چرا پرچم آذربایجان روی پل «خدا آفرین» بالا رفت؟
رأی دهید
به گزارش ایسنا، پل تاریخی خداآفرین که در قرن یازده میلادی روی رود ارس در مرز فعلی ایران و آذربایجان احداث شد، در داخل محدوده استان جبرئیل در آن سوی مرز و در چند کیلومتری روستای ساری جالو (تکاب) از توابع بخش منجوان در این سوی مرز در ایران قرار گرفته است. پلی در دو بخش کوچک و بزرگ که پل بزرگ به شماره ۱۸۵۸ (متعلق به قرون اولیه اسلامی) و پل کوچک به شمارهی ۱۸۵۹ (متعلق به صفوی ها) پنجم اسفند ۱۳۷۶ به شمارهی ۱۸۵۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
با انتشار فیلمِ سرباز آذربایجانی از اهتزاز پرچم این کشور، برخی نقل قولها از وجود این اثر تاریخی به طور کامل در کشورمان حرف میزنند و با ابراز حساسیت درباره تمامیت ارضی کشورمان، از یک اتفاق ناگوار سخن میگویند، در حالی که به نظر میرسد کمتر کسی میداند، پل تاریخی خداآفرین از دو پل مستقل تشکیل شده که قسمتهایی از یکی از این پلها شکسته و نیمی از آن باقی مانده است و پل دیگر کاملاً سالم است و حتی از روی آن عابران امکان عبور و مرور دارند.
اما مهمترین نکته دربارهی مالکیت این پل است. بر اساس حقوق مرزی، مالکیت این پل مشترک است و ایران و جمهوری آذربایجان به تنهایی مالک پل نیستند و هر کشور صاحب نیمی از پل است که در سمت خود قرار دارد، یعنی تعدادی از دهانههای پل در خاک آن کشور و تعدادی از دهانهها در خاک آذربایجان است؛ بنابراین جمهوری آذربایجان پرچم خود را در انتهای پل و در داخل خاک کشور خود نصب کرده است.
پل تاریخی را خداآفرین را یکی از آثار قدیمی و مهم شهرستان خداآفرین میدانند، پلی که روی رود خانه ارس و در واقع از دو پل به فاصله حدود ۱۰۰ متر از یکدیگر بنا شده است مردم قدیمیتر ارس، آن را «رودی از بهشت» مینامیدند، هر دو پل از نظر مهندسی و معماری با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از آنها با سنگ سفید ساخته شده و ۱۱ دهانه دارد. بلندی آن ۱۲ متر و طول آن ۱۳۰ متر است. اندازه آجرها و معماری این پل، ذهنیت برای ساخت این پل در قرن ۱۳ را امکان پذیر کرده است
نکته جالب توجه دیگر، نامهای متعددی است که به این پل با خود همراه کرده است که از مشهورترین آنها میتوان به «پل سیروس» باعتبار نام کوروش - بنا به عقیده پروفسور آندریو رابرت بارن استاد تاریخ یونان در دانشگاه گلاسکو بنای اولیه پل متعلق به کوروش است (که آن بنای اول از بین رفت است) -، «پل جلال الدین ملکشاه»، «پل خداآفرین»، «پل حسرت» - (حسرت کورپوسو) که نام کنونی این پل است - نام برد.
تقریباً یک سوم پل قدیمیتر در سال ۱۸۲۸ پس ازعهد نامه ترکمن چای از قسمت متصل به دو ساحل منفجر شد که به مرور زمان این خرابیها بیشتر شده است و اکنون نیز در خطر نابودی کامل است. از سوی دیگر پل دوم که پایینتر و قدمت کمتری نسبت به پل اول دارد نیز به علت بی توجهی در حال نابودیست.
دیدگاه خوانندگان
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشور آذربایجان یک کشور جعلی هست بنام اصلی شیروان ...متاسفانه قاجاریه هوسباز کثیف آنرا از دست داد بعد از فروپاشی هم قانونا جزو ایران میشود منتها حکومت فعلی هم بی لیاقت هست! کلا ایران یه کشور درب و داغون هست خودش رو نمیتونه جمع بکنه حالا نگید یکی به میخ زدی یکی به نعل من واقعیت را میگویم
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
ج.ا تمام عصمت و غیرت و اموال ملت ایران را بحراج مفت گذاشته است،بعبارتی جلو و عقب تمام ایرانی ها را سر چهار راه های بین المللی گذاشته و هر کسی(کشوری)که از انجا عبور میکند حد اقل یک انگشت بما میرساند،همینطور پیش بره نم نمک پرچم را میارورند این طرف پل.کسی که بما....بود کلاغ ....دریده بود
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
دمت گرم.من هم ارمنستان رفتم و هم باکو ارمنی ها خون گرم و انسانهای ساده هستن باکو در دست ترکیه و دشمن ایران هست اسریل اونجا نیرو داره ولی ایران خفه شده و خود را بی طرف اعلام میکنه.اولا اون مناطق مال ایرانه دوما ار ارمنستان کنترل کنه به نفع ما هست.ترکیه میخواد نخجوان به باکو وصل بشه.من به عنوان اذری نمافع کل ایران برام شرط است نه قوم.دیروز تو تلوزیون ترک میگفتن ابن سینا ترک بوده خاک تو سر ما.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۵۱
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز کشور آذربایجان یه کشور جعلی نیست ! هرچند خود آذری زبان یا ترک زبان نیستم ولی با نظر شما موافق نیستم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۴۳
rahjoo - مازندران، ایران
کشوری که نه تو سینما نه تو جامعه قهرمانهاشو فراری میدادن میشه همینکه اگر پرچم کشور این اذربایجان پاپتی همیشه گدارو بیاری تو تهرانم کک ملت نمی گزه(الان یارو میگه تهران همه ترکن..).بخوایم یا نخوایم ایرانی جماعت همیشه یه منجی میخاد.یه رهبر.اونوقت انرژیهای ملی فوران میکنه وگرنه میشیم خنثی و بی تفاوت.41 ساله. خردوغان و این علی اف زوزه میکشن چون شیر ایران یا طناب دار گردنشه یا پشت میله های زندانه
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. کدام ایران ؟ ایران اسلامی ؟ قوانین اسلام؟ نمیگم آخوند. قوانین اسلام. ناب محمدی.همان که جلال ال احمد گفت. یا شریعتی ؟ یا بنی صدر یا بزرگان؟ در ایرانی که همه با هم هستند . کدام قانون؟ قانون اسلام یا سیویل ؟ میشود از محمد انتقاد کرد و کاریکاتور کشید. یا گردنش را میزنند؟ در ایران همه با هم. حق زنان توسط قانون سیویل مشخص یا قانون قرهان؟ اگر زنی که ازدواج کرده. با مردی دیگر به بستر رود. با او چکار میکنید ؟با همجنس بازها چکار میکنید؟ لواط است. یا زندگی شخصی ؟اگر قرار است. ایران با هم اینجوری باشد. که شما تصور دارید.همان بهتر که جدا باشند.مغز خر که نخورده این ملت.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::ab5534 - هلسینکی، فنلاند::]. اینا فکر میکنن همه مثل .... خودشون جعلی هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
...... باکو و ازرباهیجان مستقل هستند. درگیری با ارمنستان دارند. همه هم آرزو که با هم سخن و اختلاف خود را آدر کنار. ولی هر کشوری حقش است. که دوست و دشمن خود را در یک درگیری مشخص کند. درست یا اشتباه سخن دیگر. ولی همه که مثل شیخ علی نیستند. با آلودهترین افراد دنیا لاس خشگه میزند.پس گردنی هم میخورد. آنجا شما میسوزد.که کمک از اسراهیل میگیرد. پس از که بگیرد؟ سپاه ما؟ که دم و دم بمب بر سر باکو بزند؟ از نظر تاکتیک عاقلترین تصمیمی که ازربهیجان گرفت و کمک از اسرهیل خواست. اونجا شما میسوزد. که مثل قبرسی وسط گل گیر کرده. از یک طرف اسلام اسلام. از طرف دیگر نمیدانید. چکار کنید؟ کمک اسراهیل شیطان؟ دشمن مستضعف فلسطینی ؟ این جنگ این دو طرف خوب تز شما چپیها و مذهبی انقلابی را به ریق کشید. چنان قاطی پاتی شده.که "گ..." گیجه گرفت.مستضعف و خلق در کنار اسراهیل غاصب بر ضد مستضعف ارمنی با کمک رفیق پوتین دیکتاتور . بر ضد مستضعف. چاشنی هم آخوند ضد امپریالیست و پان ترکیسم رجب.زرشگ.حالا هی لنین بخوان یا سوسیالسیت شیعه علوی
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
اگر ایران.... دارای شعور سیاسی خوبی باشند هیچ وقت منافع بی فایده و کوتاه مدت با ارمنستان را فدای منافع بلند مدت با آذرابایجان و ترکهای ایران نمی کنند . ایران از ارمنستان حمایت کرد تا آذربایجانی ها را از هم دور کند اما قره باغ باعث شد تا یکی بودن در دور طرف آراز به خاطر دشمنان خودمان در عیران و عرمنستان بیشتر درک کنیم و در آینده نزدیک دارای آذربایجان واحد خواهیم بود و این دشمنی و دوری از ایران را خود فارسها با سیاسیت توهین و بی عدالتی و توهین و تمسخر بوجود آوردند و باد از ایران و فارسها به خاطر حمایت از ارمنستان تشکر کرد که فهمیدیم دوست و دوشمن کیست.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
فقط ملت های عقب افتاده سر این موضوعات به جان یکدیگر می افتند. دیدید در انگلستان وقتی اسکاتیش ها میل به استقلال داشتند با متانت و بدون در رفتن یک گلوله موضوع در رفراندم حل و فصل شد
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مردم خوارزم از کهن زمان کاملا و صد در صد تورک بودن و یکی از معتبرترین سلسله های ایران که زبان فارسی امروزی رو با ترکیب عربی و تورکی و سانسکریت هندی به وجود آورد پادشاهان تورک خوارزمشاهی بودن. ابوعلی سینا و خوازرمی و ابوریحان بیرونی و جوزجانی و مولوی و خیلی های دیگه تورکهای اون منطقه هستن. پس زور نزن با افکار فاشیسم فارسیسمت همه رو فارس قلمداد کنی همونطور که منی که تورکم و اصالت تورکه اما فارسی حرف میزنم رو نمیتونی فارس قلمداد کنی. به قولی که میگه ایرانیها دو گروهن یا تورک هستن یا نمیدونن که تورک هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عمو بعضی وقتها ما رو مایوس میفرمائید....موضوع آذربایجان ایدئولوژی مربوط به امریکا و اسرائیل نیست موضوعش این هست که طرف مخالف ایران رو بگیره وگرنه به هزار و یک دلیل تاریخی باید دوباره بیاد به ایران ضمیمه بشه! فردا آخوند با امریکا وصلت بکنه آذربایجان فوری خط رو عوض میکنه میره سمت روسیه...این سیاست هست عمو ..از قدیم گفتند "الملک عقیم" ...شما مذهبیها همه چیز رو ایدئولوژیک میبینید!
