لیگ قهرمانان فوتبال آسیا: استقلال و شهرخودرو ناکام ماندند

رادیو فردا :فرهاد مجیدی که دهمین بازی را به عنوان سرمربی استقلال بدون باخت پشت سر گذاشته بود، سرانجام در یازدهمین مسابقه‌اش پذیرای شکست شد.
 
در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های فوتبال استقلال و شهر خودرو مقابل حریفان خود شکست خوردند.
شهر خودرو در تاشکند با سه گل مغلوب پاختاکور ازبکستان شد. استقلال هم در کویت (به عنوان زمین بی‌طرف) دو بر یک به الاهلی عربستان باخت.
 
باشگاه‌های ایرانی تاکنون شش بازی انجام داده‌اند که حاصلش فقط یک پیروزی برای سپاهان بوده است. در سایر دیدارها یک تساوی و چهار شکست رقم خورده.
 
فرهاد مجیدی که دهمین بازی به عنوان سرمربی استقلال را بدون باخت پشت سر گذاشته بود، سرانجام در یازدهمین مسابقه‌اش شکست را پذیرا شد.
 
نیم ساعت طوفانی آغازین بازی سه گل در بر داشت. سلمان دو بار برای الاهلی و ارسلان مطهری هم برای استقلال گل زدند.
 
وریا غفوری کاپیتان استقلال در دقیقه ۴۱ ضربه پنالتی که نصیب تیمش شده بود را از دست داد.
 
این تیم در واپسین لحظات وقت قانونی هم به گل رسید اما داور پس از بازبینی فیلم، رای خود را تغییر داد و گل را مردود اعلام کرد.
 
علیرضا رجب‌لو کارشناس داوری به خبرگزاری ایسنا گفت: «گل استقلال صحیح بود. داور موقعی می‌تواند آفساید اعلام کند که زاویه دید دروازه‌بان کور باشد اما در این صحنه نه دید دروازه‌بان بسته بود و نه زاویه تنگ شده بود».
 
سایر کارشناسان داوری ایرانی نیز در مصاحبه با رسانه‌های مختلف، صحت گل استقلال را تایید کرده‌اند.
 
با این نتیجه الاهلی عربستان چهار امتیازی شد و به خاطر گل زده بیشتر به صدر جدول صعود کرد.
 
الوحده امارات با پیروزی در واپسین ثانیه‌ها مقابل الشرطه عراق به رده دوم رسید. استقلال و الشرطه با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.
 
استقلال به دلیل مصدومیت، بیماری و ناآمادگی از وجود شیخ دیاباته، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، محمد بلبلی، هروویه میلیچ و فرشید باقری بی‌بهره بود.
 
در ترکیب این تیم حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی (ذکریا مرادی) روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی (مرتضی تبریزی) به میدان رفتند.
 
نشست خبری فرهاد مجیدی مثل بازی با الکویت برگزار نشد. بنا بر اعلام مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال، مجیدی به نشست خبری رفت اما خبرنگاری حضور نداشت که سوالی بپرسد!
 
در دیگر دیدار برگزار شده، شهر خودرو که بازی اولش را به الهلال عربستان واگذار کرده بود این بار هم متحمل شکست شد تا بدون امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد.
 
برای پاختاکور ازبکستان ایگور سرگی‌یف دو بار گلزنی کرد و هر دو بار با پاس دیدنی جلال‌الدین ماشاریپوف. دو بازیکن مرغوب که در سطح اول فوتبال آسیا ظاهر شدند.
 
گل سوم در واپسین دقایق بازی با ضربه سر شهرزاد آزاموف از روی سر مدافعان مشهدی و پس از برخورد به دست رحمتی وارد دروازه شد.
 
مهدی رحمتی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، فرشاد فرجی، حسن جعفری اکبر صادقی، میلاد سرلک، سعید صادقی، محمدرضا خلعتبری، روح‌الله سیف‌اللهی و محمد قاضی بازیکنان آغازگر پدیده در این مسابقه بودند.
 
استفانو کوزین مربی شهر خودرو پس از شکست سنگین تیمش گفت: «از داور راضی نیستم. نمی‌خواهم چیز بدی درباره داوران بگویم و صحبتم درباره آنها در همین اندازه است».
 
کوزین در واکنش به برگزاری سه بازی پیاپی در زمین حریفان که تصمیم کنفدراسیون آسیاست گفت: «این مسئله روی نتایج تاثیر می‌گذارد و شرایط جوی در سفرهای متوالی تغییر می‌کند. ما ایتالیایی‌ها ضرب‌المثلی داریم که یا می‌بریم یا چیزی از دست نمی‌دهیم. شکست امروز درس بود زیرا برای نخستین بار در لیگ قهرمانان حضور داریم».
 
در ادامه بازی‌ها روز سه‌شنبه پرسپولیس مهمان شارجه امارات است. سپاهان هم در زمین السد قطر به میدان خواهد رفت.
 
پرسپولیس پس از شکست مقابل الدحیل، به دلیل حضور معز علی در زمین به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده بود.
 
کنفدراسیون با رد اعتراض نماینده ایران اعلام کرد کارت‌های زرد دوره قبلی لیگ قهرمانان، به این دوره از مسابقات انتقال نمی‌یابد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.