بهترین شهرهای جهان در ۲۰۲۰؛ تفاوت کیفیت زندگی در تهران و کانبِرا چیست؟

یورونیوز :مطابق تازه‌ترین ارزیابی وبسایت «نامبئو»، کیفیت زندگی در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، از ۲۲۷ شهر مورد مطالعه در آغاز سال ۲۰۲۰ بالاتر است. این ارزیابی تهران را از نظر ۸ شاخص مورد مطالعه برای تعیین سطح کیفیت زندگی در رده ۲۲۵‌ جهان قرار داده است.
 

این ارزیابی که بر پایه محاسبه میانگین شاخص‌های امنیت، آلودگی هوا، قیمت مسکن، ترافیک، هزینه زندگی، امکانات بهداشتی، قدرت خرید و اوضاع جوی انجام شده نشان می‌دهد که ۱۰ شهری که ساکنان آن بالاترین کیفیت زندگی را در سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کنند در چهار کشور استرالیا، آمریکا، سوئیس و نیوزیلند قرار دارند.

این بررسی نشان می‌دهد که کیفیت زندگی در اغلب پایتخت‌ها از بسیاری از شهرهای کشورها پایین تر است. به عنوان نمونه در شرایطی که کیفیت زندگی در لیون فرانسه در رتبه جهانی ۹۴ قرار دارد، پاریس، پایتخت این کشور در رده ۱۶۹ قرار گرفته است.
 
در میان پایتخت‌های موجود در این بررسی، کاراکاس مرکز ونزوئلا در انتهای فهرست ۲۲۷ شهر جهان قرار گرفته است. شاخص تهران در ارزیابی ۵۴.۷۳ است، در حالی که شاخص کیفیت زندگی در شهر نخست این رتبه بندی یعنی کانبرا ۲۱۳.۷۹ است.
در مقایسه با کانبرا، تهران از نظر متوسط قدرت خرید شهروندان، امنیت، امکانات بهداشتی، قیمت مسکن، ترافیک، آلودگی هوا و اوضاع جوی در شرایط بدتری قرار دارد.
 