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
ایران دارای موقعیت حساسی در این درگیری میباشد...یک عامل جدایی طلبان پان ترک هست عامل دیگر اینکه حداقل 20 درصد جمعیت کشور ترک هستند عامل سوم موقعیت نخجوان میباشد و عامل چهارم اینکه ما هموطنان ارمنی داریم که نباید اجازه بدهیم حس کنند بخاطر دین یا قومیت به یک جنگ دامن میزنیم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
یه نکته عرض کنم راجع به جهان سوم...هم ایران هم آذربایجان ...کشورهای جهان سومی که طرف توشون قرنها پیش یه پل میسازه بعد خراب میشه اینا چند قرن وقت دارند عرضه و شعور ندارند حتی اون پل رو به شکل قدیمیش تعمیر بکنند ....هرجای این کشورا میری پر از خرابه هست که ول شده ...برای مرمت بعضی آثارشون یونسکو میاد دهها سال فشار میذاره تازه شروع میکنند چارتا بنای تریاکی میذارند پاش که یه کاری بکنه...
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. دفاع مردم دنیا و از جمله مردم ایران از ارمنی ها بخاطر مظلومیت آنهاست، آنها در قره باغ هزار سال پیش از آنکه چنگیز به سوی ایران بیاید، زندگی کرده اند و متعلق به خودشان است. انها پیش از اینکه آذربایجان کشور بشود، خود مختار بوده اند، آذربایجان هرگز در طول تاریخ کشور مستقلی نبوده است، آیا ما ایرانیان باید جانب زورگویی شما را بگیریم؟ آن روزی که شما خائن ها به ایران بروید انسوی رود ارس، روز شادی برای ایرانیان است
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
یاساشین ارمنستان
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
۵۴
akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
نه طرفدار ارمنستان هستم نه آذربایجان ولی مطمئن هستم که اگر جمهوری آذربایجان قره باغ را تصرف کند در آینده برای ایران شاخ خواهد شد و در زمان بی ثباتی و یا تغییر و تحول در ایران همان کاری را خواهد کرد که صدام حسین کرد باید بشدت مراقب باشیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. شما هم ....داشتی تو سایت پانتوکیسم مینوشتی نه اینجا.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. اولا اذری نه ترک. حالا ترک بودن چه افتخاری داره کل ترکیه بیزانس است و ترکها از زمان حکومتشان فقط ادم کشی را اوردند.بعد جنگ جهانی اول تار و مار شدن به حق.مولانا ایرانی بوده و اشعارش به فارسی است اون موقع در سرزمین بیزانس فوت شده این دلیل نیست که ترکه.دنیا میدونه ابن سینا ایرانی است.ادم ......نکنه خلیج فارس هم خلیجه ترکه....
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::Rojandel - نیوکاسل، انگلستان::]. دمت گرم.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترکها ستار خان و باقر خان هم داشتند.اگر ما فارسها ادعا بی طرفی.هر دو طرف را ببینیم. مردم ازربهیجان. نظر دوستانه تری به ایران تا تورکیه دارند. ولی میگویند.دوران قاجار گذشته و تمام. ما مستقل هستیم و خواهان رابطه دوستانه. این آخوندها هستند که با شیعه بازی سوپ خود را میپزند. حمایت ما قومی .ستار خان قهرمان ملی همه ایرانی است. نه فقط ترک ها.نشان داد. که ایران برایش مهمتر بود.تا ترکیه بزرگ.بی دلایل نیست.که رجب دوستان ایرانی .ستار خان ترک ایرانی را خاهن میداند.ما.فتعلی شاه را یک پادشاه بی لیاقت. خرافاتی نادان میدانیم. که نقطه مخالف پسر رشیدش. عباس میرزا بود.که با دست خالی روسها را عقب راند. و پدر به جای کمک به او. به استخاره آخوند دربار گوش میداد.ولی ما یپرم ارمنی را هم دوست میداریم. معروف به توپچی ستار .که ستار خان بدون او قادر نبود. پیروز شود. هر چند که در تهران دیگر با هم کنار نیامدند. ما جنایت عثمانیها به ارمنی را تکذیب نمیکنم.ولی آرام مانوکیان را هم فراموش نمیکنیم.که ۱۹۱۵ در شرق ترکیه بیش ۱۰۰۰۰ زن و بچه ترک را به قتل رساند
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سرنوشت این دو کشور مستقیم با ایران رابطه دارد.از زمان قباد ساسانی.که قیصر روم ارمنستان را به ایران داد. تا ایران روم را در مقابل هونها "ترکها امروز و قفقاز" حفاظت این تعلق تا زمان قاجار وجود داشت.بر گشت اینها به خاک ایران یک فانتزی است.ما یک دولت بی عرضه داریم. وگرنه در این بحران میتوانستیم داور صلح با قدرت خود در منطقه باشیم.کردها هم نمیتوانند .خود را کنار کشند و بگویند به ما ربطی نداشت. کشتار ارمنیها توسط ترکا .بیشتر توسط کردها در ارتش عثمانی بود. آن منطقه در آن زمان زیر نفوذ خانها کرد بود.بدون چشم بستن و موافقت هرگز ارتش عثمانی قادر نبود. آارمنیها باید دست بر دارند جنایت کاران ارمنی ۱۹۱۵ قهرمان ملی گویند.کسی که سرا ۱۰۰۰۰ بچه زن میبرد.با کمک روسیه.آخوند است. آمار جدید توسط پرفسور تاریخ اتهم. سخن از کشتن ۵۰۰ هزار مردم عادی در اناتولیا توسط شهب ارتش آارمنی دارد.پرفسور اتهم ترک است. ولی یکی از مخالفین سرا سخت پان ترکیست و جنایت عثمانی را به آارمنیها قبول دارد.ما رنج ارمنیها را در ۱۹۱۷ میبینیم .ولی جنایت ناسیونالست ارمنی ۱۹۱۵ را نمیبینیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
اصلا ما ایرانیها گذشته را میخواهیم. جلفا اصفهان.محله ارمنیها تبریز را میخواهیم.که بعد از نماز زور زوری پدر. به دکه قارداش آارمنی.سوسیس و کالباس تند و یک پیک عرق خانگی. آن زمان که ایبراهیم ترک تبریزی با دیدن هنریک آارمنی در خیابان او را میبوسید و سفارش عرق میداد. جوک هم در باره هم میگفتند و میخندیدند.یپرم آارمنی را میخواهیم. توپچی ستار خان. میکانیک ارمنی اندرانیک را میخواهیم.که کافر بود. ولی تعمیر ماشین را سه برابر مثل میکانیک ترک مسلمان حساب نمیکرد. ارمنیها اصفهان را میخواهیم. که شب عید پیش ما. و آنها ما را شب کریسمس دعوت.و هی غرا میزدیم. چرا ما مسلمان شدیم.کنار هم.عیسی به دین خود. موسی به دین خود.تشکر از آارمنیها خود.که با مهاجرت از روسیه. سینما. صنعهت مدرن چاپ و تعاتر را به تبریز اوردند.چیزی که ترکها ما .همیشه فراموش میکنند.نقش آارمنی در ایران مدرن.و آارمنی هم وطن فراموش نکند. زمانی که از کشتار استالین فرار. این تبریزیها با آغوش باز شما را پناه دادند.رجبی نبود. پوتین نبود. شیخ علی نبود.کشتار این دو ملت را که میبینم.بیشتر از هر روز کمبود گذشته
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان چاکریم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. جواب ....مثل تورو میدم اما سایت بهتون لطف میکنه سانسور مسکنه. پس .... کار کن.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. مردم ایران و آزادیخواهان با ترک ها مشکلی ندارند، با ترکیت و اولتراناسیونالیم پانترک ها مشکل دارند، برای ما لیست ترک های خوب، کردهای بد، ارمنی های بد، آذری های خوب را ننویس، چون این لیست چیزی را ثابت نمی کند، من همه ی ملیت ها را دوست دارم و امیدوارم که در ایران آینده همه ما قدر همدیگر را بدانیم و کشور نمونه ای باشیم که همه در آن امنیت و احترام و رفاه داشته باشند،. اما این اولترا ناسیونالیست های ترک، کرد، عرب، فارس و غیره یک اقلیت ضد دموکراسی هستند، تاریخ را خوانده ای ولی نتیجه گیری بهتر باید داشته باشی، کامنت های خوب بسیار داری و خواندنی، شاد باشی
