«جلوگیری» از فعالیت موسسه معلولین باور سبز به بهانه «سیاه‌نمایی»

 یکی از مددجویان موسسه باور سبزرادیو فردا :وزارت کشور ایران از فعالیت‌ «موسسه خیریه‌ معلولین باور سبز» به بهانه «سیاه‌نمایی خودداری کرد».

مرتضی عبدی، مدیر این موسسه، روز جمعه، ۱۵ اسفند، در ویدئویی در توئیتر از توقف فعالیت این موسسه خبر داد. در توئیتی که در صفحه «کمپین معلولان» منتشر شده آمده است که وزارت کشور از فعالیت‌ این خیریه‌ به بهانه «سیاه‌نمایی» از طریق «رسانه‌ای نمودن فعالیت‌هایش» و «بدون اخطار قبلی» جلوگیری کرده است.

در این توییت همچنین آمده است که «پس از این اتفاق مدیران موسسه حاضر به دادن تعهدی مبنی بر رسانه‌ای نکردن فعالیت‌هایشان شدند.»

در روزهای گذشته موسسه خیریه «جمعیت امام علی» در تهران هم با شکایت وزارت کشور در دادگاه بدوی حکم به انحلال گرفت.

این بنیاد خیریه در سال‌های اخیر همواره از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه به فعالیت علیه نظام در پوشش کمک به نیازمندان متهم می‌شد، اتهامی که این نهاد و شمار قابل‌توجهی از فعالان مدنی آن را رد می‌کنند.

مسئولان موسسه باور سبز پیشتر اعلام کرده بودند که اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های این مجموعه به منظور کسب حمایت‌های مردمی انجام می‌شود.

مؤسسه خیریه «باور سبز» با هدف ارائه خدمات به معلولان با همکاری تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی در سال ۹۲ در مشهد تاسیس شد و تاکنون به حدود ۸۰۰ فرد دارای معلولیت به صورت رایگان خدمات‌رسانی کرده است.

به گفته مسئولان این خیریه، این مجموعه تنها با اتکا به حمایت‌ مردم خدمات آموزشی، ورزشی، مددکاری، فیزیوتراپی و اشتغال را به افراد دارای معلولیت بدون تبعیض ملیتی ارائه می‌کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
shahruz-kh - فرانکفورت، آلمان
باعت وبانیش بشینه رو ویلچر
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
۳۹
redsky95 - تورنتو، کانادا
یه جا گفتم حتما که نباید تو ترکیه نگران بشیم. ۱۰۰ برابرش تو کشورمون هست . طرف اومده میگه الکیه. تازه فحش میده. خب معلومه ساندیسیه. یکی دیگش میگه اینا رو نگو اگه بگی افغانی هستی. خب معلومه ساندیسیه. بدبختی ما اینه این ساندیسیها پیشرفت کردن. به اسم اپوزیسیون میان مثلا به اسم یه ناراضی نظام میان انگ میزنن به کسی که حقیقتو میگه. اخه بدبخت حتما باید اسراییل بیاد از بدبختیمون بگه و امار فحشا و فقر و بدبختی رو بده؟ . تویتر داری؟ برو چندتا از سیاستمدارای اسراییل رو فالو کن. ببین چقدر به ظریف و روحانی و خامنه ایی تیکه میپرونن. قشنگ امار رو تویت میکنن میگن بدبختا از فقر به تن فروشی افتادین. شرط میبندم ۲ تا سیاستمدار اسراییلی نمیشناسین فالو کنین. خودم فالو دارم. یکیش ایدی کوهن هستش. شب و روز طعنه میزنه. بعد طرف ساندیسیه اومده میگه هوی چیزی نگو اگه بگی افغانی هستی. چند ماه پیشا پان ترک بودم. حالا خوبه همش از ارمنستان دفاع میکردما.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
۳۹
redsky95 - تورنتو، کانادا
pm اسراییل رو فالو کنین. تو ویکی پدیا بزنین وزرای اسراییل فالو کنین. خیلی کامنت دادم امروز.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
بی شرف ها ، در جایی که نتوانند خودشان دزدی کنند ،در انجمن های خیریه را تخته میکنند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
۴۲
paksan - ایران، ایران
همه این کارها زیر سر مرکز دزدی و فساد کمیته امداد عمام خمینی هستش. اینا چندین ساله که دنبال منحل کردن بقیه هستند حتی اگر دقت کنید علی دایی و سایر کسانی که مردم بهشون پول میدادند رو هم تهدید کرده بودند که پولها رو به کمیته امداد بدهند و خیلی از حسابهای بانکی رو هم همینطوری مسدود کردند و پولها رو بالا کشیدن. به نظر میرسه این برنامه توسط خود خامنه ای و بعد از آمدن رئیسی شدت گرفته و هدف مجبور کردن مردم به پول دادن به کمیته فاسد عمام از یک طرف و کشاندن به زور فقرا به این مرکز فساد هستش.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
۷۰
senator x - تهران، ایران
من مختصری از حقوق شب عیدم را میخواست باین نهاد برای کمک به نیازمندان پرداخت کنم .حالا میزارم تو جیبم گناه آه آن طفل معصوم از دیدن لباس نوبر تن همساللانش هم بگردن آنهائیکه این نهاد را منهل کردن
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.