وزیر دفاع آمریکا: حذف سلیمانی، پاسخی خوب به رفتار بد ایران بود

العربیه :مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه 6 فوریه 2020 گفت، ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پردیس فرودگاه بغداد، پاسخ خوبی به رفتارهای بد ایران بود.
 

وی همچنین با تکرار موضع رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود، سلیمانی در صدد اجرای حملات تازه‌ای علیه منافع و نیروهای آمریکایی بود، افزود: «حذف سلیمانی از میدان نبرد، پاسخی مناسب به رفتارهای ناشایست ایران و اقدامات شخصی (سلیمانی) در طول سال‌ها بود.»

 
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، وی پنجشنبه 6 فوریه، در ادامه سخنرانی پیرامون ایران در دانشگاه جان هاپکینز، افزود: «ایالات متحده با تهدیدهای مداوم از سوی کشورهایی مانند ایران و کره شمالی روبرو است و لذا ما همیشه باید نسبت به این کشورها بر حذر باشیم.» اسپر ادامه داد: «با گذار سالیان، دست قاسم سلیمانی به خون هزاران آمریکایی و بسیاری دیگر از جمله مردم ایران، آغشته بود.» او همچنین اظهار داشت: «تصمیم به قتل قاسم سلیمانی، برای من آسان بود.»
نفوذ سپاه و شبه نظامیان آن
وزیر دفاع آمریکا با بیان این که «ایران در چهل سال گذشته، مسئولیت اقدامات خرابکارانه در خاورمیانه را بر عهده داشته است»، افزود: «گستره نفوذ سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن از آفریقا گرفته تا خاورمیانه و افغانستان، امتداد دارد و ما می‌توانیم حضور آنها را در سایر نقاط جهان، تشخیص دهیم.»
 
افزون بر این، وی تأکید کرد که کشورش، همچنان به مبارزه در راستای نابود سازی داعش در منطقه و مقابله با رفتار بد ایران، ادامه خواهد داد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
غروردروغین، پوشالی و کاذب ضحاکان زمان را شکستید! خسته نباشید و من بنوبه خود منتظر جراحی / حمله نظامی ناز و کوچولوتان هستم، اگر اسرائیل. اجازه به شما بده، ما میتوانیم امیدوار باشیم که در دوره چهار ساله بعدی پهلوان، نه تنها غرور بلکه باعث سرنگونی این رژیم شویم.
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.