ویدیوی دست‌تکان‌دادنِ جسد از داخلِ تابوت: آیا او زنده‌به‌گور شد؟

ویدیو ثبت‌شده از مراسمِ تدفینِ فردی در شهرِ مانادو در اندونزی لحظه ترسناکِ دست‌تکان‌دادنِ او را از داخلِ تابوت نشان می‌دهد.

این مراسم روز ۵ ماه مه برگزار شد و درست در زمانی اتفاق افتاد که خانواده درهم‌شکسته متوفا در اطرافِ تابوت گردآمده بودند و کشیش داشت دعا می‌خواند. تصویر چیزی شبیه یک دست و انگشتانش را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد از زیرِ در شیشه‌ای تابوت در حالِ دست تکان دادن است.

در این لحظه کشیش در حال خواندن دعایی با این مضمون است که «خداوند گفت: من رستاخیر و زندگی هستم. هرکسی به من ایمان دارد همواره زندگی خواهد کرد حتی اگر مرده باشد.» درست چند لحظه بعد عضوِ مشاهده‌شده در تصویر شروع به دست تکان دادن می‌کند یا شاید دستِ خود را به درِ تابوت فشار می‌دهد.

محلی‌ها می‌گویند شاید فردی که تصور می‌شده فوت کرده هنوز زنده بوده و تلاش کرده خود را از تابوت برهاند. بهرحال، مشخص نیست که آیا بعد از این صحنه در تابوت برای اطمینان از اینکه فرد زنده نیست، باز شده یا نه. یکی از مشاهده‌کنندگان در فضای آنلاین نوشته: «بله او دست تکان داد، شاید هنوز زنده بود و تلاش می‌کرد خودش از تابوت بیرون بیاید.» یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشته: «شاید موش است.»
ادعا‌های وحشتناک در این مورد زیاد است؛ اما احتمالاً این حالت به دلیلِ «جمودِ نعشی» - سفت شدنِ عضلات چند لحظه پس از مرگ – و تغییراتی که در اثر متلاشی‌شدن در رباط‌ها رخ می‌دهد، اتفاق افتاده است. مطالعه‌ای که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ انجام شد و در مجله مدیکال نیوز تودی به چاپ رسید، نشان می‌دهد که بدنِ انسان می‌تواند خود‌به‌خود بعد از مرگ تکان بخورد.

محققان از دانشگاهِ کویینزلند در استرالیا که فرایندِ تجزیه‌شدنِ جسد را مطالعه می‌کردند، دریافتند که بقایایِ انسان بدونِ هیچ «کمکِ» بیرون می‌تواند تغییر موقعیت بدهد. این کشف برای مطالعاتِ کالبدشکافی یافته بسیار مهمی است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
pordel - لندن، انگلستان

پس چطور کسی که فیلم میگیرد، واکنشی نشان نمی دهد؟....احتمال زیاد از این فیلم های ساختگی برای سرکار گذاشتن مردم است.. به هر حال در دنیا آدم بیکار کم نداریم.
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۶
۵۰
ab5534 - هلسینکی، فنلاند

چیزی نبود جز اینکه شیشه در تابوت داشت مثل آینه عمل میکرد و یک نفر که داشت کنار خاک ریز تکان میخورد، عکس او نه نشان میداد
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹
۳۴
Pahbod666 - لندن، انگلستان
[::pordel - لندن، انگلستان::]. چون تو‌لحظه فیلمبرداری متوجه نشده و بعد موقع دیدن فیلم توجه کرده.
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

