاسی کردستان ایران»

واکنش شاهزاده رضا پهلوی به تشکیل «ائتلاف نیروهای سیاسی کردستان ایران»:
حفظ تمامیت ارضی ایران به عنوان خط قرمز غیرقابل مذاکره است
شاهزاده رضا پهلوی چهارشنبه ششم اسفند در شبکه اجتماعی ایکس بر حفظ و دفاع از تمامیت ارضی ایران تاکید کرد و آن را اصلی خدشهناپذیر دانست.
او خطاب به مردم ایران نوشت: «در روزهای اخیر، چند گروه تجزیهطلب -که در کارنامه بعضی از آنها همکاری با خمینی و صدام، هر دو به چشم میخورد- ادعاهایی موهوم و سخیف را درباره تمامیت ارضی و یگانگی ملی ایران مطرح کردهاند.»
شاهزاده رضا پهلوی افزود: «چنانکه بارها تأکید کردهام، حفظ و دفاع از تمامیت ارضی ایران، اصلی خدشهناپذیر است. ما بر سر یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران نه با کسی مذاکره میکنیم و نه ذرهای از آن کوتاه میآییم. چنین ادعاهایی تنها به جمهوری اسلامی، بزرگترین دشمن ملت ایران و تمامیت ارضی کشور، بهانه میدهد تا خود را به دروغ مدافع این اصل معرفی کند؛ حال آنکه این رژیم از نخستین روز روی کار آمدنش، عامل اصلی انواع تبعیض و تفرقه در ایران بوده است.»
او اضافه کرد: «تمامیت ارضی ایران خط قرمز ملت بزرگ و متحد ماست. هر فرد یا گروهی که از این خط قرمز عبور کند، یا با عبورکنندگان از آن همکاری کند، با پاسخ قاطع ملت آگاه ایران روبهرو خواهد شد.»
شاهزاده رضا پهلوی افزود: «در روزها و هفتههای پیش رو، همزمان با درهمشکستن کامل جمهوری اسلامی و بیرون راندن این رژیم از کشور، در دفاع از یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی ایران نیز هوشیارتر، استوارتر و کوشاتر از همیشه خواهیم بود.»
او نوشت: «با پایبندی به این اصل بنیادین، میتوان انتظار داشت که ارتش ایران نیز به وظیفه ملی-میهنی خود عمل کند، در کنار ملت بایستد و از ایران در برابر جمهوری اسلامی و تجزیهطلبان دفاع کند. تنها در یک ایرانِ یکپارچه و دموکراتیک، در سایه حاکمیت قانون است که آزادیهای فردی و حقوق برابر همه شهروندان، فارغ از باور، مذهب، زبان یا قومیت، تضمین میشود. پاینده ایران»
تاکید رضا پهلوی بر حفظ تمامیت ارضی ایران به عنوان خط قرمز غیرقابل مذاکره
یورونیوز: رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران در پیامی خطاب به ملت ایران، درباره ادعاهای اخیر برخی گروههای تجزیهطلب تصریح کرد:
«در روزهای اخیر، چند گروه تجزیهطلب -که در کارنامه بعضی از آنها همکاری با خمینی و صدام، هر دو به چشم میخورد- ادعاهایی موهوم و سخیف را درباره تمامیت ارضی و یگانگی ملی ایران مطرح کردهاند. چنانکه بارها تاکید کردهام، حفظ و دفاع از تمامیت ارضی ایران، اصلی خدشهناپذیر است. ما بر سر یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران نه با کسی مذاکره میکنیم و نه ذرهای از آن کوتاه میآییم. چنین ادعاهایی تنها به جمهوری اسلامی، بزرگترین دشمن ملت ایران و تمامیت ارضی کشور، بهانه میدهد تا خود را به دروغ مدافع این اصل معرفی کند.»
او در این پیام که در صفحه ایکس خود به اشتراک گذاشت هچنین افزود: «رژیم [جمهوری اسلامی] از نخستین روز روی کار آمدنش، عامل اصلی انواع تبعیض و تفرقه در ایران بوده است. تمامیت ارضی ایران خط قرمز ملت بزرگ و متحد ماست. هر فرد یا گروهی که از این خط قرمز عبور کند، یا با عبورکنندگان از آن همکاری کند، با پاسخ قاطع ملت آگاه ایران روبهرو خواهد شد.»
به گفته او «در روزها و هفتههای پیش رو، همزمان با درهمشکستن کامل جمهوری اسلامی و بیرون راندن این رژیم از کشور، در دفاع از یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی ایران نیز هوشیارتر، استوارتر و کوشاتر از همیشه خواهیم بود. با پایبندی به این اصل بنیادین، میتوان انتظار داشت که ارتش ایران نیز به وظیفه ملی-میهنی خود عمل کند، در کنار ملت بایستد و از ایران در برابر جمهوری اسلامی و تجزیهطلبان دفاع کند. تنها در یک ایرانِ یکپارچه و دموکراتیک، در سایه حاکمیت قانون است که آزادیهای فردی و حقوق برابر همه شهروندان، فارغ از باور، مذهب، زبان یا قومیت، تضمین میشود.»

