سپاه پاسداران موشک‌هایش در سوریه را از المیادین به الرقه منتقل کرد

العربیه :همزمان با برپایی پایگاه نظامی روسیه در خاک سوریه و در منطقه بین دیرالزور و الرقه، سپاه پاسداران بخشی از موشک‌های خود را از المیادین به حومه شرقی الرقه منتقل کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه 21 آوریل 2021 گزارش کرد نیروهای سپاه پاسداران در چند ساعت گذشته موشک‌های ساخت ایران را که در قلعه تاریخی الرحبه در اطراف المیادین انبار شده بود، در پوشش کامیون‌های حمل میوه و سبزیجات به مناطق زیر نفوذ شبه نظامیان طرفدار ایران در حومه شرقی الرقه انتقال داد.


این جابجایی موشک‌ها با اقدامات ارتش روسیه در فاصله چند کلیومتری این منطقه در صحرای معدان در مرز اداری میان دیر الزور و الرقه در روند ساخت پایگاهی جدید در حومه جنوب شرقی منطقه الرقه همزمان بود.

از جمله هدف‌های ارتش روسیه از ساخت این پایگاه، تقویت نفوذ خود در این منطقه بویژه محدود کردن گسترش نفوذ ایران و شبه نظامیان طرفدار آن است که در فاصله کوتاهی از این پایگاه حضور دارند.

هیئت نظامی مرکب از «دژبان نظامی روسیه» و شبه نظامیان «سپاه پنجم» طرفدار مسکو هفته گذشته از فرودگاه نظامی الطبقه و مواضع دفاعی سپاه پنجم در حومه الرقه بازدید کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، روز جمعه 19 مارس 2021، گزارش کرده بود که شبه‌نظامیان طرفدار ایران در حال ذخیره‌سازی اسلحه و مهمات در قلعه باستانی «الرحبه» در نزدیکی شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور هستند.

بر مبنای همین گزارش، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران غالبا در این خط تجاری فعال هستند تا محموله‌های اسلحه را در پوشش کامیون‌های سبزیجات و میوه به مناطق خود منتقل کنند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.