«نامبئو» بانک جامع داده و شاخص‌های کمی و کیفی زندگی در شهرها و کشورهای مختلف جهان است و پایگاه بین‌المللی داده سنجی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۹ و در کشور صربستان پایه‌گذاری شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
ارزیابی چرت و پرت اولاً نمیشه اینگونه بررسی کرد چون قاره ها با هم فرق دارند مخصوصاً از نظر آب و هوا تمام شهرهایی که بالای دو میلیون نفر جمعیت دارند هم از نظر آب و هم از نظر هوا آلوده هستند چون در شهرهای اروپایی بارندگی بیشتره مسلما آلودگی هوا بنظر نمیآد پس نمیشه گفت که این استانداردها رعایت شده و آبهای شهرهای ساحلی چه استرالیا و چه اروپا آلوده ترین آبها هستند و انواع و اقسام لوازم خانگی و زندگی رو میشه در آبهای ساحلی این شهرها پیدا کرد ثانیاً آب اکثر شهرهای اروپایی پر از آهک و گچ است و کسی اهمیت به این مسئله نمیده چون به چشم نمیآد سوما فعالیت کلاهبردارها و کلاش ها در این شهرها بالاست و پلیس خودش رو به زحمت نمی اندازه که جلوی این افراد رو بگیره چون با یک جمعیت بالایی روبروست این کسانی که این ارزیابی رو کردند چشمشان را بر روی خیلی چیزها بسته اند
‌سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
۳۸
scandal - برلین، آلمان
[::grizzly - برلین، آلمان::]. با اجازه شما، بگذار واکنش م را بنویسم بعد از خواندن کامنت شما: لبخند زدم و روی مبل تکانی خوردم و خوابم هم پرید! گرامی، شما واقعا برلین تشریف دارید و اگر بله، چند سال در آلمان هستید که اینگونه نظر سنجی را رد و آنرا با نظر و مشاهده خود، که نمیدانم از کجا منشآ گرفته، درج نمودید! آب اروپا، گچ داره و کثیف و انواع و اقسام لوازم خانگی در آن دیده میشه و کلاهبرداری زیاده و پلیس حوصله به زحمت انداختن خودش رو نداره و و و. نه گرامی، باید از آب و هوای پاکیزه آلمان دفاع کنیم که بهترین ماشینها را داره و بهترین نورم های پاکیزگی هوا. آب آلمان را حتی بهتر از آب آشامیدنی در فروشگاه ها میدانند. گرامی، چون همیشه اروپا بارندگیست، پس غلظت کثیفی آب و هوا بمراتب کمتر! راستی، از سر نعمت ویروس کرونا خانم، چون ایاب و ذهاب ماشین کمتره، هوا پاکیزه تر. نباید نمک خورد و نمکدان شکاند و نباید از آنان بت ساخت و نباید "هم" زحماتی که دولتمردان اروپایی برای آسایش مردم خود می کشند، کم شمرد.
‌سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
۳۹
پیامک1 - منچستر، انگلستان
دوست عزیز سری به کرانه های خلیج فارس از طرف ایران برو که متوجه بشی فرق لوازم خانگی رو با قیر نفتکشها زباله های صنعتی وفاضلاب و مدفوع انسانی تو استرالیا اگه مردم زباله میریزن دولتشون دیگه نمیریزه .در ضمن تپه نر...ده حتی تو کویر لوت باقی نمونده که محل دفن زباله های اتمی روسیه اس
‌سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::scandal - برلین، آلمان::]. میبخشیدا نظر شما را خوندم و خنده ام گرفت اولاً جنابعالی مثل اینکه نوشته منو خوب نخوندی! آب و هوای پاکیزه آلمان!! من در مورد آلمان چیزی نوشتم؟ دوماً یک مثال برات میزنم در مورد دانوب که یکی از مهمترین رودخانه های اروپاست برو سرچ کن تو گوگل ببین در مورد آلودگیش چی نوشته اند(سلامتی و طبیعت رودخانه دانوب که در نه کشور واقع شده در معرض خطر است) از نه کشور اروپایی میگذره تبدیلش کرده اند به فاضلاب و آشغالدونی سوماً هرجا ترافیک زیاد باشه آلودگی هوا هم ایجاد میشه ما نمیتونیم شهرهای اروپا رو که بارندگی درش به نسبت زیاده با جایی مثل تهران مقایسه کنیم که بارندگی درش کمه و خوبی هوا رو بگذاریم به حساب مردمش که آلودگی ایجاد نمیکنند!! سوماً گوزن چه ربطی به شقایق داره؟ ویروس کرونا چه ربطی به این موضوع داره؟ چهارم مگر من نوشتم دولتمردان اروپایی برای آسایش مردم کاری نمیکنند؟ اصلا من در این مورد چیزی نوشتم ؟ آقا خوابت میآد برو بگیر بخواب
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
۳۸
scandal - برلین، آلمان
[::grizzly - برلین، آلمان::]. الان که باز بیدارم، شاخ در آوردم که نظرتان را نوشتی! ویروس کرونا باعث شده که در شهرهای قرنطینه هوا پاکیزه تر شود! گرامی، منصف باشیم، از سر نعمت حزب سبز آلمان و انجمن های محیط زیست، داستانی که شما از دانوب نوشتی، غیر قابل مقایسه با زمان گذشته آن رودخانه داره و بطور کل جزو بهترین رودخانه های دنیاست که این گزارش یک مقایسه نموده و چیزی بنام مطلق نداریم که از آن نام ببریم. هوای تهران که از هوای هلوکاست سمی تره، چون هم بدبختیم و هم از سر نعمت تحریم ها، صنعت ماشین سازی صفر! پس گناه را به طبیعت و باران نگذار و قابل مقایسه نیست خوراکی ها و سبزیجات تهران که با آب آلوده و فاظلاب بفروش میرود و از آلودگی آب و ماهی دریای خزر بگذریم و و و. روز خوش
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
۳۴
grizzly - برلین، آلمان
[::scandal - برلین، آلمان::]. اولاً بهت پیشنهاد میکنم قبل از نوشتن هر مطلبی خوب فکرکنی و وقتی داری نوشته دیگران رو میخونی به چیز دیگری فکر نکنی چون اونوقت فکر خودت رو میخونی و نه نوشته دیگران رو دوماً بعد از نوشتن هر مطلبی اونو قبل از اینکه منتشر کنی تصحیح کن یا اینکه بده دیگران برات تصحیح کنند تا اینطور پرت و پلا از آب درنیاد سوماً مگر مجبوری در مورد چیزی که اصلاً نمیدونی چیزی بنویسی ! نکن این کار رو چون مسخره است.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.