۵۱

Tornado1 - استانبول، ترکیه
شما هم مثل بقیه ی استان های ایران ، خودمختار ، خود پختار چیه دیگه ؟؟؟ شما هم مثل بقیه
7
48
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۰:۳۸
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
آفرین بر مهتدی. البته باید گفت که خود پدران رضا تجزیه طلب واقعی بودند چونکه بحرین را از ایران جدا کردن! ترسیده و سوخته که آنها متحد شدند چون ان را تهدیدی برای خود میداند!
80
23
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۰:۴۶
۴۷

Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
شاهزاده رضا پهلوی مخالف تجزیه ایران و موافق حفظ تمامیت ارضی ایران است. این کجاش بد است؟ مرگ بر تجزیه طلبان و رهبرشان علی جوانمردی
14
78
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۰
۴۶

Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا
مهتدی ،،من نمیدونم شما کی هستی،،،اما میخوام یه ذره ادب بهت یاد بدم، چون والدین شما یادت ندادن،..فرزند هر شاهی رو شاهزاده مینامند. ، مهم نیست من یا تو از شاهزاده خوشمون بیاد یاا نه، ایشون شهزاده خواهند ماند. ما به ایشون میگیم شاهزاده ،چون از شاه متولد شده.بهتر بگم بفمی، تو از خر بدنیا امدی ، ما بهت میگیم کره خر.
17
71
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۹
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
در این مرحله، کشور بیش از هر چیز به اتحاد نیاز دارد، اما رضا چنین رویکردی نشان نمیدهد و با اظهارات تفرقهانگیز، بذر دشمنی را میپاشد. ایشان با این گفته ها بی سوادی و نژادپرستی خود را ثابت کردند. چند هزار بار عرض کردم ایشان سیاسی نیستن و او تحصیلات دانشگاهی مشخصی ندارد و حتی برخی اعضای خانوادهاش نیز تسلط کامل به زبان فارسی ندارند، که این موضوع برای فردی که مدعی رهبری یک کشور متنوع و چندزبانه است، پرسشبرانگیز به نظر میرسد.دولت های فارس محور دیگر به درد ایران نمیخورد.
69
18
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۶
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
کینگ رضا تفرقه! کینگ تخم دیکتاتور!
77
16
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۳
۴۶

Ginger - چگو، اسپانیا
هنوز جمهوری اسلامی جنایتکار کمونیستی آخوندی عراقی لبنانی فلسطینی افغانی اشغالگر نرفته این احمق ها برای تفرقه افکنی بین مردم ایران شروع به نیزه پرانی به وکیل مردم ایران کرده اند ببین اخوند کراواتی مردم همه شما اپوزیسیون صادراتی را می شناسند گم شو بگذار مردم راحت باشند
6
57
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۱:۳۹
۴۶

دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
فقط و فقط هر اظهار نظری از هر گروه و یا قومی که در راسته قیام و انقلاب ملی شیر و خورشید به رهبری آقای پهلوی در دوران گذر قابل شنیدن هست. بقیه یا خفه بشوید و یا اینکه خفه تان خواهیم کرد. ما ملت از این همه توطئههای دوشمنان خسته شدیم.
11
66
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۲:۰۱
۶۹

Arezooo - زوریخ ، سوییس
توی تجزیه شدن یک کشور هیچ قومی سود نمیکنه مگر قدرت های بزرگ که بیرون گود نشسته اند ، در کشوری که آزادی هست و به هر قومی احترام و جایگاه خودش داده بشه احتیاجی به تجزیه شدن نیست ، و این ایده مثل همون ندانم کاری هست که آخوند بیپدر و مادر را در سال ۵۷ سر کار آورد و هنوز مملکت ایران گرفتار این آفت هست و چقدر خسارت خورده ، اگر قبول ندارید به تجزیه شدن یوگوسلاوی نگاه کنید ، پس در اتحاد هوشمندانه همه به عزت خواهند رسید
2
18
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۳
۶۵

Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
اگر کسی تجزیه طلب نیست و همه خواستار تمامیت عرضی کشور هستیم چرا به تریش قبایتان بر میخورد؟ مگر شاهزاده به کسی توهین کرد؟ در آمریکا شاید پنجاه هزار قوم و زبان و لهجه متفاوت با نهایت هارمونی کنار هم زندگی میکنند. نه آدم عاقلی خودمختاری طلب میکند و نه کسی اصرار دارد که در مدارس به زبانی غیر از انگلیسی تدریس شود. آیا برای مایی که هزاران سال کنار هم با عنوان ایرانی زندگی کردیم جای شرم ندارد که امروز دم از ملیت های مختلف بزنیم؟
5
21
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۷
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
چه غلطا!27
6
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۵:۲۵
۴۵

PROMETOSS - ایران، ایران
درود بر شما جناب مهتدی!..من مصاحبه کامل شما را با دکتر سیما ثابت در پالس مدیا دیدم و به صراحت عنوان کردید که با امضای منشور مهسا در نشست جرج تاون در عمل پایبندی خود را به تمامیت ارضی یا یکپارچگی سرزمینی ایران نشان داده اید !. برای من واقعاً عجیب و غیر قابل قبول است که چگونه چنین تهمتی آنهم از جانب فردی که قصد مدیریت دوران گذار پسا جمهوری اسلامی را دارد علیه شما مطرح شده و حال آنکه هیچ دلیل و مدرکی برای آن ارائه نشده!!...من واقعاً نمی دانم که احزاب کرد چگونه باید پایبندی خود به یکپارچگی سرزمینی ایران را اثبات کنند ؟!. آیا نبرد های جانانه کردها با ارتش متجاوز صدام و تروریست های مجاهدین خلق جهت دفاع از مرزهای غربی ایران خود به اندازه کافی گویا نیست ؟!. آیا کردها حتما باید پلاکاردهایی با مضمون ((ما جدایی طلب نیستیم)) به گردن آویزند تا تیم مشاوران شاهزاده دست از آزار آنها بردارند ؟!. جناب شاهزاده! لطفاً برای من و میلیونها ایرانی دیگر توضیح دهید چه دلیل و مدرکی برای مدعای خویش در دست دارید ؟؟!!
28
5
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۵:۴۴
۴۷

