ایران، لحن انعطاف پذیرانه را در پیش گرفت...مذاکره چیز بدی نیست

العربیه :محمد جواد ظریف با بیان این امر که «مذاکره چیز بدی نیست» تاکید کرد که پس از هر جنگی می‌بایست مذاکرات انجام شود.
 

او روز سه‌شنبه 4 فوریه عنوان داشت: «در واقع دیپلماسی ابزار به ثمر رساندن همه تلاش‌ها است و هم زمان ابزار کاستن از هزینه‌هاست.»

حل اختلافات با سعودی و امارات
این در حالی است که سفیر ایران در عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی این کشور که سه‌شنبه انتشار یافت، تاکید داشت که کشورش، خواهان حل و فصل اختلافات با سعودی وامارات در کوتاهترین زمان ممکن می‌باشد.
 
گفتنی است وزیر خارجه ایران در ماه گذشته، مصاحبه‌ای با مجله آلمانی «دیر اشپیگل» در تهران، تصریح کرده بود که کشورش همچنان آماده گفت‌وگو با واشنگتن است به شرطی که در وهله اول، تحریم‌ها برداشته شوند.
 
او گفته بود، برای ایران مهم نیست چه کسی در کاخ سفید باشد، بلکه مهم، عملکرد وی است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کرده و به میز مذاکره بازگردد. ما هنوز هم در میز مذاکره حضور داریم و این آنها بودند که مذاکره را ترک کردند.
ترامپ: نه مرسی
ترامپ نیز درهمان زمان در توئیتی در پاسخ به ظریف گفته بود که «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید، ایران خواستار مذاکره با ایالات‌متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود...نه مرسی». ترامپ سپس همین متن را به زبان فارسی هم توئیت کرد.
 
شایان ذکر است که برشدت تنش‌ها میان تهران و واشنگتن از سال 2018 با اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ و اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، افزوده شد که اقتصاد این کشور را درتنگنائی طاقت فرسا قرار داد. ترور سلیمانی فرمانده سپاه قدس در 3 ژانویه گذشته نیز دامنه این تنش‌ها را تا حدود بسیار خطرناکی بالا برد
 
این درحالی است که آمریکا تاکید دارد، در صدد مقابله با نفوذ ایران در منطقه بوده وتحریم‌هائی را علیه ایران به مورد اجرا گذاشته است که شماری از آنها؛ علیه سپاه پاسداران است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.