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. مردم ایران و آزادیخواهان با ترک ها مشکلی ندارند، با ترکیت و اولتراناسیونالیم پانترک ها مشکل دارند، برای ما لیست ترک های خوب، کردهای بد، ارمنی های بد، آذری های خوب را ننویس، چون این لیست چیزی را ثابت نمی کند، من همه ی ملیت ها را دوست دارم و امیدوارم که در ایران آینده همه ما قدر همدیگر را بدانیم و کشور نمونه ای باشیم که همه در آن امنیت و احترام و رفاه داشته باشند،. اما این اولترا ناسیونالیست های ترک، کرد، عرب، فارس و غیره یک اقلیت ضد دموکراسی هستند، تاریخ را خوانده ای ولی نتیجه گیری بهتر باید داشته باشی، کامنت های خوب بسیار داری و خواندنی، شاد باشی
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. جواب ....مثل تورو میدم اما سایت بهتون لطف میکنه سانسور مسکنه. پس .... کار کن.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان چاکریم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
اصلا ما ایرانیها گذشته را میخواهیم. جلفا اصفهان.محله ارمنیها تبریز را میخواهیم.که بعد از نماز زور زوری پدر. به دکه قارداش آارمنی.سوسیس و کالباس تند و یک پیک عرق خانگی. آن زمان که ایبراهیم ترک تبریزی با دیدن هنریک آارمنی در خیابان او را میبوسید و سفارش عرق میداد. جوک هم در باره هم میگفتند و میخندیدند.یپرم آارمنی را میخواهیم. توپچی ستار خان. میکانیک ارمنی اندرانیک را میخواهیم.که کافر بود. ولی تعمیر ماشین را سه برابر مثل میکانیک ترک مسلمان حساب نمیکرد. ارمنیها اصفهان را میخواهیم. که شب عید پیش ما. و آنها ما را شب کریسمس دعوت.و هی غرا میزدیم. چرا ما مسلمان شدیم.کنار هم.عیسی به دین خود. موسی به دین خود.تشکر از آارمنیها خود.که با مهاجرت از روسیه. سینما. صنعهت مدرن چاپ و تعاتر را به تبریز اوردند.چیزی که ترکها ما .همیشه فراموش میکنند.نقش آارمنی در ایران مدرن.و آارمنی هم وطن فراموش نکند. زمانی که از کشتار استالین فرار. این تبریزیها با آغوش باز شما را پناه دادند.رجبی نبود. پوتین نبود. شیخ علی نبود.کشتار این دو ملت را که میبینم.بیشتر از هر روز کمبود گذشته
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سرنوشت این دو کشور مستقیم با ایران رابطه دارد.از زمان قباد ساسانی.که قیصر روم ارمنستان را به ایران داد. تا ایران روم را در مقابل هونها "ترکها امروز و قفقاز" حفاظت این تعلق تا زمان قاجار وجود داشت.بر گشت اینها به خاک ایران یک فانتزی است.ما یک دولت بی عرضه داریم. وگرنه در این بحران میتوانستیم داور صلح با قدرت خود در منطقه باشیم.کردها هم نمیتوانند .خود را کنار کشند و بگویند به ما ربطی نداشت. کشتار ارمنیها توسط ترکا .بیشتر توسط کردها در ارتش عثمانی بود. آن منطقه در آن زمان زیر نفوذ خانها کرد بود.بدون چشم بستن و موافقت هرگز ارتش عثمانی قادر نبود. آارمنیها باید دست بر دارند جنایت کاران ارمنی ۱۹۱۵ قهرمان ملی گویند.کسی که سرا ۱۰۰۰۰ بچه زن میبرد.با کمک روسیه.آخوند است. آمار جدید توسط پرفسور تاریخ اتهم. سخن از کشتن ۵۰۰ هزار مردم عادی در اناتولیا توسط شهب ارتش آارمنی دارد.پرفسور اتهم ترک است. ولی یکی از مخالفین سرا سخت پان ترکیست و جنایت عثمانی را به آارمنیها قبول دارد.ما رنج ارمنیها را در ۱۹۱۷ میبینیم .ولی جنایت ناسیونالست ارمنی ۱۹۱۵ را نمیبینیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترکها ستار خان و باقر خان هم داشتند.اگر ما فارسها ادعا بی طرفی.هر دو طرف را ببینیم. مردم ازربهیجان. نظر دوستانه تری به ایران تا تورکیه دارند. ولی میگویند.دوران قاجار گذشته و تمام. ما مستقل هستیم و خواهان رابطه دوستانه. این آخوندها هستند که با شیعه بازی سوپ خود را میپزند. حمایت ما قومی .ستار خان قهرمان ملی همه ایرانی است. نه فقط ترک ها.نشان داد. که ایران برایش مهمتر بود.تا ترکیه بزرگ.بی دلایل نیست.که رجب دوستان ایرانی .ستار خان ترک ایرانی را خاهن میداند.ما.فتعلی شاه را یک پادشاه بی لیاقت. خرافاتی نادان میدانیم. که نقطه مخالف پسر رشیدش. عباس میرزا بود.که با دست خالی روسها را عقب راند. و پدر به جای کمک به او. به استخاره آخوند دربار گوش میداد.ولی ما یپرم ارمنی را هم دوست میداریم. معروف به توپچی ستار .که ستار خان بدون او قادر نبود. پیروز شود. هر چند که در تهران دیگر با هم کنار نیامدند. ما جنایت عثمانیها به ارمنی را تکذیب نمیکنم.ولی آرام مانوکیان را هم فراموش نمیکنیم.که ۱۹۱۵ در شرق ترکیه بیش ۱۰۰۰۰ زن و بچه ترک را به قتل رساند
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::Rojandel - نیوکاسل، انگلستان::]. دمت گرم.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. اولا اذری نه ترک. حالا ترک بودن چه افتخاری داره کل ترکیه بیزانس است و ترکها از زمان حکومتشان فقط ادم کشی را اوردند.بعد جنگ جهانی اول تار و مار شدن به حق.مولانا ایرانی بوده و اشعارش به فارسی است اون موقع در سرزمین بیزانس فوت شده این دلیل نیست که ترکه.دنیا میدونه ابن سینا ایرانی است.ادم ......نکنه خلیج فارس هم خلیجه ترکه....
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. شما هم ....داشتی تو سایت پانتوکیسم مینوشتی نه اینجا.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۵۴
akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
نه طرفدار ارمنستان هستم نه آذربایجان ولی مطمئن هستم که اگر جمهوری آذربایجان قره باغ را تصرف کند در آینده برای ایران شاخ خواهد شد و در زمان بی ثباتی و یا تغییر و تحول در ایران همان کاری را خواهد کرد که صدام حسین کرد باید بشدت مراقب باشیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
یاساشین ارمنستان
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. دفاع مردم دنیا و از جمله مردم ایران از ارمنی ها بخاطر مظلومیت آنهاست، آنها در قره باغ هزار سال پیش از آنکه چنگیز به سوی ایران بیاید، زندگی کرده اند و متعلق به خودشان است. انها پیش از اینکه آذربایجان کشور بشود، خود مختار بوده اند، آذربایجان هرگز در طول تاریخ کشور مستقلی نبوده است، آیا ما ایرانیان باید جانب زورگویی شما را بگیریم؟ آن روزی که شما خائن ها به ایران بروید انسوی رود ارس، روز شادی برای ایرانیان است
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
یه نکته عرض کنم راجع به جهان سوم...هم ایران هم آذربایجان ...کشورهای جهان سومی که طرف توشون قرنها پیش یه پل میسازه بعد خراب میشه اینا چند قرن وقت دارند عرضه و شعور ندارند حتی اون پل رو به شکل قدیمیش تعمیر بکنند ....هرجای این کشورا میری پر از خرابه هست که ول شده ...برای مرمت بعضی آثارشون یونسکو میاد دهها سال فشار میذاره تازه شروع میکنند چارتا بنای تریاکی میذارند پاش که یه کاری بکنه...
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
ایران دارای موقعیت حساسی در این درگیری میباشد...یک عامل جدایی طلبان پان ترک هست عامل دیگر اینکه حداقل 20 درصد جمعیت کشور ترک هستند عامل سوم موقعیت نخجوان میباشد و عامل چهارم اینکه ما هموطنان ارمنی داریم که نباید اجازه بدهیم حس کنند بخاطر دین یا قومیت به یک جنگ دامن میزنیم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عمو بعضی وقتها ما رو مایوس میفرمائید....موضوع آذربایجان ایدئولوژی مربوط به امریکا و اسرائیل نیست موضوعش این هست که طرف مخالف ایران رو بگیره وگرنه به هزار و یک دلیل تاریخی باید دوباره بیاد به ایران ضمیمه بشه! فردا آخوند با امریکا وصلت بکنه آذربایجان فوری خط رو عوض میکنه میره سمت روسیه...این سیاست هست عمو ..از قدیم گفتند "الملک عقیم" ...شما مذهبیها همه چیز رو ایدئولوژیک میبینید!