والا اگر بالای تابوت من هم به همین زبان چیزهایی بگویند من هم تکان میخورم!
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
پس دیوید کاپرفیلد هم در شویی بدن خودشو نصف کرد با اره برقی بزرگ شما چه فکر میکتید آیا ایشون زنده است یا نه؟
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
من به شوخی به برادرم گفته ام که اگه یک موقع سکته مغزی یا سکته قلبی کردم در تابوتم یک موبایل با یاطری پک (ژارژر) بذارید اینو جدی میگم چون کیسهای بودند که زنده شدن و از شانسشان نجات پیدا کردن ببین چقدر آدما میتوانند نجات یابند شاید با این فکر.
‌سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
میگن بعد از این جریان کشیش پرید تو قبر و درب تابوت را باز کرد و با بیل به فرق طرف کوبید و به ملت گفت نگران نباشید کشتمش!
‌چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
۳۹
redsky95 - تورنتو، کانادا
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. سعی کنین به زبان و فرهنگ و ملیت بقیه احترام بزارین. یه زمانی بود ایران محل تردد ادیب دوستان و زبان شناسان دنیا بود. ایران یکی از معدود کشوراییه که از زمان شاه تدریس و اموزش اکثر زبان و فرهنگ زبان و ادبیات خیلی از کشورای دنیا رو ایجاد کرده. اما حالا ببین مردم به چه وضعی افتادن. کارشون شده تمسخر و به سخره گرفتن بقیه. شدن یه سری دقلک که برا خوشی و خنده خودشون بقیه رو مسخره میکنن. میدونستی دولت اندونزی بروس تحصیلی به دانشجوهاش میداد تا ادبیات فارسی رو یاد بگیرن؟ . حالا هی این و اونو مسخره کنین. فکرشو بکن اندونزی که دقیقا نمیدونم کجای اسیا میشه بورس تحصیلی به دانشجوهاش برن ایران تو ادبیات و زبان فارسی تحصیل کنن. اونا کارشون شده یادگیری و تحصیل و پیشرفت. کار ماهام شده تمسخر و توهین و این حرفا. مشکل ما همینه. کل دنیا صلح جو هستن. اما هموطن من که ساکن امریکاست کارش مسخره کردن دنیاست. مشکل از چیه به نظرت؟ ۵۷ همین رفتارا رو داشتیم فرش قرمز برا تروریسم پهن کردیم و 89 درصد مردم رای دادن. کامنت بعدی رو بخون
‌چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۳۹
redsky95 - تورنتو، کانادا
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. جالبه تقریبا ۸ ماه پیش یه متن از دیتر نولن میخوندم یکی از بزرگترین محققای علوم سیاسی المانه. به همین رای گیری و فرش قرمز مردم برا خمینی اشاره کرده بود. اون زمان چهل ساله بوده. میگفت برام جالبه حتی ایرانیای ساکن المان شدیدا خواهان براندازی حکومت پهلوی و انقلاب هستن. میگفت دوستای ایرانیم شدیدا خواهان انقلاب هستن. مشکل همینه هموطن امریکا نشین من. ما تا وقتی یاد نگیریم وضع همینه . چه چیزی رو باید یاد بگیریم/؟ سیاست و رابطه با دنیا رو. چیزی که سال ۵۷ ما رو بدبخت کرد عدم اموزش و عدم اموزش سیاسی بود. فعلا کاری ندارم به بقیه چیزاش. اما بحث اینه این مشکل تا الان پابرجا هست. و قضیه جالب اینه منی که میام یه سری حرف سیاسی نخبگان دنیای سیاست رو اینجا کامنت میزارم همین ملت همین مردم میان مسخرم میکنن. از خودم که نمیگم. میدونم اهل خوندن و مطالعه نیستیم. میرم جاهای دیگه مطالعه میکنم مطالب جالبشو اینجا به فارسی میگم. و بدبختی قادر به درک همینم نیستن اکثرا. چون دنبالش نیستن
‌چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
۳۹
redsky95 - تورنتو، کانادا
اخرشم میگن نو نو نو من سیاسی نیستم اصلا. انگار ما سوئیسی هستیم و مسئولینمون خیلی دلسوزن و میشه بهشون اعتماد کرد که دنبال سیاست نمیریم. اون سوئیسی نمیره چون سیستمو ساخته. چون سیستمو پیاده کرده. چون گلوله هاشو خورده . تظاهراتهاشو کرده. کشته هاشو داده. ما این چیزا رو رد نکردیم هنوز. بعد طرف خودشو با یه سوئیسی مقایسه میکنه و میگه نونونو من سیاسی نیستم.
‌چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +168حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله