رضا پهلوی: باید باورمند باشیم به انتخابات آزاد و حکومت مردم بر مردم

 رضا پهلوی می‌گوید مردم ایران دموکراسی را در ایران برقرار خواهند کرد
رادیو فردا :رضا پهلوی در واکنش به سخنان حسن روحانی در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب ۵۷ درباره اهمیت انتخابات گفت: باید فاتحه نظام و انتخاباتی را خواند که در رأس آن یک حاکم غیرمنتخب حق تصمیم‌گیری نهایی را دارد.
 
شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن، در گفت‌وگو با صدای آمریکا همچنین با تأکید بر باورمندی به انتخابات آزاد افزود: «تا روزی که نتوانیم رأی خود را آزادانه اعلام کنیم، هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی باشد که می‌تواند آینده ایران را رقم بزند.»

 

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، در مراسم راهپیمایی سالگرد انقلاب ۵۷ با بیان این‌که اگر رژیم گذشته «به مردم اجازه انتخاب می‌داد، نیازی به انقلاب نبود»، حضور مردم در انتخابات‌های گوناگون در ۴۱ سال گذشته را نشانه وفاداری به انقلاب و پیروی از آن عنوان کرد. دو روز پیش از آن، با نزدیک شدن سالگرد انقلاب ۵۷، شاهزاده رضا پهلوی در پیامی با اشاره به برگزاری مناسبت‌های دولتی ۲۲ بهمن نوشت که «غاصبان» ایران قرار است در آن روز «واپسین جنایت خود در پی کشتار آبان‌ماه را در نمایشی مسخره لاپوشانی کنند».
 
آقای پهلوی که روز گذشته از دیدار خود با برخی قانون‌گذاران ارشد آمریکا و گفت‌وگو با آنان درباره خواسته‌های معترضان در ایران خبر داده بود، در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت: «انتظار مردم ایران از جهان آزاد این است که شنونده خواسته‌های آنها باشند، نه خیمه‌شب‌بازی‌های حکومت ایران.»
 
رضا پهلوی در دیدار خود با این مقامات آمریکایی گفته است که «جهان آزاد به جای سیاست شکست‌خورده‌ تغییر رفتار رژیم، باید سیاست تعامل و گفت‌وگو با مردم ایران را در پیش بگیرد».
 
وی در گفت‌وگو با صدای آمریکا نیز با اشاره به ضرورت مبارزه با جمهوری اسلامی تا سرنگونی آن تأکید کرد که «هدف فقط تغییر نظام نیست، هدف رسیدن به آینده‌ای مفید است».
 
شاهزاده پهلوی همچنین اضافه کرد که فراتر از مشارکت نکردن در انتخابات و «مشروعیت ندادن به نظام» این است که «ما چگونه بتوانیم بدون این‌که کار به خشونت بکشد، با مقاومت مدنی و مخالفت سرسخت، هم به خودشان و هم به دنیا نشان بدهیم که خواسته واقعی‌مان چیست».
 
او در پایان این گفت‌وگو با بیان این‌ که «مبارزه با حکومت‌های توتالیتر و سرکوبگر صحبت یک شب نیست»، به «ریزش‌ها» در بدنه جامعه ایران اشاره کرد و افزود: «بیشترین امکان ریزش را باید برای کسانی فراهم کرد که گیر کرده‌اند و می‌خواهند به جامعه ملحق شوند، بدون این که تهدید شوند به این‌ که آینده‌ای نخواهند داشت.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

هنوز هم بین تمام مخالفان رژیم آخوندی فقط سخنان رضا پهلویست که معنا دارد و به دلها مینشیند. به امید آزادی و سربلندی مجدد ایران.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
۴۲
Piotr - ورشو، لهستان

خخخخدااا ببین کی داره از دموکراسی و فزای آزاد حرف میزنه؟خخ این اگع دموکراسی میدونست چیه ملتو تو اینستاگرامش بلاک نمیکرد العان برین ببینین فقت کساییکه ازش تریف تمجید کنن بلاک نشدن هرکی بهش حرفی زده خوشش نیومده بلاک کرده اینهمه ایرانی رفتن پیج ترامپ انگلیسی وفارسی تیکه انداختن یکدومشون بلاک نشده ولی این آقا هرکی حرفشو خوشش نیومده بلاک کرده حالا ترامپ بهتره یا این؟
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
۴۲
Piotr - ورشو، لهستان