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مردم خوارزم از کهن زمان کاملا و صد در صد تورک بودن و یکی از معتبرترین سلسله های ایران که زبان فارسی امروزی رو با ترکیب عربی و تورکی و سانسکریت هندی به وجود آورد پادشاهان تورک خوارزمشاهی بودن. ابوعلی سینا و خوازرمی و ابوریحان بیرونی و جوزجانی و مولوی و خیلی های دیگه تورکهای اون منطقه هستن. پس زور نزن با افکار فاشیسم فارسیسمت همه رو فارس قلمداد کنی همونطور که منی که تورکم و اصالت تورکه اما فارسی حرف میزنم رو نمیتونی فارس قلمداد کنی. به قولی که میگه ایرانیها دو گروهن یا تورک هستن یا نمیدونن که تورک هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
فقط ملت های عقب افتاده سر این موضوعات به جان یکدیگر می افتند. دیدید در انگلستان وقتی اسکاتیش ها میل به استقلال داشتند با متانت و بدون در رفتن یک گلوله موضوع در رفراندم حل و فصل شد
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
اگر ایران.... دارای شعور سیاسی خوبی باشند هیچ وقت منافع بی فایده و کوتاه مدت با ارمنستان را فدای منافع بلند مدت با آذرابایجان و ترکهای ایران نمی کنند . ایران از ارمنستان حمایت کرد تا آذربایجانی ها را از هم دور کند اما قره باغ باعث شد تا یکی بودن در دور طرف آراز به خاطر دشمنان خودمان در عیران و عرمنستان بیشتر درک کنیم و در آینده نزدیک دارای آذربایجان واحد خواهیم بود و این دشمنی و دوری از ایران را خود فارسها با سیاسیت توهین و بی عدالتی و توهین و تمسخر بوجود آوردند و باد از ایران و فارسها به خاطر حمایت از ارمنستان تشکر کرد که فهمیدیم دوست و دوشمن کیست.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
...... باکو و ازرباهیجان مستقل هستند. درگیری با ارمنستان دارند. همه هم آرزو که با هم سخن و اختلاف خود را آدر کنار. ولی هر کشوری حقش است. که دوست و دشمن خود را در یک درگیری مشخص کند. درست یا اشتباه سخن دیگر. ولی همه که مثل شیخ علی نیستند. با آلودهترین افراد دنیا لاس خشگه میزند.پس گردنی هم میخورد. آنجا شما میسوزد.که کمک از اسراهیل میگیرد. پس از که بگیرد؟ سپاه ما؟ که دم و دم بمب بر سر باکو بزند؟ از نظر تاکتیک عاقلترین تصمیمی که ازربهیجان گرفت و کمک از اسرهیل خواست. اونجا شما میسوزد. که مثل قبرسی وسط گل گیر کرده. از یک طرف اسلام اسلام. از طرف دیگر نمیدانید. چکار کنید؟ کمک اسراهیل شیطان؟ دشمن مستضعف فلسطینی ؟ این جنگ این دو طرف خوب تز شما چپیها و مذهبی انقلابی را به ریق کشید. چنان قاطی پاتی شده.که "گ..." گیجه گرفت.مستضعف و خلق در کنار اسراهیل غاصب بر ضد مستضعف ارمنی با کمک رفیق پوتین دیکتاتور . بر ضد مستضعف. چاشنی هم آخوند ضد امپریالیست و پان ترکیسم رجب.زرشگ.حالا هی لنین بخوان یا سوسیالسیت شیعه علوی
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::ab5534 - هلسینکی، فنلاند::]. اینا فکر میکنن همه مثل .... خودشون جعلی هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. کدام ایران ؟ ایران اسلامی ؟ قوانین اسلام؟ نمیگم آخوند. قوانین اسلام. ناب محمدی.همان که جلال ال احمد گفت. یا شریعتی ؟ یا بنی صدر یا بزرگان؟ در ایرانی که همه با هم هستند . کدام قانون؟ قانون اسلام یا سیویل ؟ میشود از محمد انتقاد کرد و کاریکاتور کشید. یا گردنش را میزنند؟ در ایران همه با هم. حق زنان توسط قانون سیویل مشخص یا قانون قرهان؟ اگر زنی که ازدواج کرده. با مردی دیگر به بستر رود. با او چکار میکنید ؟با همجنس بازها چکار میکنید؟ لواط است. یا زندگی شخصی ؟اگر قرار است. ایران با هم اینجوری باشد. که شما تصور دارید.همان بهتر که جدا باشند.مغز خر که نخورده این ملت.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۴۳
rahjoo - مازندران، ایران
کشوری که نه تو سینما نه تو جامعه قهرمانهاشو فراری میدادن میشه همینکه اگر پرچم کشور این اذربایجان پاپتی همیشه گدارو بیاری تو تهرانم کک ملت نمی گزه(الان یارو میگه تهران همه ترکن..).بخوایم یا نخوایم ایرانی جماعت همیشه یه منجی میخاد.یه رهبر.اونوقت انرژیهای ملی فوران میکنه وگرنه میشیم خنثی و بی تفاوت.41 ساله. خردوغان و این علی اف زوزه میکشن چون شیر ایران یا طناب دار گردنشه یا پشت میله های زندانه
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۵۱
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز کشور آذربایجان یه کشور جعلی نیست ! هرچند خود آذری زبان یا ترک زبان نیستم ولی با نظر شما موافق نیستم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
دمت گرم.من هم ارمنستان رفتم و هم باکو ارمنی ها خون گرم و انسانهای ساده هستن باکو در دست ترکیه و دشمن ایران هست اسریل اونجا نیرو داره ولی ایران خفه شده و خود را بی طرف اعلام میکنه.اولا اون مناطق مال ایرانه دوما ار ارمنستان کنترل کنه به نفع ما هست.ترکیه میخواد نخجوان به باکو وصل بشه.من به عنوان اذری نمافع کل ایران برام شرط است نه قوم.دیروز تو تلوزیون ترک میگفتن ابن سینا ترک بوده خاک تو سر ما.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
ج.ا تمام عصمت و غیرت و اموال ملت ایران را بحراج مفت گذاشته است،بعبارتی جلو و عقب تمام ایرانی ها را سر چهار راه های بین المللی گذاشته و هر کسی(کشوری)که از انجا عبور میکند حد اقل یک انگشت بما میرساند،همینطور پیش بره نم نمک پرچم را میارورند این طرف پل.کسی که بما....بود کلاغ ....دریده بود
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشور آذربایجان یک کشور جعلی هست بنام اصلی شیروان ...متاسفانه قاجاریه هوسباز کثیف آنرا از دست داد بعد از فروپاشی هم قانونا جزو ایران میشود منتها حکومت فعلی هم بی لیاقت هست! کلا ایران یه کشور درب و داغون هست خودش رو نمیتونه جمع بکنه حالا نگید یکی به میخ زدی یکی به نعل من واقعیت را میگویم
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشور آذربایجان یک کشور جعلی هست بنام اصلی شیروان ...متاسفانه قاجاریه هوسباز کثیف آنرا از دست داد بعد از فروپاشی هم قانونا جزو ایران میشود منتها حکومت فعلی هم بی لیاقت هست! کلا ایران یه کشور درب و داغون هست خودش رو نمیتونه جمع بکنه حالا نگید یکی به میخ زدی یکی به نعل من واقعیت را میگویم
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
ج.ا تمام عصمت و غیرت و اموال ملت ایران را بحراج مفت گذاشته است،بعبارتی جلو و عقب تمام ایرانی ها را سر چهار راه های بین المللی گذاشته و هر کسی(کشوری)که از انجا عبور میکند حد اقل یک انگشت بما میرساند،همینطور پیش بره نم نمک پرچم را میارورند این طرف پل.کسی که بما....بود کلاغ ....دریده بود
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
دمت گرم.من هم ارمنستان رفتم و هم باکو ارمنی ها خون گرم و انسانهای ساده هستن باکو در دست ترکیه و دشمن ایران هست اسریل اونجا نیرو داره ولی ایران خفه شده و خود را بی طرف اعلام میکنه.اولا اون مناطق مال ایرانه دوما ار ارمنستان کنترل کنه به نفع ما هست.ترکیه میخواد نخجوان به باکو وصل بشه.من به عنوان اذری نمافع کل ایران برام شرط است نه قوم.دیروز تو تلوزیون ترک میگفتن ابن سینا ترک بوده خاک تو سر ما.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۵۱
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز کشور آذربایجان یه کشور جعلی نیست ! هرچند خود آذری زبان یا ترک زبان نیستم ولی با نظر شما موافق نیستم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۴۳
rahjoo - مازندران، ایران
کشوری که نه تو سینما نه تو جامعه قهرمانهاشو فراری میدادن میشه همینکه اگر پرچم کشور این اذربایجان پاپتی همیشه گدارو بیاری تو تهرانم کک ملت نمی گزه(الان یارو میگه تهران همه ترکن..).بخوایم یا نخوایم ایرانی جماعت همیشه یه منجی میخاد.یه رهبر.اونوقت انرژیهای ملی فوران میکنه وگرنه میشیم خنثی و بی تفاوت.41 ساله. خردوغان و این علی اف زوزه میکشن چون شیر ایران یا طناب دار گردنشه یا پشت میله های زندانه
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. کدام ایران ؟ ایران اسلامی ؟ قوانین اسلام؟ نمیگم آخوند. قوانین اسلام. ناب محمدی.همان که جلال ال احمد گفت. یا شریعتی ؟ یا بنی صدر یا بزرگان؟ در ایرانی که همه با هم هستند . کدام قانون؟ قانون اسلام یا سیویل ؟ میشود از محمد انتقاد کرد و کاریکاتور کشید. یا گردنش را میزنند؟ در ایران همه با هم. حق زنان توسط قانون سیویل مشخص یا قانون قرهان؟ اگر زنی که ازدواج کرده. با مردی دیگر به بستر رود. با او چکار میکنید ؟با همجنس بازها چکار میکنید؟ لواط است. یا زندگی شخصی ؟اگر قرار است. ایران با هم اینجوری باشد. که شما تصور دارید.همان بهتر که جدا باشند.مغز خر که نخورده این ملت.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::ab5534 - هلسینکی، فنلاند::]. اینا فکر میکنن همه مثل .... خودشون جعلی هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
...... باکو و ازرباهیجان مستقل هستند. درگیری با ارمنستان دارند. همه هم آرزو که با هم سخن و اختلاف خود را آدر کنار. ولی هر کشوری حقش است. که دوست و دشمن خود را در یک درگیری مشخص کند. درست یا اشتباه سخن دیگر. ولی همه که مثل شیخ علی نیستند. با آلودهترین افراد دنیا لاس خشگه میزند.پس گردنی هم میخورد. آنجا شما میسوزد.که کمک از اسراهیل میگیرد. پس از که بگیرد؟ سپاه ما؟ که دم و دم بمب بر سر باکو بزند؟ از نظر تاکتیک عاقلترین تصمیمی که ازربهیجان گرفت و کمک از اسرهیل خواست. اونجا شما میسوزد. که مثل قبرسی وسط گل گیر کرده. از یک طرف اسلام اسلام. از طرف دیگر نمیدانید. چکار کنید؟ کمک اسراهیل شیطان؟ دشمن مستضعف فلسطینی ؟ این جنگ این دو طرف خوب تز شما چپیها و مذهبی انقلابی را به ریق کشید. چنان قاطی پاتی شده.که "گ..." گیجه گرفت.مستضعف و خلق در کنار اسراهیل غاصب بر ضد مستضعف ارمنی با کمک رفیق پوتین دیکتاتور . بر ضد مستضعف. چاشنی هم آخوند ضد امپریالیست و پان ترکیسم رجب.زرشگ.حالا هی لنین بخوان یا سوسیالسیت شیعه علوی
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
اگر ایران.... دارای شعور سیاسی خوبی باشند هیچ وقت منافع بی فایده و کوتاه مدت با ارمنستان را فدای منافع بلند مدت با آذرابایجان و ترکهای ایران نمی کنند . ایران از ارمنستان حمایت کرد تا آذربایجانی ها را از هم دور کند اما قره باغ باعث شد تا یکی بودن در دور طرف آراز به خاطر دشمنان خودمان در عیران و عرمنستان بیشتر درک کنیم و در آینده نزدیک دارای آذربایجان واحد خواهیم بود و این دشمنی و دوری از ایران را خود فارسها با سیاسیت توهین و بی عدالتی و توهین و تمسخر بوجود آوردند و باد از ایران و فارسها به خاطر حمایت از ارمنستان تشکر کرد که فهمیدیم دوست و دوشمن کیست.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
فقط ملت های عقب افتاده سر این موضوعات به جان یکدیگر می افتند. دیدید در انگلستان وقتی اسکاتیش ها میل به استقلال داشتند با متانت و بدون در رفتن یک گلوله موضوع در رفراندم حل و فصل شد
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مردم خوارزم از کهن زمان کاملا و صد در صد تورک بودن و یکی از معتبرترین سلسله های ایران که زبان فارسی امروزی رو با ترکیب عربی و تورکی و سانسکریت هندی به وجود آورد پادشاهان تورک خوارزمشاهی بودن. ابوعلی سینا و خوازرمی و ابوریحان بیرونی و جوزجانی و مولوی و خیلی های دیگه تورکهای اون منطقه هستن. پس زور نزن با افکار فاشیسم فارسیسمت همه رو فارس قلمداد کنی همونطور که منی که تورکم و اصالت تورکه اما فارسی حرف میزنم رو نمیتونی فارس قلمداد کنی. به قولی که میگه ایرانیها دو گروهن یا تورک هستن یا نمیدونن که تورک هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عمو بعضی وقتها ما رو مایوس میفرمائید....موضوع آذربایجان ایدئولوژی مربوط به امریکا و اسرائیل نیست موضوعش این هست که طرف مخالف ایران رو بگیره وگرنه به هزار و یک دلیل تاریخی باید دوباره بیاد به ایران ضمیمه بشه! فردا آخوند با امریکا وصلت بکنه آذربایجان فوری خط رو عوض میکنه میره سمت روسیه...این سیاست هست عمو ..از قدیم گفتند "الملک عقیم" ...شما مذهبیها همه چیز رو ایدئولوژیک میبینید!
