امگا ۳ رفتارهای پرخاشگرانه را کنترل می‌کند

دویچه وله :نتایج یک مطالعه جدید که توسط  محققان دانشگاه داربی و دانشگاه ناتینگهام ترنت بریتانیا انجام شده، نشان داده که برخی اسیدهای چرب امگا ۳ که در رژیم‌های غذایی به وفور یافت می‌شوند، برای کنترل رفتارهای پرخاشگرانه بسیار مفیدند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، امگا ۳ برای عملکرد سالم مغز و بدن مهم است و در برخی غذاها مانند ماهی‌های چرب، روغن کلزا، دانه‌های کتان، گردو، سویا، تخم‌مرغ های غنی شده با امگا ۳، برخی سبزی‌ها از جمله آووکادو، اسفناج و کاهو به وفور یافت می‌شود. مصرف ناکافی این اسیدهای چرب با بروز افسردگی، رفتار پرخاشگرانه، سستی و کاهش انگیزه در کودکان و بزرگسالان رابطه مستقیم دارد.


از طرف دیگر، از مکمل‌های غذایی حاوی امگا ۳ برای درمان انواع مشکلات روانی استفاده شده است، به عنوان مثال اختلال بیش فعالی، افسردگی و اختلال دوقطبی.

در مطالعه اخیر، به بررسی نقش برخی اسیدهای چرب امگا ۳ به ویژه Eicosapentaenoic) EPA) در رابطه با نحوه واکنش افراد در پاسخ به یک تهدید پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که بیشترین میزان مصرف امگا ۳ را دارند، بهتر قادر به کنترل خشم خود در وضعیت‌های تهدیدآمیز هستند.

این یافته ها نشان می‌دهد مصرف امگا ۳ نقش مهمی در تنظیم احساسات دارد و به گفته محققان این امکان وجود دارد که مکمل‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب EPA برای انواع خاصی از اختلالات شخصیت ضد‌اجتماعی مؤثر باشد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.