این از العان داره حرف مخالفشو بلاک میکنه روزیکه بهقدرت برسع چیکار میکنه؟والا من فش ندادم بهش تو اینستاگرام ولی از حرف من خوشش نیومده منو بلاک کرده درسته اینکار آیا؟منم رفتم تو پیج دخترش و زنش حرفمو نوشتم خخخ اونا بلاک نکردن نتیجه یعنی این آقا دموکراسی براش معنیی نداره آهااااای ملت برین تو پیجش بهش بگین الکی کسیو بلاک نکنهخخ
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران

خیلی فکر خوب ولی شما یک سوال رو جواب بده . این حرفی بود که دکتر مصدق در 1321 در مجلس زد و در روزنامه ها سالها مقاله نوشت و شاگردانش هم تا سال 57 اینرو تکرار کردند ولی پدر شما با آنها مبارزه کرد یعنی باید جواب 36 سال استبداد رو بدی
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
۳۵
mosyiran - کرایستچرچ، نیوزلند

جدا برای مردم ایران چه کار کردی؟ جز اینکه تو سواحل امریکا داری افتاب میگیری و توییت میکنی؟ کاش تو یک هزارم رضا شاه کبیر غیرت و ابهت داشتی کاش
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::mosyiran - کرایستچرچ، نیوزلند::]. همسایت گرامی، جناب موذی، الان مدتهاست که در سواحل آمریکا هوا ابریست و نمیشود آفتاب گرفت.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::Piotr - ورشو، لهستان::]. تو رو احتمالاً به این دلیل بلاک کرده چون بی سوادی و حتی بلد نیستی چهار کلمه درست تایپ کنی و آیا بهتر نیست کسی که روانی و مریض حاله بره با یک روانپزشک صحبت بکنه تا با یک فعال سیاسی؟ شاید وقت نداشته که بهت توصیه کنه بری پیش یک روانپزشک.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. قبرستون کهنه نشکاف، اون موقع که مصدق یک همچین حرفی زد تعداد افراد باسواد مملکت ده درصد هم نبود اون ده درصد هم یک سوم خرافاتی و آخوند زده بودند یک سوم دیگه هم دنبال حزب توده اون تعداد انگشتشماری هم که میماندند زورشون به این دو تا نمیرسید.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دوست بزرگوار؛ متاسفانه بخش زیادى از خصومتهائیکه متوجه شاهزاده رضا پهلوى است، تنها و تنها بدلیل نام خانوادگى ایشان است و نه افکار و عقایدشان. و جالب اینجاست که قسمت اصلى نظرات شاهزاده شامل اینست که آزادى و امکا ن رأى همین افرادیکه با او همعقیده نیستند، تضمین شده باشد! در حالیکه مخالفین او اساسا مخالف حتى نظر دادن او هستند!
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
۳۸
scandal - برلین، آلمان
!«بیشترین امکان ریزش را باید برای کسانی فراهم کرد که گیر کرده‌اند و می‌خواهند به جامعه ملحق شوند، بدون این که تهدید شوند به این‌ که آینده‌ای نخواهند داشت.»! ای به چشم، اگر "سبکبالم" یا فاطی زهرا را در آغوش باز نگیرد، او میتواند به آغوشم حساب کند! هر چی باشیم، ایرانیم دیگه!
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::grizzly - برلین، آلمان::]. دوست عزیز دمکراسی با تمرین میاد . هشتاد سال پیش اگر بابای ایشون یه کمی طمع خودش رو کم کرده بود و فکر نمیکرد نابغه هست که ظهور کرده که ایران رو تنهایی نجات بده الان خیلی وضع فرق میکرد. دکتر مصدق هم منظورشون در اون زمان دمکراسی کامل نبود فقط میگفتند که انتخابات رو بگذارید درست برگزار بشه و آقازاده ها رو منصوب نکنید بذارید مردم رای بدند نه اینکه یه بچه خان رو ببرید بگذارید اونجا مردم رو مجبور کنید به اون رای بدند...
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::grizzly - برلین، آلمان::]. حالا یه چیزی رو هم برای شما بگم . اینقدر مردم ما دنبال رابطه بازی و پارتی بازی هستن همین امروزش یعنی سال 2020 این شاهزاده رو بیاری بذاری خود مردم اینقدر میرند دنبال برادر و خواهر و فک و فامیلش که بیا این قرارداد رو برام بگیر اینقدر بهت درصد میدم که خود اینا دوباره برمیگردند به همون سیستم برادر خواهرای شاه بهت قول میدم.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::grizzly - برلین، آلمان::]. دوست من، شما با روانشناس ها چه خصومت و پدر کشتگی دارید که چنین مصیبتی را براشون آرزو میکنید؟!
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::Hatef - پاریس، فرانسه::]. محترم، حقیقتاً به معضل درستی اشاره کردید. جای تاسف در اینجاست که زمان به سرعت پیش میرود و از فرصتی که میشد از وجود شاهزاده برای بازسازی کشور بهره برد میکاهد. البته در اینکه ایران به گواه تاریخ دوباره به منزلت سابقش خواهد رسید شکی نیست، اما رسیدن به آن افتخار زمان بیشتری را طلب خواهد کرد.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. مصدق به شاه گفت انتخابات آزاد برگزار کن؟!! این اطلاعات را در کیهان شریعتمداری خوندی؟
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. اگر خمینی هم به قدرت نرسیده بود امروز از او یک بت میساختی و فراموشت میشد که از پادشاه خواهش کرده بود که به بانوان حق رای ندهد.
‌چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. ببین دموکراسی چیز بدی نیست ولی مردم باید فهمش رو داشته باشند مثلاً هیتلر در یک کشور دموکراتیک به قدرت رسید زمانیکه بیش از صد حزب و گروه مشغول فعالیت بودند و او با هزار ترفند خودش رو به مردم آلمان انداخت و وقتی که بقدرت رسید همه احزاب رو تعطیل کرد و بعد هم فاجعه ببار آورد متأسفانه در مملکت ما بجای اینکه اول فرهنگ سازی کنند بعد امکانات بدهند برعکس عمل میکنند واسه همین مشکل سؤاستفاده پیش میآد
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. نمیدونم چی جواب بهت بدم داداش ...شما برو خاطرات حسن نزیه همشهری خودت رو بخون در سال 23 دکتر مصدق طرحی به مجلس ارائه کردند برای اصلاح قانون انتخابات و معتقد بودند که ایرانی روی خوش نخواهد دید تا زمانی که پارلمان واقعی داشته باشد..حسن نزیه در آنزمان دانشجو بود و یک مقاله ای در روزنامه میهن پرستان چاپ کرد که در آن پیشنهاد دکتر مصدق را تجزیه و تحلیل کرد...دکتر با دیدن مقاله با این دانشجو تماس میگیرد و با تواضع خاص خودش با منزل دانشجویی وی میرود و او را به همکاری دعوت میکند.. داستان طولانی است ...در هر حال برنامه دکتر مصدق تا آخر کار دو راس داشت یکی آزادی انتخابات یکی هم ملی شدن صنعت نفت.
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::grizzly - برلین، آلمان::]. شما بفرما برو همین بالا توی این صفحه ببین . هرکس ادعای پوچ کرده چندین مثبت گرفته هرکس ادعای عقلانی کرده و دلیل درست آورده منفی گرفته. دمکراسی مگر غیر از رای دادن است؟ خوب ببین این مردم چقدر رای درست دارند و مقایسه کن لیاقتی آلمانی را با لیاقت ایرانی!!! اینجا من با یکی بحث میکنم دلایل محکم میارم معلوم میشه ادعاش 100 درصد غلط هست یه فحش و ناسزا میده رد میشه میره. خوب این درجه از وجدان و انسانیت رو در یک آلمانی میتونی پیدا کنی؟ میوه عمل رو هم که میبینی!!! خخخ.
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. شما که مینویسی “ نمیدونم چه جوابی بهت بدم “ پس چرا با تلاش مذبوحانه سعی در جعل تاریخ داری؟ یکبار با باور کردن امثال شما به پشت خود و ملت خنجر زدیم و به امروز رسیدیم، هنوز هم به حماقت ادامه بدیم؟
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. نه دموکراسی رأی دادن نیست بلکه حکومت کردن است، رأی مردم باید سرنوشت ساز باشه وگرنه اسمش رأی بازیه همین بازی که تو خاورمیانه و آفریقا درمیآورند؛ دموکراسی زمانی محقق میشه که مجلس از نمایندگان واقعی مردم پر شده باشه نه منتصبیون یک شخص
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دیگه تاریخ که اموری هست که واقع شده نمیتونی بری عوض کنی
‌پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ببین این نوشته تو هست : "شما که مینویسی “ نمیدونم چه جوابی بهت بدم “ پس چرا با تلاش مذبوحانه سعی در جعل تاریخ داری؟" من برات از خاطرات حسن نزیه عضو جبهه ملی قاضی دادگستری و رئیس شرکت نفت مدرک آوردم این خاطرات یکی از شریف ترین مسئولین قبلی هست. بعد میایی میگی تاریخ رو جعل کردم؟ فقط نوشته خودت رو آوردم که ببینم خجالت میکشی یا اینکه باز برمیگردی حرف حرف خودته؟؟!!!
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸
۵۴
امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. تمام بدبخی ایران از 28 مرداد هست کاملا درست میگین.
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.