ایران به خاطر مشروط شدن میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرد

 بازی تیم‌های فوتبال استقلال و الدهیل رادیو فردا :فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، ای‌اف‌سی، به تغییر نظر این نهاد و مشروط شدن میزبانی ایران اعتراض کردند.
 

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است برگزاری دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ایران منوط به بررسی‌های امنیتی است.

 
این خبر روز چهارشنبه، نهم بهمن بر روی صفحه توئیتر این کنفدراسیون منتشر شده است. در واکنش به این تصمیم، مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: «ای‌اف‌سی پیش از این در نامه‌ای به صراحت به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که بازی‌های برگشت در ایران برگزار خواهد شد و حتی بیانیه اولیه خود را نیز براساس همین منطق و با توجه به توافقات دو طرف در مالزی تغییر داد اما اینکه امروز موضع جدیدی گرفته جالب و عجیب است.»
 
به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال ایران و چهار باشگاه ایرانی در نامه‌ای به دبیرکل ای‌اف‌سی خواستار توضیح درباره دلایل این تغییر موضع شده‌اند.
 
خبرگزاری فارس نیز با انتشار این خبر بر روی توئیتر خود، نوشته است: «این بیانیه کاملاً مخالف با بیانیه آخر این سازمان است، چراکه صراحتاً اعلام کرده بود دیدارهای دور چهارم تا ششم به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.»
 
سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی پدافند هوایی ایران با شلیک دو موشک، بر دنیای فوتبال نیز تاثیر گذاشته و موجب از میان رفتن حق میزبانی ایران در جریان رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در مقایسه با دیگر همسایگان خود شد.
 
بعد از این ماجرا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای برای چهار نماینده ایران در جریان این رقابت‌ها، به آنها اطلاع داد که از بازی‌های خانگی آنها به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» در ایران لغو شده و تنها می‌تواند در زمین بی‌طرف برگزار شود.
 
پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.
 
خودداری تیم‌های ایرانی از معرفی زمین بی‌طرف، باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا، امارات را به عنوان میزبان انتخاب کند.
 
نمایندگان فوتبال ایران در حالی صعود کردند که مقامات ورزش کشور تا سه روز مانده به مسابقه، قاطعانه از تحریم رقابت‌ها سخن می‌گفتند و تاکید می‌کردند که فقط در ایران حاضر به بازی‌اند.
 
هشدار کنفدراسیون و کارشناسان فوتبال مبنی بر محرومیت سنگین باشگاه‌ها و جرایم هنگفت، باعث شد که ایران از موضع خود عقب‌نشینی کند.
 
تیم‌های ایرانی در صورت انصراف از حضور در لیگ قهرمانان آسیا شامل بند شش آیین‌نامه انضباطی کنفدر‌اسیون فوتبال آسیا می‌شدند.
 
در این بند آمده است: «انصراف تبعات بسیار سنگینی برای باشگاه‌ها خواهد داشت. تمام بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان احتساب نخواهد شد، دو سال بعدی را نیز تیم مذکور محروم خواهد بود و از‌ ۲۰ تا‌ ۱۰۰ هزار دلار نیز جریمه وجود خواهد داشت؛ در موضوع انصراف، اسپانسرها، مجری حق‌پخش و تیم‌های حریف نیز این حق را خواهند داشت تا با طرح شکایت درخواست غرامت کنند.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.