چربی‌های شکم با قلب چکار می‌کنند؟

دویچه وله :تحقیقات جدید نشان داده‌اند که بازماندگان حمله قلبی که دچار چاقی شکمی هستند، در معرض خطر حمله قلبی دوم قرار دارند.
 

به گزارش نشریه بریتانیایی سان؛ نتایج یک مطالعه که توسط محققان مؤسسه سلطنتی پزشکی کارولینسکا انجام و روز دوشنبه در ژورنال اروپایی قلب و عروق منتشر شده، نشان می‌دهد که چربی احشایی خطر ابتلای مجدد به سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می‌دهد و این خطر در مردان بسیار بیشتر از زنان است.

 
محققان با مطالعه بیش از ۲۲ هزار بیمار سوئدی و مطالعه ارتباط بین سایز کمر و خطر گرفتگی شریان‌ها، تأکید کردند که سایز کمر مهم‌تر از چاقی کلی بدن است و به پزشکان توصیه می‌کنند که سایز کمر بیماران را برای شناسایی افراد در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی، اندازه‌گیری کنند.
 
بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی در مردانی که سایز کمر بیش از ۹۴ سانتی‌متر و زنانی که سایز کمر بالای ۸۰ سانتی‌متر دارند، بیشتر است.
 
چربی شکم با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بهتر از بین می‌رود. مطالعات نشان داده‌اند که انجام ورزش‌های کاردیو مانند مانند پیاده‌روی برای حداقل ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند به مقابله با خط افزایش سایز کمر موثر باشد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.