سیمرغ ایران - برلین، آلمان
universe123 - لندن، انگلستان
حرف های صدا و سیما رو تکرار نکن برو تاریخ بخون بحرین از زمان قاجار از ای آن جدا شده بود معتضدی که تاریخ نویس حکومتی هست این موضوع رو شرح داده تو یوتیوب اسمش رو بزن میتونی ببینی اگر حوصله کتاب خوندن نداری3
19
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۶:۰۰
۴۶

antifascism - تهران، ایران
فرار رو به جلوی تمامیت خواهان و شوئنیسم فارس برای استعمار حق زندگی و حقوق اصلی اقوام یعنی زبان و فرهنگ و آسایش طبق حکومت فعلی و قبلی با اتیکت تجزیه طلبی عاقبتش همون تجزیه هست. البته رضا پهلوی با تمامیت خواهی که در پیش گرفته قطعا از معادلات سیاسی حذف خواهد شد. در صورتی هم که با حمایت خارجی و فارسها به مسند بشینه حاکمیتش وضعیت جمهوری اسلامی رو خواهد داشت و دوام نمیاره. بنده خدا مشخصا میخواد شاه مطلق بشه و فدرالیسم رو مانعی برای اعلیحضرت شدنش میدونه. خودخواهی و تمامیت خواهی حال بهم زن عده ای به دهنشون مزه کرده. خوابشو ببینید. حالم از اینهمه حماقت و خودخواهی بهم میخوره.
17
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۶:۰۴
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
متاسفانه بعضی از مردم ایران که نه سواد تاریخی دارند و نه شعور سیاسی در مورد بحرین جدا شدنش اظهار نظر می کنند که اصلا واقعیت ندارد. اینها حتی به خودشان زحمت نمی داند چهار تا کتاب تاریخی در مورد بحرین بخوانند و یا راحت تر فقط در سایت ویکی پدیا که سایت بسیار معتبری هست بروند و در مورد بحرین و یا هر چیز دیگه تحقیق کنند و بخوانند. این خوب نسیت که همینطور دهانتان را باز کنید و یه چیزی بگویید. یه موقع توی جمع از این حرفها می زنید بدون داشتن اطلاعات کافی از موضوعی و تو جمع سکه یک پول میشوید. فقط به شنیده ها بسنده نکنید در موردش آن موضوع از منابع موثق کسب اطلاع کنید و بعد حرف بزنید. بین صحبت کردن درباره یک موضوع با اطلاعات کافی و حرف زدن درباره آن موضوع زمین تا آسمان تفاوت است. حالا شاید پیش خودت بگی صحبت کردن و حرف زدن تفاوت داره چه فرقی می کنه! بله بین صحبت کردن و حرف زدن تفاوت است به خودتان زحمت بدهید و در موردش بخوانید تا متوجه بشوید.
5
25
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۶:۳۳
۴۷

nihad_finland - فین، فنلاند
این پیربچه یادش رفته که همین اقوام و ملتهای داخل ایران باباشو قبول نداشتن و با لگد از ایران بیرون انداختن، بابات با اون همه ادعا ، تو که عددی نیستی بچه، فاض لیدره برداشتی که با تجزیه طلبها مزاکرە نمیکنم ههههه گجزیە نە- استقلال طلبها، با قبل بابات جنگیدن، با اخوندا جنگیدن، به استقلالشون نرسن با هر کی که بخواد بیاد میجنگن، و به استقلالشون میرسن، تە بم با رعیتهات خوش باش ، خیلی سیاستت مثل اخونداست، متمعنم یه رگت به اونا میرسه😉
17
7
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۴
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
PROMETOSS - ایران، ایران
این ..........از پشت یه جایی هست و اونجایش سوخته که احزاب کرد متحد شدن! موضوع چیزه دیگه است: او دیگر مخالفان بخصوص کردهای شجاع را تهدیدی برای قدرت خود میداند چونکه این فرصت طلب میخواهد قدرت را بعد از سرنگونی رژیم تصرف کند و به بهانه اینکه ایران تجزیه نشود این حرفهای تفرقهافکنانه را میزند. از همین الان مثل آخوندها مردم را به جون هم انداخته که خودش رهبر شود ولی خوبه یه همچی رهبر بی عرضه لازم است. همین تفرقه باعث خواهد شد صدای اقوام بزرگ ایران مثل ترکها و کردها شنیده شود. مثل فارس زبانها، آموزش زبانهای مادری ترکی و کردی باید آزاد باشد تا هویت و فرهنگ از بین نرود. کسی دولت فارس محور نمیخواد و زبان فارسی که از زبانهای هندی، کردی، افغانی و مخصوصا ۷۰ درصد عربی تشکیل شده نباید جایگزین زبان های قدیمی ترکی و یا کردی که زبان اوستایی است باشد.15
4
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۵
۴۶

دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
مصدق اگر زنده بود اول میرفت سراغ ............1
11
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۱
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
Tornado1 - استانبول، ترکیه
این احزاب تا انجایی که من تحقیقات کردم و طبق شواهد تجزیه طلب نیستن و حاج رضا کلا دروغ گفتهه. تجزیه طلب اصیل پادشاهان ایران بودن که سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد!!!!4
3
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۱
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
پادشاهان ایران تجزیه طلب اصیل هستن . شما چرا چسبیدین به این حاج رضا و بدون هیچ مطالعه ای ایشان را قبول کردید؟ این اقا تفرقه بین مردم ایجاد میکنه که دولت را بعدا تسخیر کند. پادشاهان ایران سرزمینهای ایران را به روسیه واگذار کردن. همین اواخر حاج ممد پدر حاج رضا بحرین را از ایران جدا کرد!!!! حالا تجزیه طلب کیه ؟؟؟؟5
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۷
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
Ginger - چگو، اسپانیا
این رضا بین ما تفرقه میندازد و باید باهوش باشیم. چرا کورکورانه چسبیدین به حاج رضا؟ پادشاهان ایران تجزیه طلب و باعث تفرقه بسن مردم هستن. پادشاهان ایران سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد.6
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۱
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
چرا کورکورانه چسبیدین به حاج رضا؟ پادشاهان ایران تجزیه طلب و باعث تفرقه بسن مردم هستن. پادشاهان ایران سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد. تجزیه طلب کی است؟8
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۲
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
گارداش: این رضا بین ما تفرقه میندازد و باید باهوش باشیم. چرا کورکورانه چسبیدین به حاج رضا؟ پادشاهان ایران تجزیه طلب و باعث تفرقه بین مردم هستن. پادشاهان ایران سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد.پس تجزیه طلب اصلی کیه؟6
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۴
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
freedom of the press - تهران، ایران
این رضا بین ما تفرقه میندازد و باید باهوش باشیم. چرا کورکورانه چسبیدین به حاج رضا؟ شما کدام کتابها را میخوانید؟ رضا برای اینکه قدرت را تسخیر کند این حرفها را میزنه. حتی نمیتونه بین ما اتحاد بوجود بیاره. دانشگاهی هم نیست و سواد کافی نداره که این حرفها رو میزنه. پادشاهان ایران تجزیه طلب و باعث تفرقه بین مردم هستن. پادشاهان ایران سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد.13
3
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۸
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
nihad_finland - فین، فنلاند
جالب است که پادشاهان ایران سرزمین های ایران را به روسیه واگذار کردند و همین اواخر پدر حاج رضا که حاج ممد میشه بحرین را از ایران جدا کرد. رضا تجزیه طلب عمدا این حرفها رو میزنه که بین اقوام اختلاف ایجاد کنه و تنها خودش قدرت و بعد از سرنگونی رژیم تصرف کند که خیال واهی است. بدون ۲۰ م کرد و ۴۰ م ترک نخواهد توانست کاری بکند.6
4
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۱
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
سراغ کی؟! یاسی پالونی؟! مگه تام مورلی مرده؟! عین شیر از ناموسش محافظت میکنه!11
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۶
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
universe123 - لندن، انگلستان
در مورد اینکه باید هوشیار باشیم که بینمان تفرقه نیندازند کاملا موافقم و اما قبل از هر چیز تأکید میکنم که صحبت من اصلاً درباره کُردهای باشرف و وطن دوست نیست در وطنپرستیِ کُردها مثل سایر اقوام ایران جای هیچ شکی نداره. حرف من مشخصاً فقط درباره عبدالله مهتدی هست.ایشون گرایش چپ و سوسیالیستی دارن و حدود ۱۰ سال دبیرکل حزب کمونیست ایران بودن. بعد از تغییر نام کومله به سازمان کردستان حزب کمونیست ایران و تدوین اساسنامه جدید، تنشها و مشکلات جدی درونحزبی ایجاد شد و نهایتاً در سال ۲۰۰۰، کومله رو از حزب کمونیست ایران جدا کرده و با همون نام به فعالیت ادامه دادن. در سپتامبر ۲۰۲۳، فایل صوتی از ایشان لو رفت که در یک جلسه محرمانه درون حزبی سخنرانی می کرد، عبدالله مهتدی به زبان کُردی سورانی میگه هدف از تأکید بر آموزش به زبان کُردی، قطع ارتباط نسلهای آینده با زبان فارسی و ایجاد فاصله فرهنگی با سایر ایرانیهاست؛ موضوعی که به گفته خودش میتونه زمینهساز طرح فدرالیسم یا جدایی مناطق کُردنشین در آینده باشه. با این حال ایشون هیچ وقت توضیح شفاف و قانعکنندهای درباره این فایل صوتی ارائه نداد.2
11
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۵
۶۵

Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
چرا حسودی میکنی؟ تو هم یکی مثل مورلی پیدا کن که از ناموس نداشته ات محافظت کنه.1
5
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۲
۶۵

Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
universe123 - لندن، انگلستان
من کسی رو که در مسیر اهداف آخوند کامنت مینویسه رو “گارداش” قبول ندارم. از فرط هول کردن هشت تا هشت تا کامنت بر علیه پهلوی نذار. اگر دستت به خون ملت آغشته نباشه، میتونی امیدوار باشی که فردا مجازات بزرگی در انتظارت نباشه. همه ما که روی فضای مجازی مینویسیم، خیلی راحت قابل ردیابی هستیم و من اطمینان دارم که در روز جزا سراغ تک تک ما خواهند آمد. فکر نکن که چون مست میکنی و دروغ مینویسی، فردا که مستی ات پرید، کامنتت هم محو میشود.7
0
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۷
۴۶

دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
من تو رو افشا کردم بقدری اوضاع تو خراب حتی ایرانین یو کی خجالت کشید همه را منتشر بکنه. تو گند زدی به اسم مصدق. البته بخاطر خیانت و همکار با رژیم تو لیست هستی.3
7
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۸
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
universe123 - لندن، انگلستان
عزیز من ایشان دوره خلبانی با جت های جنگده را در دانشگاه نظامی در تگزاس آمریکا گذرانده و همچنین در سالد۱۹۸۵ ایشان مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گرفته اند.3
10
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۸
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
خدا خارج از نوبت شفاف بده! غصه نخور! خوب میشی ایشالا! امین آباد اونجورم برات جای بدی نیست! قراره کلی دوست پیدا کنی!7
3
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۹
۴۱

مصدق روحت شاد - تهران، ایران
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
خیلی ممنون! ما همون قضیه خانواده پالونی رو تو نت نگاه میکنیم و تخمه میشکنیم تا ولیعهد به دنیا بیان! به فکر سیسمونی باش سبکمغز!8
2
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۰
۵۱

