بحران کرونا: بازداشت دو نفر در ایران، آماده‌باش هشت بیمارستان در تهران

 عکسی که از بازدید مسئولان وزارت بهداشت از محل قرنطینه ایرانیان بازگشته از چین منتشر شده است، ۱۷ بهمن رادیو فردا :در پی انتشار خبر ورود ویروس کرونا به دو شهر سنندج و بندرعباس، که طی دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد، مقامات انتظامی این شهرها ضمن تکذیب این خبرها، از بازداشت عوامل انتشار آن‌ها خبر دادند.
 

همزمان وزارت بهداشت نیز اعلام کرد هشت بیمارستان در تهران به حالت آماده‌باش درآمده است.

 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون اجتماعی پلیس فتا روز پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن، از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار کلیپی در فضای مجازی ادعا کرده بود یک نفر به علت بیماری کرونا در کردستان بستری شده است.
 
رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، اتهام فرد بازداشت‌شده را «تشویش اذهان عمومی» اعلام کرد و افزود مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان ورود ویروس کرونا به این منطقه را تکذیب کرده‌اند.
 
به‌‌گفته این مقام انتظامی، فرد بازداشت‌شده انگیزه خود را از انتشار این ویدئو «سرگرمی و شوخی» عنوان کرده است.
 
همزمان، در استان هرمزگان نیز رئیس پلیس فتای این استان از شناسایی «عامل انتشار خبر کذب ورود ویروس کرونا به بندرعباس» خبر داد و گفت: «هیچ مورد بیماری از این ویروس در استان هرمزگان مشاهده نشده است.»
 
به‌گفته علی‌اصغر افتخاری، رئیس پلیس فتای هرمزگان، این فرد نیز «متوجه اشتباه خود شده و اظهار ندامت و پشیمانی کرده است».
 
در گزارشی دیگر، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از انجام آزمایش در مورد دو بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: «آزمایش مورد اول به طور قطع منفی اعلام شده، اما نتیجه نهایی آزمایش نفر دیگر طی ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد.»
 
به‌ گفته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، این بیمار «یک زن چینی است که در یکی از بیمارستان‌های شهر زنجان بستری است».
 
روز گذشته، دانشجویان و دیگر ایرانیان مقیم شهر ووهان چین، که مبدأ شیوع ویروس کرونا بوده است، وارد ایران شدند و به‌‌گفته مسئولان وزارت بهداشت، «برای قرنطینه دوهفته‌ای به محل مخصوصی منتقل شدند».
 
علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، روز گذشته اعلام کرد که علاوه‌بر دانشجویان ایرانی در پرواز ووهان به تهران، «۶۵ نفر عراقی، ۲۴ نفر سوری و یک نفر لبنانی» نیز حضور داشتند و «با همان پرواز به کشورهای خود منتقل شدند».
 
آقای رئیسی همچنین از تجهیز هشت بیمارستان در تهران به «بخش ویژه بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا» خبر داد و افزود که در هر استان نیز یک بیمارستان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
 
به‌گفته معاون وزیر بهداشت، «تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند و خوشبختانه هنوز مورد مثبتی از بیماری ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است».
 
بنا بر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی دولت چین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کروناویروس جدید ۲۰۱۹) از ۲۸ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته‌ است.
 
شمار قربانیان ویروس کرونا در چین تا امروز از ۵۶۵ نفر گذشته و دو نفر نیز خارج از سرزمین اصلی چین جان خود را از دست داده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان

واقعا اگر این داستان درست باشه که از سر شوخی چنین شایعه ای رواج داده، باید به او خاک بر سر گفت که نمیداند، هزاران ایرانی در خارج از کشور دلشان لک زده یا برای دیدار بستگانشان و یا خوردن ترش کباب با ترش تره! بی وجدانهای بی حیا.
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::scandal - برلین، آلمان::]. دوست من، شما با این تبلیغاتی که برای غذاهای شمالی میکنید حتی من آذری را هم ترغیب به خوردنشان میکنید. لطفاً اگر زحمت نباشه دفعه بعد که دم دست داشتید یه مقدار هم برای من ایمیل کنید.
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
آماده باش بیمارستان ها در جمهوری اسلامی به این معناست که از بیماران احتمالی با مرگ موش پذیرایی نموده و سپس آنان را به سمت سردخانه راهنمایی میکنند!
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
اگه خبرو تکذیب میکنین پس آماده باشه هشت بیمارستان واسه چیه ؟ پس میشه فهمید که اینم یه پنهان کاری و گند کاریه دیگه س که گندش بزودی درمیاد . خدا به داد مردمممون برسه . لعنت به آخوند که از صد تا ویروسه کرونا هم خطرناک تره .
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
۴۲
paksan - ایران، ایران
[::scandal - برلین، آلمان::] وقتی میگن آدم بی عار یعنی دقیقا تو. شما اگر دلت لک زده خوب پاشو برو کسی منع نکرده در ثانی مگر فقط منتظر این اخباری که بری یا نری و اصلا مگر قرار کرونا فقط تو شهرهای یا خبرهای ایران باشه الان همه مسافرت کردن رو کنار گذاشتن چون خطر ابتلا در فرودگاههای بین المللی بسیار بالاست ولی چیزی که باعث میشه شما رو آدم بی عار لقب بدم اینه که اصلا متوجه نیستی رژیم فقط بخاطر 22 بهمن بشدت در حال تبلیغ هستش و حتی اجازه نمیده اخبار مبتلایان این بیماری پخش بشه و این کاملا طبیعی هستش ولی تو مسئول جان خودت هستی و اگر مبتلا هم بشی هیچکس تو اون مملکت حاضر نیست حتی تلاش کنه برای درمان تو و شک نکن میذارن بمیری و بعد با یک نام بیماری دیگه دفنت میکنند . الان برگزاری راهپیمایی مهمترین موضوع حکومته و بیمار شدن و مردن مردم اصلا اهمیتی نداره نهایت اعلام میکنند یه عده شهید هستند و هیچ مسئولی هم بازخواست نمیشه چون خواست بالایی هاست و خود مقامات قضایی و امنیتی نقش مخفی کننده رو دارند مثل قضیه سرنگونی هواپیما که میگن زدیم که زدیم اشتباه شده کسی حق اعتراض نداره.
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
هر موضوعی توسط حکومت دروغ تکذیب شد احتمال درست بودنش خیلی بالا هست
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.