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
ایران دارای موقعیت حساسی در این درگیری میباشد...یک عامل جدایی طلبان پان ترک هست عامل دیگر اینکه حداقل 20 درصد جمعیت کشور ترک هستند عامل سوم موقعیت نخجوان میباشد و عامل چهارم اینکه ما هموطنان ارمنی داریم که نباید اجازه بدهیم حس کنند بخاطر دین یا قومیت به یک جنگ دامن میزنیم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
یه نکته عرض کنم راجع به جهان سوم...هم ایران هم آذربایجان ...کشورهای جهان سومی که طرف توشون قرنها پیش یه پل میسازه بعد خراب میشه اینا چند قرن وقت دارند عرضه و شعور ندارند حتی اون پل رو به شکل قدیمیش تعمیر بکنند ....هرجای این کشورا میری پر از خرابه هست که ول شده ...برای مرمت بعضی آثارشون یونسکو میاد دهها سال فشار میذاره تازه شروع میکنند چارتا بنای تریاکی میذارند پاش که یه کاری بکنه...
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. دفاع مردم دنیا و از جمله مردم ایران از ارمنی ها بخاطر مظلومیت آنهاست، آنها در قره باغ هزار سال پیش از آنکه چنگیز به سوی ایران بیاید، زندگی کرده اند و متعلق به خودشان است. انها پیش از اینکه آذربایجان کشور بشود، خود مختار بوده اند، آذربایجان هرگز در طول تاریخ کشور مستقلی نبوده است، آیا ما ایرانیان باید جانب زورگویی شما را بگیریم؟ آن روزی که شما خائن ها به ایران بروید انسوی رود ارس، روز شادی برای ایرانیان است
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
یاساشین ارمنستان
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
۵۴
akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
نه طرفدار ارمنستان هستم نه آذربایجان ولی مطمئن هستم که اگر جمهوری آذربایجان قره باغ را تصرف کند در آینده برای ایران شاخ خواهد شد و در زمان بی ثباتی و یا تغییر و تحول در ایران همان کاری را خواهد کرد که صدام حسین کرد باید بشدت مراقب باشیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. شما هم ....داشتی تو سایت پانتوکیسم مینوشتی نه اینجا.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. اولا اذری نه ترک. حالا ترک بودن چه افتخاری داره کل ترکیه بیزانس است و ترکها از زمان حکومتشان فقط ادم کشی را اوردند.بعد جنگ جهانی اول تار و مار شدن به حق.مولانا ایرانی بوده و اشعارش به فارسی است اون موقع در سرزمین بیزانس فوت شده این دلیل نیست که ترکه.دنیا میدونه ابن سینا ایرانی است.ادم ......نکنه خلیج فارس هم خلیجه ترکه....
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::Rojandel - نیوکاسل، انگلستان::]. دمت گرم.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترکها ستار خان و باقر خان هم داشتند.اگر ما فارسها ادعا بی طرفی.هر دو طرف را ببینیم. مردم ازربهیجان. نظر دوستانه تری به ایران تا تورکیه دارند. ولی میگویند.دوران قاجار گذشته و تمام. ما مستقل هستیم و خواهان رابطه دوستانه. این آخوندها هستند که با شیعه بازی سوپ خود را میپزند. حمایت ما قومی .ستار خان قهرمان ملی همه ایرانی است. نه فقط ترک ها.نشان داد. که ایران برایش مهمتر بود.تا ترکیه بزرگ.بی دلایل نیست.که رجب دوستان ایرانی .ستار خان ترک ایرانی را خاهن میداند.ما.فتعلی شاه را یک پادشاه بی لیاقت. خرافاتی نادان میدانیم. که نقطه مخالف پسر رشیدش. عباس میرزا بود.که با دست خالی روسها را عقب راند. و پدر به جای کمک به او. به استخاره آخوند دربار گوش میداد.ولی ما یپرم ارمنی را هم دوست میداریم. معروف به توپچی ستار .که ستار خان بدون او قادر نبود. پیروز شود. هر چند که در تهران دیگر با هم کنار نیامدند. ما جنایت عثمانیها به ارمنی را تکذیب نمیکنم.ولی آرام مانوکیان را هم فراموش نمیکنیم.که ۱۹۱۵ در شرق ترکیه بیش ۱۰۰۰۰ زن و بچه ترک را به قتل رساند
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سرنوشت این دو کشور مستقیم با ایران رابطه دارد.از زمان قباد ساسانی.که قیصر روم ارمنستان را به ایران داد. تا ایران روم را در مقابل هونها "ترکها امروز و قفقاز" حفاظت این تعلق تا زمان قاجار وجود داشت.بر گشت اینها به خاک ایران یک فانتزی است.ما یک دولت بی عرضه داریم. وگرنه در این بحران میتوانستیم داور صلح با قدرت خود در منطقه باشیم.کردها هم نمیتوانند .خود را کنار کشند و بگویند به ما ربطی نداشت. کشتار ارمنیها توسط ترکا .بیشتر توسط کردها در ارتش عثمانی بود. آن منطقه در آن زمان زیر نفوذ خانها کرد بود.بدون چشم بستن و موافقت هرگز ارتش عثمانی قادر نبود. آارمنیها باید دست بر دارند جنایت کاران ارمنی ۱۹۱۵ قهرمان ملی گویند.کسی که سرا ۱۰۰۰۰ بچه زن میبرد.با کمک روسیه.آخوند است. آمار جدید توسط پرفسور تاریخ اتهم. سخن از کشتن ۵۰۰ هزار مردم عادی در اناتولیا توسط شهب ارتش آارمنی دارد.پرفسور اتهم ترک است. ولی یکی از مخالفین سرا سخت پان ترکیست و جنایت عثمانی را به آارمنیها قبول دارد.ما رنج ارمنیها را در ۱۹۱۷ میبینیم .ولی جنایت ناسیونالست ارمنی ۱۹۱۵ را نمیبینیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
اصلا ما ایرانیها گذشته را میخواهیم. جلفا اصفهان.محله ارمنیها تبریز را میخواهیم.که بعد از نماز زور زوری پدر. به دکه قارداش آارمنی.سوسیس و کالباس تند و یک پیک عرق خانگی. آن زمان که ایبراهیم ترک تبریزی با دیدن هنریک آارمنی در خیابان او را میبوسید و سفارش عرق میداد. جوک هم در باره هم میگفتند و میخندیدند.یپرم آارمنی را میخواهیم. توپچی ستار خان. میکانیک ارمنی اندرانیک را میخواهیم.که کافر بود. ولی تعمیر ماشین را سه برابر مثل میکانیک ترک مسلمان حساب نمیکرد. ارمنیها اصفهان را میخواهیم. که شب عید پیش ما. و آنها ما را شب کریسمس دعوت.و هی غرا میزدیم. چرا ما مسلمان شدیم.کنار هم.عیسی به دین خود. موسی به دین خود.تشکر از آارمنیها خود.که با مهاجرت از روسیه. سینما. صنعهت مدرن چاپ و تعاتر را به تبریز اوردند.چیزی که ترکها ما .همیشه فراموش میکنند.نقش آارمنی در ایران مدرن.و آارمنی هم وطن فراموش نکند. زمانی که از کشتار استالین فرار. این تبریزیها با آغوش باز شما را پناه دادند.رجبی نبود. پوتین نبود. شیخ علی نبود.کشتار این دو ملت را که میبینم.بیشتر از هر روز کمبود گذشته
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان چاکریم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. جواب ....مثل تورو میدم اما سایت بهتون لطف میکنه سانسور مسکنه. پس .... کار کن.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. مردم ایران و آزادیخواهان با ترک ها مشکلی ندارند، با ترکیت و اولتراناسیونالیم پانترک ها مشکل دارند، برای ما لیست ترک های خوب، کردهای بد، ارمنی های بد، آذری های خوب را ننویس، چون این لیست چیزی را ثابت نمی کند، من همه ی ملیت ها را دوست دارم و امیدوارم که در ایران آینده همه ما قدر همدیگر را بدانیم و کشور نمونه ای باشیم که همه در آن امنیت و احترام و رفاه داشته باشند،. اما این اولترا ناسیونالیست های ترک، کرد، عرب، فارس و غیره یک اقلیت ضد دموکراسی هستند، تاریخ را خوانده ای ولی نتیجه گیری بهتر باید داشته باشی، کامنت های خوب بسیار داری و خواندنی، شاد باشی
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشور آذربایجان یک کشور جعلی هست بنام اصلی شیروان ...متاسفانه قاجاریه هوسباز کثیف آنرا از دست داد بعد از فروپاشی هم قانونا جزو ایران میشود منتها حکومت فعلی هم بی لیاقت هست! کلا ایران یه کشور درب و داغون هست خودش رو نمیتونه جمع بکنه حالا نگید یکی به میخ زدی یکی به نعل من واقعیت را میگویم
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
دمت گرم.من هم ارمنستان رفتم و هم باکو ارمنی ها خون گرم و انسانهای ساده هستن باکو در دست ترکیه و دشمن ایران هست اسریل اونجا نیرو داره ولی ایران خفه شده و خود را بی طرف اعلام میکنه.اولا اون مناطق مال ایرانه دوما ار ارمنستان کنترل کنه به نفع ما هست.ترکیه میخواد نخجوان به باکو وصل بشه.من به عنوان اذری نمافع کل ایران برام شرط است نه قوم.دیروز تو تلوزیون ترک میگفتن ابن سینا ترک بوده خاک تو سر ما.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
ج.ا تمام عصمت و غیرت و اموال ملت ایران را بحراج مفت گذاشته است،بعبارتی جلو و عقب تمام ایرانی ها را سر چهار راه های بین المللی گذاشته و هر کسی(کشوری)که از انجا عبور میکند حد اقل یک انگشت بما میرساند،همینطور پیش بره نم نمک پرچم را میارورند این طرف پل.کسی که بما....بود کلاغ ....دریده بود
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۴۳
