آذری جهرمی: ایران در حال آماده‌سازی سایت موشکی برای پرتاب ماهواره است

 شهریورماه امسال اعلام شد که اقدام ایران در پرتاب یک موشک ماهواره‌بر، در مرحله ابتدایی دچار مشکل شد و شکست خورد. رادیو فردا :ایران روز دوشنبه هفتم بهمن تایید کرد که در حال آماده‌سازی یک سایت پرتاب موشک است تا از آن برای «در مدار قرار دادن ماهواره ظفر» استفاده شود.
 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توئیتی این خبر را اعلام کرده است.

 
پیشتر صفحه توئیتر رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) خبر داده بود تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ایران در حال بازسازی و آماده‌سازی برای پرتاب ماهواره پس از سلسله شکست‌های اخیر است.
 
آذری جهرمی در توئیت خود این خبر را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «بله، سایت در حال آماده‌سازی برای در مدار قرار دادن ماهواره ظفر است. امیدواریم به استقرار این ماهواره در مدار، برای ۵ ماهواره دیگر هم برنامه زمان‌بندی استقرار در مدار نهایی شده است، پیش به سوی مدار ۶۰۰ کیلومتری».
 
شهریورماه امسال اعلام شد که اقدام ایران در پرتاب یک موشک ماهواره‌بر، در مرحله ابتدایی دچار مشکل شد و شکست خورد. عکسی نیز از سکوی پرتاب منتشر شد که نشان می‌داد تخریب شده است.
 
دو آزمایش دیگر موشکی ایران برای پرتاب ماهواره طی سال جاری نیز با شکست روبرو شده است.
 
ایران از «پایگاه فضایی امام خمینی» در سمنان، برای پرتاب ماهواره استفاده می‌کند. این پایگاه مرداد سال ۹۶ با پرتاب آزمایشی ماهواره‌بر «سیمرغ» به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۲ شهریور امسال سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضای ایران و مرکز تحقیقات هوافضای ایران را به فهرست‌ تحریم‌های این کشور افزود.
 
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در این زمینه گفته است که واشینگتن به ایران اجازه نمی‌دهد از برنامه فضایی خود به عنوان پوشش «برنامه توسعه موشک‌های بالستیک» استفاده کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۰
senator x - تهران، ایران
بررسی کنید توش مختلس نباشه
‌سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.