Tornado1 - استانبول، ترکیه
ایران ، عراق نیست ، اونا بارزانی نیستند ، کردستان ایران هم اربیل نیست ، شما هم مثل بقیه ی استان ها
3
0
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۳
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
متوجه هستم که شنیدن حقیقت تلخ است. ما میدانیم پادشاهان عیاش ایران تجزیه طلب بودن و مناطق وسیعی از ایران را در اختیار روسیه قرار دادن و حاج ممد پدر حاج رضا هم این اواخر بحرین را از ایران جدا کرد! آخوندهای نجس هر کسی را که دیدگاه مشترکی با آنها نداشته باشه، میگن که ضد انقلاب و جاسوس اسرائیل است. الان شما پادشاه خواهان هم که دارین کپی آخوندها را میکنید و هر کسی که از رضا پهلوی حمایت نکنه را سایبری میدونین! نطام فدرالی برای ایران بهتر است چونکه حقوق ابتدایی گروهای قومی خود بخود رعایت خواهد شد و دیگر نیروی مسلح در ایران وجود نخواهد داشت. فدرالی تهدیدی برای ایران نیست. کسی که این را بین مردم شایع کرده خود وطن فروش و جاه طلب است و چیزی درباره فدرالی نمیداند. میدانستی ایران خود که این عظمت را داشت بصورت فدرالی اداره میشد؟؟؟ پس چرا الان نمیشه؟ کیشی، گول رضا ی تجزیه طلب و تفرقه افکن را نخورید. این آقا فق میخواهد حثیت از دست رفته خاندان خود را بدست بیاورد وگرنه همچی حرف و توهین را به کردها نمیکرد. بالاخره، ما حاج رضا را نمیخواهیم. چرا باید قبول کنیمو نتوانیم نظرات خودمان را بیان کنیم؟2
1
جمعه ۰۸ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۱:۵۹
۲۶

راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا
پس تو هم طوسی یونیور هستی چون طوسی فقط دنبال بچه ها نبوده. ای وای. 🤣🤣. اسم مودبانه مردی که زنش پول میده به تام مورلی و میشه شوگر مامی او را چه میگویند 🤣🤣🤣3
0
جمعه ۰۸ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۲:۱۶
۴۴

universe123 - لندن، انگلستان
freedom of the press - تهران، ایران
رفیق، مهم نیست کجایی هستیم؛ مهم این است که کردها قومی اصیل و از سازندگان اصلی ایران هستند و توهینهای تجزیهطلبانه و تفرقهافکنانه رضا به کردها به سود هیچکس نیست و صرفاً در راستای منافع شخصی خودش است. همه باید برابر باشند و شوونیسم فارسمحور دیگر نباید وجود داشته باشد، چون به نظر من مشکل ریشهای ایران همین است که مردم را به جان هم انداختهاند. نمونه بارز آن نیز همین سردستههای پهلوی هستند که ذهنیت برتری نسبت به دیگر مخالفان دارند و میخواهند آنان را به حاشیه برانند. با این حال، درباره ایده آقای مهتدی من چندان موافق نیستم. کمونیسم در ایران طرفداران زیادی ندارد و به نظر من بهترین گزینه فدرالیسم است، زیرا در این ساختار حقوق همه اقوام ایران بهصورت خودکار رعایت میشود و دیگر نیروی مسلحی علیه فدرالیسم شکل نخواهد گرفت؛ موضوعی که در نهایت به سود یک ایران یکپارچه خواهد بود.2
0
جمعه ۰۸ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۷
۳۶

freedom of the press - تهران، ایران
universe123 - لندن، انگلستان
هیچ تردیدی وجود ندارد که کردها، مانند دیگر اقوام ایران، بخشی اصیل و جداییناپذیر از تاریخ و هویت این سرزمیناند و هرگونه توهین، تحقیر یا نگاه از بالا نهتنها غیراخلاقی، بلکه بهشدت زیانبار برای همبستگی ملی است. برابری شهروندی یک اصل غیرقابل مذاکره است، اما اختلاف اصلی بر سر چگونگی تحقق این برابری است، نه اصل آن.فدرالیسم، در ذات خود، الزاماً پروژهای تجزیهطلبانه نیست. نمونههایی مانند ایالات متحده آمریکا و آلمان نشان میدهند که فدرالیسم میتواند در چارچوب یک حکومت مرکزی قدرتمند، قانون اساسی شفاف، زبان رسمی واحد و حق مداخله دولت مرکزی در مواقع تهدید امنیت ملی عمل کند. در این کشورها، ایالتها بدون هیچ «چونوچرا» تابع نظم حقوقی و سیاسی مرکز هستند و احساسات قومی جای قانون را نمیگیرد. اما مسئله ایران نه درستی یا نادرستی فدرالیسم، بلکه نبود آمادگی اجتماعی و سیاسی برای چنین سطحی از آزادی و تمرکززدایی است.0
2
جمعه ۰۸ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۸