rahjoo - مازندران، ایران
کشوری که نه تو سینما نه تو جامعه قهرمانهاشو فراری میدادن میشه همینکه اگر پرچم کشور این اذربایجان پاپتی همیشه گدارو بیاری تو تهرانم کک ملت نمی گزه(الان یارو میگه تهران همه ترکن..).بخوایم یا نخوایم ایرانی جماعت همیشه یه منجی میخاد.یه رهبر.اونوقت انرژیهای ملی فوران میکنه وگرنه میشیم خنثی و بی تفاوت.41 ساله. خردوغان و این علی اف زوزه میکشن چون شیر ایران یا طناب دار گردنشه یا پشت میله های زندانه
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
یاساشین ارمنستان
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
اصلا ما ایرانیها گذشته را میخواهیم. جلفا اصفهان.محله ارمنیها تبریز را میخواهیم.که بعد از نماز زور زوری پدر. به دکه قارداش آارمنی.سوسیس و کالباس تند و یک پیک عرق خانگی. آن زمان که ایبراهیم ترک تبریزی با دیدن هنریک آارمنی در خیابان او را میبوسید و سفارش عرق میداد. جوک هم در باره هم میگفتند و میخندیدند.یپرم آارمنی را میخواهیم. توپچی ستار خان. میکانیک ارمنی اندرانیک را میخواهیم.که کافر بود. ولی تعمیر ماشین را سه برابر مثل میکانیک ترک مسلمان حساب نمیکرد. ارمنیها اصفهان را میخواهیم. که شب عید پیش ما. و آنها ما را شب کریسمس دعوت.و هی غرا میزدیم. چرا ما مسلمان شدیم.کنار هم.عیسی به دین خود. موسی به دین خود.تشکر از آارمنیها خود.که با مهاجرت از روسیه. سینما. صنعهت مدرن چاپ و تعاتر را به تبریز اوردند.چیزی که ترکها ما .همیشه فراموش میکنند.نقش آارمنی در ایران مدرن.و آارمنی هم وطن فراموش نکند. زمانی که از کشتار استالین فرار. این تبریزیها با آغوش باز شما را پناه دادند.رجبی نبود. پوتین نبود. شیخ علی نبود.کشتار این دو ملت را که میبینم.بیشتر از هر روز کمبود گذشته
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترکها ستار خان و باقر خان هم داشتند.اگر ما فارسها ادعا بی طرفی.هر دو طرف را ببینیم. مردم ازربهیجان. نظر دوستانه تری به ایران تا تورکیه دارند. ولی میگویند.دوران قاجار گذشته و تمام. ما مستقل هستیم و خواهان رابطه دوستانه. این آخوندها هستند که با شیعه بازی سوپ خود را میپزند. حمایت ما قومی .ستار خان قهرمان ملی همه ایرانی است. نه فقط ترک ها.نشان داد. که ایران برایش مهمتر بود.تا ترکیه بزرگ.بی دلایل نیست.که رجب دوستان ایرانی .ستار خان ترک ایرانی را خاهن میداند.ما.فتعلی شاه را یک پادشاه بی لیاقت. خرافاتی نادان میدانیم. که نقطه مخالف پسر رشیدش. عباس میرزا بود.که با دست خالی روسها را عقب راند. و پدر به جای کمک به او. به استخاره آخوند دربار گوش میداد.ولی ما یپرم ارمنی را هم دوست میداریم. معروف به توپچی ستار .که ستار خان بدون او قادر نبود. پیروز شود. هر چند که در تهران دیگر با هم کنار نیامدند. ما جنایت عثمانیها به ارمنی را تکذیب نمیکنم.ولی آرام مانوکیان را هم فراموش نمیکنیم.که ۱۹۱۵ در شرق ترکیه بیش ۱۰۰۰۰ زن و بچه ترک را به قتل رساند
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. کدام ایران ؟ ایران اسلامی ؟ قوانین اسلام؟ نمیگم آخوند. قوانین اسلام. ناب محمدی.همان که جلال ال احمد گفت. یا شریعتی ؟ یا بنی صدر یا بزرگان؟ در ایرانی که همه با هم هستند . کدام قانون؟ قانون اسلام یا سیویل ؟ میشود از محمد انتقاد کرد و کاریکاتور کشید. یا گردنش را میزنند؟ در ایران همه با هم. حق زنان توسط قانون سیویل مشخص یا قانون قرهان؟ اگر زنی که ازدواج کرده. با مردی دیگر به بستر رود. با او چکار میکنید ؟با همجنس بازها چکار میکنید؟ لواط است. یا زندگی شخصی ؟اگر قرار است. ایران با هم اینجوری باشد. که شما تصور دارید.همان بهتر که جدا باشند.مغز خر که نخورده این ملت.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. اولا اذری نه ترک. حالا ترک بودن چه افتخاری داره کل ترکیه بیزانس است و ترکها از زمان حکومتشان فقط ادم کشی را اوردند.بعد جنگ جهانی اول تار و مار شدن به حق.مولانا ایرانی بوده و اشعارش به فارسی است اون موقع در سرزمین بیزانس فوت شده این دلیل نیست که ترکه.دنیا میدونه ابن سینا ایرانی است.ادم ......نکنه خلیج فارس هم خلیجه ترکه....
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۴
akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
نه طرفدار ارمنستان هستم نه آذربایجان ولی مطمئن هستم که اگر جمهوری آذربایجان قره باغ را تصرف کند در آینده برای ایران شاخ خواهد شد و در زمان بی ثباتی و یا تغییر و تحول در ایران همان کاری را خواهد کرد که صدام حسین کرد باید بشدت مراقب باشیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
فقط ملت های عقب افتاده سر این موضوعات به جان یکدیگر می افتند. دیدید در انگلستان وقتی اسکاتیش ها میل به استقلال داشتند با متانت و بدون در رفتن یک گلوله موضوع در رفراندم حل و فصل شد
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سرنوشت این دو کشور مستقیم با ایران رابطه دارد.از زمان قباد ساسانی.که قیصر روم ارمنستان را به ایران داد. تا ایران روم را در مقابل هونها "ترکها امروز و قفقاز" حفاظت این تعلق تا زمان قاجار وجود داشت.بر گشت اینها به خاک ایران یک فانتزی است.ما یک دولت بی عرضه داریم. وگرنه در این بحران میتوانستیم داور صلح با قدرت خود در منطقه باشیم.کردها هم نمیتوانند .خود را کنار کشند و بگویند به ما ربطی نداشت. کشتار ارمنیها توسط ترکا .بیشتر توسط کردها در ارتش عثمانی بود. آن منطقه در آن زمان زیر نفوذ خانها کرد بود.بدون چشم بستن و موافقت هرگز ارتش عثمانی قادر نبود. آارمنیها باید دست بر دارند جنایت کاران ارمنی ۱۹۱۵ قهرمان ملی گویند.کسی که سرا ۱۰۰۰۰ بچه زن میبرد.با کمک روسیه.آخوند است. آمار جدید توسط پرفسور تاریخ اتهم. سخن از کشتن ۵۰۰ هزار مردم عادی در اناتولیا توسط شهب ارتش آارمنی دارد.پرفسور اتهم ترک است. ولی یکی از مخالفین سرا سخت پان ترکیست و جنایت عثمانی را به آارمنیها قبول دارد.ما رنج ارمنیها را در ۱۹۱۷ میبینیم .ولی جنایت ناسیونالست ارمنی ۱۹۱۵ را نمیبینیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. دفاع مردم دنیا و از جمله مردم ایران از ارمنی ها بخاطر مظلومیت آنهاست، آنها در قره باغ هزار سال پیش از آنکه چنگیز به سوی ایران بیاید، زندگی کرده اند و متعلق به خودشان است. انها پیش از اینکه آذربایجان کشور بشود، خود مختار بوده اند، آذربایجان هرگز در طول تاریخ کشور مستقلی نبوده است، آیا ما ایرانیان باید جانب زورگویی شما را بگیریم؟ آن روزی که شما خائن ها به ایران بروید انسوی رود ارس، روز شادی برای ایرانیان است
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::Rojandel - نیوکاسل، انگلستان::]. دمت گرم.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. شما هم ....داشتی تو سایت پانتوکیسم مینوشتی نه اینجا.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
...... باکو و ازرباهیجان مستقل هستند. درگیری با ارمنستان دارند. همه هم آرزو که با هم سخن و اختلاف خود را آدر کنار. ولی هر کشوری حقش است. که دوست و دشمن خود را در یک درگیری مشخص کند. درست یا اشتباه سخن دیگر. ولی همه که مثل شیخ علی نیستند. با آلودهترین افراد دنیا لاس خشگه میزند.پس گردنی هم میخورد. آنجا شما میسوزد.که کمک از اسراهیل میگیرد. پس از که بگیرد؟ سپاه ما؟ که دم و دم بمب بر سر باکو بزند؟ از نظر تاکتیک عاقلترین تصمیمی که ازربهیجان گرفت و کمک از اسرهیل خواست. اونجا شما میسوزد. که مثل قبرسی وسط گل گیر کرده. از یک طرف اسلام اسلام. از طرف دیگر نمیدانید. چکار کنید؟ کمک اسراهیل شیطان؟ دشمن مستضعف فلسطینی ؟ این جنگ این دو طرف خوب تز شما چپیها و مذهبی انقلابی را به ریق کشید. چنان قاطی پاتی شده.که "گ..." گیجه گرفت.مستضعف و خلق در کنار اسراهیل غاصب بر ضد مستضعف ارمنی با کمک رفیق پوتین دیکتاتور . بر ضد مستضعف. چاشنی هم آخوند ضد امپریالیست و پان ترکیسم رجب.زرشگ.حالا هی لنین بخوان یا سوسیالسیت شیعه علوی
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان چاکریم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
یه نکته عرض کنم راجع به جهان سوم...هم ایران هم آذربایجان ...کشورهای جهان سومی که طرف توشون قرنها پیش یه پل میسازه بعد خراب میشه اینا چند قرن وقت دارند عرضه و شعور ندارند حتی اون پل رو به شکل قدیمیش تعمیر بکنند ....هرجای این کشورا میری پر از خرابه هست که ول شده ...برای مرمت بعضی آثارشون یونسکو میاد دهها سال فشار میذاره تازه شروع میکنند چارتا بنای تریاکی میذارند پاش که یه کاری بکنه...
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
ایران دارای موقعیت حساسی در این درگیری میباشد...یک عامل جدایی طلبان پان ترک هست عامل دیگر اینکه حداقل 20 درصد جمعیت کشور ترک هستند عامل سوم موقعیت نخجوان میباشد و عامل چهارم اینکه ما هموطنان ارمنی داریم که نباید اجازه بدهیم حس کنند بخاطر دین یا قومیت به یک جنگ دامن میزنیم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. مردم ایران و آزادیخواهان با ترک ها مشکلی ندارند، با ترکیت و اولتراناسیونالیم پانترک ها مشکل دارند، برای ما لیست ترک های خوب، کردهای بد، ارمنی های بد، آذری های خوب را ننویس، چون این لیست چیزی را ثابت نمی کند، من همه ی ملیت ها را دوست دارم و امیدوارم که در ایران آینده همه ما قدر همدیگر را بدانیم و کشور نمونه ای باشیم که همه در آن امنیت و احترام و رفاه داشته باشند،. اما این اولترا ناسیونالیست های ترک، کرد، عرب، فارس و غیره یک اقلیت ضد دموکراسی هستند، تاریخ را خوانده ای ولی نتیجه گیری بهتر باید داشته باشی، کامنت های خوب بسیار داری و خواندنی، شاد باشی
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عمو بعضی وقتها ما رو مایوس میفرمائید....موضوع آذربایجان ایدئولوژی مربوط به امریکا و اسرائیل نیست موضوعش این هست که طرف مخالف ایران رو بگیره وگرنه به هزار و یک دلیل تاریخی باید دوباره بیاد به ایران ضمیمه بشه! فردا آخوند با امریکا وصلت بکنه آذربایجان فوری خط رو عوض میکنه میره سمت روسیه...این سیاست هست عمو ..از قدیم گفتند "الملک عقیم" ...شما مذهبیها همه چیز رو ایدئولوژیک میبینید!
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. جواب ....مثل تورو میدم اما سایت بهتون لطف میکنه سانسور مسکنه. پس .... کار کن.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مردم خوارزم از کهن زمان کاملا و صد در صد تورک بودن و یکی از معتبرترین سلسله های ایران که زبان فارسی امروزی رو با ترکیب عربی و تورکی و سانسکریت هندی به وجود آورد پادشاهان تورک خوارزمشاهی بودن. ابوعلی سینا و خوازرمی و ابوریحان بیرونی و جوزجانی و مولوی و خیلی های دیگه تورکهای اون منطقه هستن. پس زور نزن با افکار فاشیسم فارسیسمت همه رو فارس قلمداد کنی همونطور که منی که تورکم و اصالت تورکه اما فارسی حرف میزنم رو نمیتونی فارس قلمداد کنی. به قولی که میگه ایرانیها دو گروهن یا تورک هستن یا نمیدونن که تورک هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::ab5534 - هلسینکی، فنلاند::]. اینا فکر میکنن همه مثل .... خودشون جعلی هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
اگر ایران.... دارای شعور سیاسی خوبی باشند هیچ وقت منافع بی فایده و کوتاه مدت با ارمنستان را فدای منافع بلند مدت با آذرابایجان و ترکهای ایران نمی کنند . ایران از ارمنستان حمایت کرد تا آذربایجانی ها را از هم دور کند اما قره باغ باعث شد تا یکی بودن در دور طرف آراز به خاطر دشمنان خودمان در عیران و عرمنستان بیشتر درک کنیم و در آینده نزدیک دارای آذربایجان واحد خواهیم بود و این دشمنی و دوری از ایران را خود فارسها با سیاسیت توهین و بی عدالتی و توهین و تمسخر بوجود آوردند و باد از ایران و فارسها به خاطر حمایت از ارمنستان تشکر کرد که فهمیدیم دوست و دوشمن کیست.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۵۱
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز کشور آذربایجان یه کشور جعلی نیست ! هرچند خود آذری زبان یا ترک زبان نیستم ولی با نظر شما موافق نیستم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۵۱
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز کشور آذربایجان یه کشور جعلی نیست ! هرچند خود آذری زبان یا ترک زبان نیستم ولی با نظر شما موافق نیستم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
اگر ایران.... دارای شعور سیاسی خوبی باشند هیچ وقت منافع بی فایده و کوتاه مدت با ارمنستان را فدای منافع بلند مدت با آذرابایجان و ترکهای ایران نمی کنند . ایران از ارمنستان حمایت کرد تا آذربایجانی ها را از هم دور کند اما قره باغ باعث شد تا یکی بودن در دور طرف آراز به خاطر دشمنان خودمان در عیران و عرمنستان بیشتر درک کنیم و در آینده نزدیک دارای آذربایجان واحد خواهیم بود و این دشمنی و دوری از ایران را خود فارسها با سیاسیت توهین و بی عدالتی و توهین و تمسخر بوجود آوردند و باد از ایران و فارسها به خاطر حمایت از ارمنستان تشکر کرد که فهمیدیم دوست و دوشمن کیست.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::ab5534 - هلسینکی، فنلاند::]. اینا فکر میکنن همه مثل .... خودشون جعلی هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مردم خوارزم از کهن زمان کاملا و صد در صد تورک بودن و یکی از معتبرترین سلسله های ایران که زبان فارسی امروزی رو با ترکیب عربی و تورکی و سانسکریت هندی به وجود آورد پادشاهان تورک خوارزمشاهی بودن. ابوعلی سینا و خوازرمی و ابوریحان بیرونی و جوزجانی و مولوی و خیلی های دیگه تورکهای اون منطقه هستن. پس زور نزن با افکار فاشیسم فارسیسمت همه رو فارس قلمداد کنی همونطور که منی که تورکم و اصالت تورکه اما فارسی حرف میزنم رو نمیتونی فارس قلمداد کنی. به قولی که میگه ایرانیها دو گروهن یا تورک هستن یا نمیدونن که تورک هستن.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۴۵
amirgheryou - تهران، ایران
[::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. جواب ....مثل تورو میدم اما سایت بهتون لطف میکنه سانسور مسکنه. پس .... کار کن.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عمو بعضی وقتها ما رو مایوس میفرمائید....موضوع آذربایجان ایدئولوژی مربوط به امریکا و اسرائیل نیست موضوعش این هست که طرف مخالف ایران رو بگیره وگرنه به هزار و یک دلیل تاریخی باید دوباره بیاد به ایران ضمیمه بشه! فردا آخوند با امریکا وصلت بکنه آذربایجان فوری خط رو عوض میکنه میره سمت روسیه...این سیاست هست عمو ..از قدیم گفتند "الملک عقیم" ...شما مذهبیها همه چیز رو ایدئولوژیک میبینید!
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. مردم ایران و آزادیخواهان با ترک ها مشکلی ندارند، با ترکیت و اولتراناسیونالیم پانترک ها مشکل دارند، برای ما لیست ترک های خوب، کردهای بد، ارمنی های بد، آذری های خوب را ننویس، چون این لیست چیزی را ثابت نمی کند، من همه ی ملیت ها را دوست دارم و امیدوارم که در ایران آینده همه ما قدر همدیگر را بدانیم و کشور نمونه ای باشیم که همه در آن امنیت و احترام و رفاه داشته باشند،. اما این اولترا ناسیونالیست های ترک، کرد، عرب، فارس و غیره یک اقلیت ضد دموکراسی هستند، تاریخ را خوانده ای ولی نتیجه گیری بهتر باید داشته باشی، کامنت های خوب بسیار داری و خواندنی، شاد باشی
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
ایران دارای موقعیت حساسی در این درگیری میباشد...یک عامل جدایی طلبان پان ترک هست عامل دیگر اینکه حداقل 20 درصد جمعیت کشور ترک هستند عامل سوم موقعیت نخجوان میباشد و عامل چهارم اینکه ما هموطنان ارمنی داریم که نباید اجازه بدهیم حس کنند بخاطر دین یا قومیت به یک جنگ دامن میزنیم.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
یه نکته عرض کنم راجع به جهان سوم...هم ایران هم آذربایجان ...کشورهای جهان سومی که طرف توشون قرنها پیش یه پل میسازه بعد خراب میشه اینا چند قرن وقت دارند عرضه و شعور ندارند حتی اون پل رو به شکل قدیمیش تعمیر بکنند ....هرجای این کشورا میری پر از خرابه هست که ول شده ...برای مرمت بعضی آثارشون یونسکو میاد دهها سال فشار میذاره تازه شروع میکنند چارتا بنای تریاکی میذارند پاش که یه کاری بکنه...
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان چاکریم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. شما هم ....داشتی تو سایت پانتوکیسم مینوشتی نه اینجا.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
...... باکو و ازرباهیجان مستقل هستند. درگیری با ارمنستان دارند. همه هم آرزو که با هم سخن و اختلاف خود را آدر کنار. ولی هر کشوری حقش است. که دوست و دشمن خود را در یک درگیری مشخص کند. درست یا اشتباه سخن دیگر. ولی همه که مثل شیخ علی نیستند. با آلودهترین افراد دنیا لاس خشگه میزند.پس گردنی هم میخورد. آنجا شما میسوزد.که کمک از اسراهیل میگیرد. پس از که بگیرد؟ سپاه ما؟ که دم و دم بمب بر سر باکو بزند؟ از نظر تاکتیک عاقلترین تصمیمی که ازربهیجان گرفت و کمک از اسرهیل خواست. اونجا شما میسوزد. که مثل قبرسی وسط گل گیر کرده. از یک طرف اسلام اسلام. از طرف دیگر نمیدانید. چکار کنید؟ کمک اسراهیل شیطان؟ دشمن مستضعف فلسطینی ؟ این جنگ این دو طرف خوب تز شما چپیها و مذهبی انقلابی را به ریق کشید. چنان قاطی پاتی شده.که "گ..." گیجه گرفت.مستضعف و خلق در کنار اسراهیل غاصب بر ضد مستضعف ارمنی با کمک رفیق پوتین دیکتاتور . بر ضد مستضعف. چاشنی هم آخوند ضد امپریالیست و پان ترکیسم رجب.زرشگ.حالا هی لنین بخوان یا سوسیالسیت شیعه علوی
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::Rojandel - نیوکاسل، انگلستان::]. دمت گرم.
