غرق شدن کشتی باری ایرانی به نام «بهبهان» در آبهای عراق

دویچه وله :یک کشتی باری ایران به نام "بهبهان" در آبهای سرزمینی عراق، نزدیک بصره غرق شد. به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، این شناور هفت خدمه داشته که یکی از آنها کشته شده و دو تن دیگر که یکی تبعه هندی بوده، مفقود شده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ایران در پی غرق‌شدن یک فروند کشتی تجاری این کشور در نزدیکی بندر "ام القصر" عراق، یک نفر جان باخته ‌و دو نفر مفقود شده‌اند.


نوراله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که بعد از اطلاع از غرق‌شدن شناور تجاری "بهبهان"، شناور امداد و نجات به محل اعزام شده و عملیات جستجو را با هماهنگی با مقامات عراقی آغاز کرده است.

به گفته اسعدی، "بهبهان" در محدوده استحفاظی عراق در محل "خور عبدالله"در شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ خرداد (۵ ژوئن) غرق شده است: «بر اساس اسناد خروج، این شناور دارای هفت خدمه بوده که چهار نفر آنها توسط نیروهای عراقی نجات یافتند و یک نفر متاسفانه فوت شد و دو نفر که یکی از آنها تبعه هندی است، مفقود شده‌اند.»

 به گزارش خبرگزاری ایرنا، شناور باری بهبهان مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر حمل می‌کرده و عازم بندر ام القصر عراق بوده است.

پیشتر خبرگزاری ملی عراق (نینا) نوشته بود که یک فروند کشتی تجاری ایران در آب‌های سرزمینی عراق غرق شده است. بر این اساس، این شناور در آخرین ساعات پنچ‌شنبه در حالی که در آب‌های سرزمینی عراق در "خور عبدالله" منتظر ورود به بندر "ام‌القصر" عراق بوده، دچار سانحه شده است.

خبرگزاری نینا به نقل از یک منبع آگاه عراقی نوشت: «این کشتی حامل ۸۵۰ تن سرامیک بوده و قرار بود وارد ام‌القصر شود و مشخص نیست که چرا غرق شده است.»

تارنمای خبری "شفق نیوز" به نقل از کاظم فنجان الحمامی، نماینده استان بصره در مجلس عراق خبر غرق‌شدن شناور "بهبهان" را تأیید کرده بود. "شفق نیوز" به نقل از الحمامی نوشته بود که کشتی‌های عراقی برای نجات سرنشینان شناور ایرانی به سرعت وارد عمل شدند.

خور عبدالله یا خور بصره در انتهای شمال غربی خلیج فارس قرار دارد که از غرب به بوبیان کویت، از شرق به اروند رود ایران و از شمال به فاو و ام‌القصر عراق متصل می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
Alphabet - پترس، یونان

دیگه چیزی از ایران هم باقیمونده که بار نشده باشه به عراق. ایران را تلکه کردند. حتمن اینها را هم برای سنگ فرش کردن ضریح حسین مجانی از ایران کندند بردند.
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد
[::Alphabet - پترس، یونان::]. خود امامها و مقدسین اینا هم از تجملات وزیورالات قبراشون خوشی زده زیر دلشون و دو تا سیگاری زدن و شرطبندی که کی میتونه این کشتی رو بکشه پایین!. من حدس میزنم نوه خواهری دختر پسرعموی نتیجه پسرخاله زین العابدین بن مایوس پسرخوانده دختر کنیز صیغه ای از روستای البلا در جنوب یمن شمالی و همسایه هم کوچه ای حضرت ابوالفضل باشه که فقط طلای گلدسته قبرش میتونست ۲۵۰ مدرسه فوق مدرن در روستاهای ایران رو ۵۰ سال پوشش مالی بده
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
۵۴
ernakola - تهران، ایران
اصابت موشک بر اثر اشتباه اپراتور نبوده ؟ جعبه سیاه داره این کشتی ؟ !
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
۵۳
siavash25 - ناکجاآباد، استونی
چون بار سرامیک سنگینه و کشتی‌ها هم فرسوده است. قبلا هم یک کشتی دیگه در سواحل باکو غرق شد. با بار سرامیک. محموله برای بصره با لنج یا کشتی کوچیک می‌ره و اگه کشتی به یک طرف میل کنه، بار سرامیک می‌ونه غرقش کنه. به همین سادگی!
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
کشتیهای اینا ارزون ترین از نظر مبارزه هستند ...لازم نیست طرف هیچ موشکی شلیک بکنه خودشون غرق میشند
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.