بازداشت یک مامور پلیس به ظن آدم ربایی و قتل یک دختر در جنوب لندن

سارا ایوراردبی بی سی :یک هفته پس از ناپدید شدن یک دختر جوان در محله‌ای در جنوب لندن، بازجویی از یک مامور پلیس لندن به ظن آدم ربایی و قتل ادامه دارد.

در تازه ترین تحولات مربوط به این حادثه که افکار عمومی را در بریتانیا به خود متوجه کرده است، گزارش شد که در عملیات جستجو برای یافتن سارا اورارد، بقایای یک جسد در جنگلی در نزدیکی شهر اشفورد در استان کنت بریتانیا کشف شده است.


هنوز هویت این جسد مشخص نشده است.

سارا اورارد، ۳۳ ساله، یک مدیر بازاریابی آخرین بار سوم ماه مارس، یک هفته پیش در محله کلپهم در جنوب لندن پس از ملاقات با دوستش دیده شد.

پلیس لندن می‌گوید که بازداشت یک مامور پلیس در این رابطه موجی از "بهت و شوک" ایجاد کرده است.

این مامور پلیس که در استان کنت بازداشت شده است، به هنگام بازداشت در حین کار نبوده است و تحقیق درباره اتهام ارتکاب جرایم دیگری هم از او در جریان است.

پلیس بازداشت شده حدود چهل ساله و از ماموران پلیس محافظ پارلمان و مراکز دیپلماتیک بوده است و وظیفه اصلی او گشت‌زنی و مراقبت در محوطه مراکز دیپلماتیک بوده است.

یک زن حدود سی ساله هم همراه این مامور پلیس بازداشت شده است.

دانیل استنفورد، خبرنگار امور داخلی بی‌بی‌سی می‌گوید که اگر ثابت شود که این مامور پلیس در این حادثه دخالت داشته یک "احساس خیانت شدید" ایجاد می‌شود.

ناپدید شدن سارا اورارد، موجی از نگرانی در میان گروهی از ساکنان ایجاد کرده است و کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که انتشار خبر بازداشت یک مامور پلیس بر این نگرانی افزوده است.

صادق خان، شهردار لندن از همکاری شهرداری با پلیس لندن برای جستجو در یافتن این دختر خبر داد و با خانواده و دوستان او همدردی کرد.

او در یک بیانیه رسمی اعلام کرد: "همه زنان و دختران باید بتوانند در هر ساعتی در خیابانهای لندن احساس امنیت کنند. می‌دانم که ناپدید شدن سارا و تحولات مربوط به این پرونده چقدر برای ساکنان لندن نگران کننده و شوکه کننده است."
واکنش زنان:کمپین 'خیابان‌ها را دوباره از آن خود کنیم'آگهی درخواست کمک برای یافتن سارادر همین حال قرار است یک برنامه تجمع شبانه با هدف آگاهی رسانی درباره امنیت زنان در خیابان‌ها در محل ناپدید شدن سارا اورارد، در جنوب لندن برگزار ‌شود.

این تجمع با شعار 'خیابان‌ها را دوباره از آن خود کنیم' روز شنبه در محله کلپهم برگزار خواهد شد.

برگزارکنندگان می‌گویند که "این اشتباه است که در واکنش به خشونت علیه زنان از زنان خواسته شود که طور دیگری رفتار کنند."

برگزارکنندگان تجمع روز شنبه می‌گویند که در پی این حادثه "پلیس به زنان گفته که این هفته شب‌ها از خانه بیرون نروند" اما آنها می‌گویند که "مشکل زنان نیستند."

در پی این حادثه هزاران زن در شبکه های اجتماعی "ترس و نگرانی از امنیت خود وقتی در اماکن عمومی تنها هستند" را به اشتراک گذاشتند.

برگزارکنندگان می‌گویند: "برنامه شنبه شب یادبودی برای سارا خواهد بود و همچنین برای همه زنانی که احساس ناامنی میکنند و از خیابان‌ها ما ناپدید شدهاند، زنانی که هر روز با خشونت رو به رو هستند."

ناپدید شدن سارا اورارد، همچنین بحث درباره احتیاط‌های لازم و آگاهی رسانی درباره امنیت زنان را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا نگرانی‌های به اشتراک گذاشته شده زنان را "بسیار پرقدرت و موثر" توصیف کرد و گفت: "همه زنان باید با احساس امنیت کامل و بدون ترس از آزار و خشونت بتوانند در خیابان‌های ما قدم بزنند."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

بفرما، از بین مهاجرین مسلمان پلیس استخدام کنید و نتیجه همین میشه.
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
۴۶
V A H I D - منچستر، انگلستان
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. از کجا با این اطمینان میگی پلیسی که بازداشت شده مهاجر مسلمون بوده؟؟؟
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
۳۹
kalo palang - لندن، انگلستان
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. تو یکی دیگه واقعا خیلی خیلی . یا اینکه تازه واردی یا اینکه . تشیف داری یا اینکه خودتو زدی به ...
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ببخشید شما از روی چه منطقی میگید گه پلیس مظنون خارجی و مسلمان است؟؟؟؟ وقتی که جرم این پلیس محرز شد و مشخصاتش اعلام شد و دیدی ای وااای ط ف انگلیسی است وجودش را داشته باش که عرض خواهی کنی. تو انگلستان استخدام پلیس از قشر مسلمان مهاجر خیلی با دقت انجام میشه اگه مهاجر از خردسالی همراه خانواده اش آمده باشه و تحصیل کرده انگلستان باشه یا فرزند مهاجر متولد انگلستان باشه و تحصیلاتش را در انگلستان انجام داده باشه برای مهاجرانی که در رده های سنی بالای بیست سال می آیند استخدام در اداره پلیس بسیار بیسار سخت است در حد ۱۰ درصد. تو انگلستان بغیر از هندی ها و چینی تبارهای انگلیسی بقیه آسیایی ها بخصوص مسلمانان و ایرانی ها خیلی خیلی سخت استخدام ارگانهای دولتی بخصوص اداره پلیس مس شوند. این پلیس بازداشت شده هم انگلیسی اصیل است چند روز دیگه متوجه میشی
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
۴۰
kakolzari - لندن، انگلستان
چند روزه واسه جمع کردن گند مصاحبه مگان و شوهرش این قضیه رو علم کردن. سالانه 5000 نفر در انگلیس گم میشن و خبری ازشون نمیشه. حالا این خانم چه فرقی داشت با بقیه گاردین و بی بی سی و باقی کسب و کار و مخلصین ملکه باید بگند. البته شخصا مگان مارکل رو هم فرد فرصت طلب و حریصی میدونم.
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
چرا میزنین؟ به جهنم که مسلمون نبوده!
‌پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد