درخواست ازدواج فریبا عادلخواه و شریک زندگی‌اش در زندان اوین

عادلخواه و شریک زندگی‌‌اش مارشال پس از ۴۰ سال زندگی مشترک مجبورند برای دیدار با یکدیگر در زندان اوین باهم ازدواج کنند دویچه وله :عادلخواه و مارشال، دو پژوهشگر که به اتهام " تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" در ایران زندانی‌ هستند، سالها شریک زندگی یکدیگر بوده‌اند. آنها برای داشتن اجازه دیدار با هم مجبورند در اوین ازدواج کنند.
 

رولاند گابریل مارشال، پژوهشگر فرانسوی، و دوست ایرانی – فرانسوی او، فریبا عادلخواه، تقاضای ثبت رسمی ازدواج در زندان اوین را کرده‌اند. این دو که ۴۰ است شریک زندگی یکدیگرند، تنها تحت این شرایط مجاز به دیدار هم هستند. پیش‌تر مسئولان زندان اوین "عدم ثبت رسمی‌ ازدواج" این دو زندانی را مانع ملاقات آن‌ها دانسته بودند.

 
سعید دهقان، وکیل فریبا عادلخواه، به خبرگزاری فرانسه در رابطه با ثبت رسمی ازدواج این دو نفر در زندان اوین گفته است: «مقدمات این کار با تنظیم نامه جداگانه درخواست از سوی موکلین خطاب به قاضی ناظر زندان اوین، فراهم شد.» او هم‌چنان از انتقال پرونده فریبا عادلخواه و رولاند گابریل مارشال به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داده است.
 
فریبا عادلخواه و رولاند گابریل مارشال، هر دو از اعضای یک بنیاد پژوهشی دانشگاهی هستند که اواسط سال گذشته بازداشت شدند و در زندان اوین بسر می‌برند. محور مطالعات هر دو فرهنگ و سنن مردم و اقوام خاورزمین است. عادلخواه تابعیت ایرانی فرانسوی و آقای مارشال تابعیت فرانسوی دارد. در ابتدا به خانم عادلخواه اتهام جاسوسی زده شده بود. اما وکیل او گفته: «با توجه به منع تعقیب خانم عادلخواه از دو اتهام جاسوسی و تشویش اذهان عمومی، دادگاه به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور رسیدگی خواهد کرد.» اتهام رولاند گابریل مارشال، پژوهشگر فرانسوی نیز "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" است.
 
رولاند گابریل مارشال پاییز گذشته و برای ملاقات با فریبا عادلخواه به ایران آمده بود که بازداشت شد. وکیل ‌آنها گفته است که به دیپلمات‌های فرانسوی که برای ملاقات با این دو به ایران آمده‌اند تنها اجازه دیدار با آقای مارشال داده شده و آنها نتوانسته‌اند با خانم عادلخواه دیدار کنند. دلیل این مسئله نیز این است که جمهوری اسلامی دو تابعیتی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و فریبا عادلخواه را تنها ایرانی به شما می‌آورد.
 
در ایران افراد دو تابعیتی زیادی در زندان هستند، از جمله پنج ایرانی – آمریکایی. سیاست جمهوری اسلامی این است که هر از گاهی برخی از این زندانیان را با کشورهای دیگر تبادل می‌کند. جمهوری اسلامی به شهروندان خود اجازه تغییر تابعیت نمی‌دهد.
 
یکی دیگر از زندانیان دوتابعیتی نازنین زاغری است که در آوریل ۲۰۱۶ همراه دخترش به ایران سفر کرده بود تا با خانواده‌اش دیدار کند، اما در فرودگاه "امام خمینی" تهران بازداشت و سپس به اتهام "همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی غربی" به پنج سال زندان محکوم شد.
 
نازنین زاغری همکار موسسه تامسون رویترز است. او، خانواده‌اش، دولت بریتانیا و بنیاد تامسون رویترز که مؤسسه‌ای خیریه و مستقل از تامسون رویترز و خبرگزاری رویترز است، اتهامات مطرح شده را بی‌اساس خوانده و رد کرده‌اند. فعالان حقوق بشر جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که از شهروندان دوتابعیتی به عنوان گروگان استفاده می‌کند. 
 
اخیرا نیز حسن عباسی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، گفته بود: «ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ [ سپاه] یک جاسوس می‌گیرد [جیسون رضائیان]، و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد؛ یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.» ویدئوی این سخنان در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت و با واکنش‌‌های بسیاری روبرو شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

ازدواج یک قرارداد دو طرفه و می تواند یکروزه و یا مادام العمر باشد و چرت و پرت های مذهبی هم در ایجاد محبت و تفاهم کوچکترین جایگاهی ندارد. این دو اگر توافق و تفاهم نداشتند به مدت 40 سال با یکدیگر به سر نمی بردند
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
۴۴
Liberte - ارومیه، ایران
مبارک باشه.
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
۶۲
mitra55 - تورنتو، کانادا

مسخره های بی همه چیز. بعد از ۴۰ سال زندگی مشترک باید از یک مشت اشغال اجازه بگیرند
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. انسان با هم ازدواج میکنه درصورتیکه اون سگ و گربه هستش که بدون ازدواج با هم بسر میبره .. اینرو هم داشته باش این نوع روابط به ضرر زن هست که بدون تعهد میره غرایز آقا رو برطرف میکنه و آقا یه روز میزنه زیرش دنبال یه بدن سفت تر میافته
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. این چیزی که شما می فرمائید در حکومت زن ستیز اسلامی هست که زن رل کنیز و برده و هنرش تختخواب رفتن برای لذت مرد و تولید بچه هست. در ممالک پیشرفته زن ها مقام والائی دارند. اسلام تنها دینی در جهان هست که در موقع طلاق فرزندان را به پدر میدهد در صورتیکه کودک از رگ و پی و خون و جگر مادر ساخته شده و سهم پدر فقط دو قطره اب منی هست. همچنان منتظرم فقط یک صفت خوب از محمد برای من و دوستانم بگوئی
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. ببین تو یه جور آخوند هستی چون بحث غیر دینی و عقلایی قادر نیستی انجام بدی و همیشه پای اسلام و مسیحیت و یهودیت و خلاصه یه دینی رو میخواهی بکشی وسط!!! آخه سه نقطه من کی حرف از دین زدم؟ منتظری منهم حرف دینی بزنم بول بگیری؟ من میگم ازدواج فقط در بین انسانها هست و در حیوانات نیست این خودش نشون میده ازدواج امر والایی هست. در ضمن بهت میگم برو فکر بکن و توی جامعه ای که خودت توش هستی نگاه بکن . مردها همیشه برای سکس آماده هستند در صورتیکه زن هست که باید این داستان رو کنترل بکنه و مسئولیت روی دوشش هست!! آی کیو یه خورده اون مغز آکبند رو بکار بنداز هر زنی وا بده هزارتا مرد با دسته بیل آماده هستند این هیچ ربطی به ایران و خارج و جامعه اسلامی و جامعه مسیحی نداره!!! اصلا اینطور نیست که بچه به مادر برسه بچه متعلق به هردو هست از نظر من 50-50 هست تو مادیگرا هستی نمیفهمی انسان فقط رگ و پی هست. در مورد سوالی که از پیغمبر اسلام کردی خلاصه میکنم ( چون دائما بدنبال مذهبی کردن بحث ها هستی و من تمایلی ندارم ) قبلا بهت گفتم برو ویدیو های امیر-استاین رو ببین
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. عقب افتاده تو اسم دین نیاوردی چون دوست نداری کثافات اسلامی را ببینی ولی من می بینم. مگر به دلیلی غیر از اسلام قرون وسطائی که در ایران بصورت قانون در امده این ها را همسر نمی شناسند و به ان ها تکلیف کرده اند بصورت اسلامی یعنی شر و ور یک اخوند و یا مزخرفات یک کشیش و ملا این دو را بهمدیگر بچسبانند. مگر این قوانین مسخره و قرون وسطائی از کره ی مریخ امده است؟ در اینجا چون زن مسلمان زاده هست، جناب داماد حتما باید مسلمان شده و دلاکی را هم برای بریدن سر الت مبارک احضار کنند تا خطبه عقد نجس اسلامی صادر شود. البته من این اقا و خانم را مقصر میدانم چون فقط ابلهان و ساده لوحان شرایط جمهوری اسلامی و اپارتاید و فاشیسم اسلامی را می بینند و به انجا سفر میکنند. راستی کی میخواهی فقط یک صفت خوب از محمد بگوئی تا دشت کنیم!؟ واقعا که بچه پررو هستی. تو کی می خواهی ادم بشوی؟ گفتم این چرندیات مال ایران اسلامی هست. میلیون ها زن و مرد با اعتماد متقابل با همدیگر زندگی میکنند. دنیای تو انقدر کوچک هست که از اسلام و ایرانی که اخوندها برایت ساخته اند ذهنت نمیتواند خارج شود.
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. این تو هستی که در مملکت فاشیست اخوندی و سانسور شدید کتاب و رسانه ها دنیایت کوچک و به ویدئوهای امیر-استاین دسترسی داری و فکر میکنی وحوش اسلامی که یک میخ طویله نساخته اند همه چیز هستند. من دو زبان زنده ی دنیا را بلدم. در 20 کشور دنیا بوده ام و بدون سانسور به تمام اخبار دنیا اشراف دارم. ماهی حوض فکر میکند که در اقیانوس شنا میکند. سر جریان جنگ های صلیبی که بور شدی. این ویدئوها را هم در اسرع وقت می بینم و به تو نشان میدهم در کجا با سفسطه و مغلطه ادم های حسین زده و شستشوی مغزی شده بوسیله ی دری وری های نماز را می پیچانند. تا امثال تو نباشند جهان پیشرفته چگونه بر پاکستان و افغانستان و ایران و عراق و و حکومت کنند.
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. به شما عرض کردم که شستشوی مغزی شده ای. اِمیر استاین یک اخوندک عقب افتاده ی غربی و کرواتی هست که امثال این عقب افتاده ها در امریکا فراوان هستند. تاکنون به جز برف و باران و تگرگ و نور و شهاب سنگ چیزی از اسمان به زمین نازل نشده است. 80 درصد از قران دزدی از تورات یهودیان و بقیه هم آیات اقتلو اقتلو و 20 درصد بقیه دستور قتل و جنایت هست. مگر ما خودمان کور هستیم که نبینیم اسلام چه گندابیست و یک فکل کرواتی غربی، بعلت پول یا اهداف استعماری، دروغ تحویل ما بدهد. سواد مرحومان علی دشتی و کسروی در مورد اسلام صد برابر این حقه باز عقب افتاده است. طوری حرف میزند مثل اینکه خدا تلپی قران را از اسمان برای محمد انداخته است. تا 20 سال بعد از مرگ محمد اصلا قرانی وجود نداشت. 80 درصد قران را در تورات پیدا میکنی. تورات هم سخن خدا نیست. بلکه تاریخچه قوم یهود هست که بیش از 100 نویسنده دارد. مسیح هم وقت نداشت که انجیل بنویسد و ملاها ان را نوشته اند
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. ادامه ...خودش هم سالها قبل از ازدواجش بیزنس میکرده و در آن موقع بیزنس در جزیره العرب بخاطر اختلافات ایران و روم گل کرده بوده ثروتمند بوده بعد هم مدیر بیزنس خدیجه میشه ثروتمند تر میشه ...با اینحال بخاطر ایده های خودش از جمله ایده تساوی نژادی و زبانی و طبقاتی انسانها تمام اینها رو میندازه و 12 سال در مکه و ده سال در مدینه مبارزه میکنه...مقایسه با امثال خودت نکن که تا دیدید لقمه تون یه جا کوچیک میشه میرید تبعه یه کشور دیگه میشید همه جور خفت رو به جون میخرید ک یه کوپن غذا بگیرید ...خخخ مردک کوته فکر عقب افتاده!!! با بد کسی کل کل میکنی بهت تذکر میدم میانه روی پیشه کنی وگرنه اطلاعاتی رو به تو میرسونم که باعث بشند روزهای آخر عمرت رو با رنج بسیار سر کنی.
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. مردک عقب مانده ( این فحش نیست به گفته خودت ) گفتم مرض دینی هستی وگرنه من اون بالا کاملا سکولار بحث کردم بیا مثل آدم سکولار جواب بده .
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. بچه پررو! هر چی نوشتی را خودت با دقت بخوان تا ببینی بجای یاد گرفتن چقدر چرت و پرت نوشته ای. بجای این ها فقط یک صفت خوب از محمد بگو
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. جالب هست که می فرمائید که اسلام زده نیستی. تا اینجا هر چی من از تو دیده ام در ان اطلاعات غلط و یکطرفه و تعصب فرهنگ وحوش عرعری وجود دارد. مشکل تو اعتقادادت نیست چون میلیون ها مثل تو وجود دارند مشکل تو بلکه تقیه کردن و دروغ گفتن هست. مثل مرد بگو به مزخرفات اسلامی اعتقاد داری تا من از تو سئوال کنم و اخرتم را بخرم!
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. من از بحث دینی دوری میکنم چ.ن تخصصی در زمینه دین شناسی ندارم درزمینه تاریخ تخصص دارم و هزار برابر تو میدانم برای همین وقتی تاریخ رو سانسور میکنی با سند و مدرک سوسکت میکنم. تمام حرف من اینست که در جوامع چه سکولار چه دینی افراد ضد دین جایی ندارند. در جوامع دینی که معلومه در جوامع سکولار دین بعنوان هویت شناخته شده و ضدیت با آن ممنوع است . توی امریکا یا اروپا در هر محیط همومی یا فروم آنلاین بروی ضدیت با یک دین کنی تورو میندازند بیرون در سایتهای عظیم مثل یوتیوب تورو گزارش میدند و تیم ادمین میاد نوشته هات رو حذف میکنه . همینجا از ادمین محترم تقاضا میکنم از حضور افرادی که اقدام به نشر تنفر بر علیه هر گروه دینی میکنند جلوگیری بعمل آورد.
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دروغگوئی و مثل اکثریت شیهیان جهان تقیه میکنی ولی نمی فهمی از ته تحلیل های تاریخی ات هم دم خروس بیرون میزند. اگر تو با مذهب کار نداری ولی من دارم چون مثل یک مار خونخوار به دور گردن ملتم پیچیده است. هر وقت این فاشیست های خونخوار مذهبی گورشان را گم کردند. در یک محیط بی طرف و سکولار و غیر فاشیست من به مذهبیون و چپول های مدافع انان هم کاری نخواهم داشت. فعلا هدف اول هر ایرانی شرافتمند زدن کله ی مار بلاهت سلسله مراتب شیهی اسلامی هست. این هم قسمت بزرگی از تاریخی هست که انرا مطالعه می فرمائید و بوی دنیای امروز و خوشبختی نسل فردای ایرانیان را میدهد. من تاریخ زنده را دنبال میکنم
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.