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. دفاع مردم دنیا و از جمله مردم ایران از ارمنی ها بخاطر مظلومیت آنهاست، آنها در قره باغ هزار سال پیش از آنکه چنگیز به سوی ایران بیاید، زندگی کرده اند و متعلق به خودشان است. انها پیش از اینکه آذربایجان کشور بشود، خود مختار بوده اند، آذربایجان هرگز در طول تاریخ کشور مستقلی نبوده است، آیا ما ایرانیان باید جانب زورگویی شما را بگیریم؟ آن روزی که شما خائن ها به ایران بروید انسوی رود ارس، روز شادی برای ایرانیان است
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سرنوشت این دو کشور مستقیم با ایران رابطه دارد.از زمان قباد ساسانی.که قیصر روم ارمنستان را به ایران داد. تا ایران روم را در مقابل هونها "ترکها امروز و قفقاز" حفاظت این تعلق تا زمان قاجار وجود داشت.بر گشت اینها به خاک ایران یک فانتزی است.ما یک دولت بی عرضه داریم. وگرنه در این بحران میتوانستیم داور صلح با قدرت خود در منطقه باشیم.کردها هم نمیتوانند .خود را کنار کشند و بگویند به ما ربطی نداشت. کشتار ارمنیها توسط ترکا .بیشتر توسط کردها در ارتش عثمانی بود. آن منطقه در آن زمان زیر نفوذ خانها کرد بود.بدون چشم بستن و موافقت هرگز ارتش عثمانی قادر نبود. آارمنیها باید دست بر دارند جنایت کاران ارمنی ۱۹۱۵ قهرمان ملی گویند.کسی که سرا ۱۰۰۰۰ بچه زن میبرد.با کمک روسیه.آخوند است. آمار جدید توسط پرفسور تاریخ اتهم. سخن از کشتن ۵۰۰ هزار مردم عادی در اناتولیا توسط شهب ارتش آارمنی دارد.پرفسور اتهم ترک است. ولی یکی از مخالفین سرا سخت پان ترکیست و جنایت عثمانی را به آارمنیها قبول دارد.ما رنج ارمنیها را در ۱۹۱۷ میبینیم .ولی جنایت ناسیونالست ارمنی ۱۹۱۵ را نمیبینیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
فقط ملت های عقب افتاده سر این موضوعات به جان یکدیگر می افتند. دیدید در انگلستان وقتی اسکاتیش ها میل به استقلال داشتند با متانت و بدون در رفتن یک گلوله موضوع در رفراندم حل و فصل شد
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۵۴
akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا
نه طرفدار ارمنستان هستم نه آذربایجان ولی مطمئن هستم که اگر جمهوری آذربایجان قره باغ را تصرف کند در آینده برای ایران شاخ خواهد شد و در زمان بی ثباتی و یا تغییر و تحول در ایران همان کاری را خواهد کرد که صدام حسین کرد باید بشدت مراقب باشیم
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. اولا اذری نه ترک. حالا ترک بودن چه افتخاری داره کل ترکیه بیزانس است و ترکها از زمان حکومتشان فقط ادم کشی را اوردند.بعد جنگ جهانی اول تار و مار شدن به حق.مولانا ایرانی بوده و اشعارش به فارسی است اون موقع در سرزمین بیزانس فوت شده این دلیل نیست که ترکه.دنیا میدونه ابن سینا ایرانی است.ادم ......نکنه خلیج فارس هم خلیجه ترکه....
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. کدام ایران ؟ ایران اسلامی ؟ قوانین اسلام؟ نمیگم آخوند. قوانین اسلام. ناب محمدی.همان که جلال ال احمد گفت. یا شریعتی ؟ یا بنی صدر یا بزرگان؟ در ایرانی که همه با هم هستند . کدام قانون؟ قانون اسلام یا سیویل ؟ میشود از محمد انتقاد کرد و کاریکاتور کشید. یا گردنش را میزنند؟ در ایران همه با هم. حق زنان توسط قانون سیویل مشخص یا قانون قرهان؟ اگر زنی که ازدواج کرده. با مردی دیگر به بستر رود. با او چکار میکنید ؟با همجنس بازها چکار میکنید؟ لواط است. یا زندگی شخصی ؟اگر قرار است. ایران با هم اینجوری باشد. که شما تصور دارید.همان بهتر که جدا باشند.مغز خر که نخورده این ملت.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترکها ستار خان و باقر خان هم داشتند.اگر ما فارسها ادعا بی طرفی.هر دو طرف را ببینیم. مردم ازربهیجان. نظر دوستانه تری به ایران تا تورکیه دارند. ولی میگویند.دوران قاجار گذشته و تمام. ما مستقل هستیم و خواهان رابطه دوستانه. این آخوندها هستند که با شیعه بازی سوپ خود را میپزند. حمایت ما قومی .ستار خان قهرمان ملی همه ایرانی است. نه فقط ترک ها.نشان داد. که ایران برایش مهمتر بود.تا ترکیه بزرگ.بی دلایل نیست.که رجب دوستان ایرانی .ستار خان ترک ایرانی را خاهن میداند.ما.فتعلی شاه را یک پادشاه بی لیاقت. خرافاتی نادان میدانیم. که نقطه مخالف پسر رشیدش. عباس میرزا بود.که با دست خالی روسها را عقب راند. و پدر به جای کمک به او. به استخاره آخوند دربار گوش میداد.ولی ما یپرم ارمنی را هم دوست میداریم. معروف به توپچی ستار .که ستار خان بدون او قادر نبود. پیروز شود. هر چند که در تهران دیگر با هم کنار نیامدند. ما جنایت عثمانیها به ارمنی را تکذیب نمیکنم.ولی آرام مانوکیان را هم فراموش نمیکنیم.که ۱۹۱۵ در شرق ترکیه بیش ۱۰۰۰۰ زن و بچه ترک را به قتل رساند
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
اصلا ما ایرانیها گذشته را میخواهیم. جلفا اصفهان.محله ارمنیها تبریز را میخواهیم.که بعد از نماز زور زوری پدر. به دکه قارداش آارمنی.سوسیس و کالباس تند و یک پیک عرق خانگی. آن زمان که ایبراهیم ترک تبریزی با دیدن هنریک آارمنی در خیابان او را میبوسید و سفارش عرق میداد. جوک هم در باره هم میگفتند و میخندیدند.یپرم آارمنی را میخواهیم. توپچی ستار خان. میکانیک ارمنی اندرانیک را میخواهیم.که کافر بود. ولی تعمیر ماشین را سه برابر مثل میکانیک ترک مسلمان حساب نمیکرد. ارمنیها اصفهان را میخواهیم. که شب عید پیش ما. و آنها ما را شب کریسمس دعوت.و هی غرا میزدیم. چرا ما مسلمان شدیم.کنار هم.عیسی به دین خود. موسی به دین خود.تشکر از آارمنیها خود.که با مهاجرت از روسیه. سینما. صنعهت مدرن چاپ و تعاتر را به تبریز اوردند.چیزی که ترکها ما .همیشه فراموش میکنند.نقش آارمنی در ایران مدرن.و آارمنی هم وطن فراموش نکند. زمانی که از کشتار استالین فرار. این تبریزیها با آغوش باز شما را پناه دادند.رجبی نبود. پوتین نبود. شیخ علی نبود.کشتار این دو ملت را که میبینم.بیشتر از هر روز کمبود گذشته
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۴۱
Rojandel - نیوکاسل، انگلستان
یاساشین ارمنستان
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
۴۳
rahjoo - مازندران، ایران
کشوری که نه تو سینما نه تو جامعه قهرمانهاشو فراری میدادن میشه همینکه اگر پرچم کشور این اذربایجان پاپتی همیشه گدارو بیاری تو تهرانم کک ملت نمی گزه(الان یارو میگه تهران همه ترکن..).بخوایم یا نخوایم ایرانی جماعت همیشه یه منجی میخاد.یه رهبر.اونوقت انرژیهای ملی فوران میکنه وگرنه میشیم خنثی و بی تفاوت.41 ساله. خردوغان و این علی اف زوزه میکشن چون شیر ایران یا طناب دار گردنشه یا پشت میله های زندانه
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
ج.ا تمام عصمت و غیرت و اموال ملت ایران را بحراج مفت گذاشته است،بعبارتی جلو و عقب تمام ایرانی ها را سر چهار راه های بین المللی گذاشته و هر کسی(کشوری)که از انجا عبور میکند حد اقل یک انگشت بما میرساند،همینطور پیش بره نم نمک پرچم را میارورند این طرف پل.کسی که بما....بود کلاغ ....دریده بود
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۵۵
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
دمت گرم.من هم ارمنستان رفتم و هم باکو ارمنی ها خون گرم و انسانهای ساده هستن باکو در دست ترکیه و دشمن ایران هست اسریل اونجا نیرو داره ولی ایران خفه شده و خود را بی طرف اعلام میکنه.اولا اون مناطق مال ایرانه دوما ار ارمنستان کنترل کنه به نفع ما هست.ترکیه میخواد نخجوان به باکو وصل بشه.من به عنوان اذری نمافع کل ایران برام شرط است نه قوم.دیروز تو تلوزیون ترک میگفتن ابن سینا ترک بوده خاک تو سر ما.
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشور آذربایجان یک کشور جعلی هست بنام اصلی شیروان ...متاسفانه قاجاریه هوسباز کثیف آنرا از دست داد بعد از فروپاشی هم قانونا جزو ایران میشود منتها حکومت فعلی هم بی لیاقت هست! کلا ایران یه کشور درب و داغون هست خودش رو نمیتونه جمع بکنه حالا نگید یکی به میخ زدی یکی به نعل من واقعیت را میگویم
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