آلبانی دو دیپلمات ایرانی را «عنصر نامطلوب» خواند و اخراج کرد

سفارت ایران در تیرانا بی بی سی :آلبانی دبیر سوم و کاردار فرهنگی در سفارت ایران در تیرانا را اخراج کرده است.
 

گنت ساکای، وزیر خارجه آلبانی با انتشار بیانیه‌ای این دو دیپلمات را "عنصر نامطلوب" خوانده و از آنها خواسته تا فورا خاک آلبانی را ترک کنند.

 
وزیر خارجه آلبانی در توییتی نوشته این دو دیپلمات در ارتباط با اقداماتی اخراج شدند که با نفس فعالیت دیپلماتیک آنها مغایرت دارد. این عبارت عموما در پرونده‌های جاسوسی به کار می‌رود.
 
در شش سال گذشته، با بسته شدن اردوگاه سازمان مجاهدین در عراق، آلبانی میزبان بیش از دو هزار عضو سازمان مجاهدین بوده که در کمپی در این کشور مستقرند.
 
دولت آلبانی سال گذشته نیز سفیر ایران و یک دیپلمات دیگر را به اقدامات غیرقانونی و تهدید امنیتی علیه آلبانی متهم کرد و دستور اخراج آنها را داد.
 
آبان امسال پلیس آلبانی اعلام کرد که یک شبکه شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران را کشف و برنامه آنها برای حمله به اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، مستقر در آلبانی را خنثی کرده است.
 
در آن زمان رئیس پلیس آلبانی سپاه قدس را متهم به هدایت یک "هسته تروریستی فعال" در آلبانی کرد. در واکنش اما ایران گفت آلبانی این اقدام را زیر فشار دولت اسرائیل انجام داده است.
 
در روزهای گذشته آیت‌الله خامنه ای رهبر ایران آلبانی را "کشور کوچک اما واقعاً شریر و خبیث اروپایی" خوانده بود. او با اشاره ضمنی به حضور مجاهدین در آلبانی گفته بود "قبل از وقوع قضایای آبان، یک عنصر آمریکایی با عده‌ای ایرانیِ مزدور و وطن‌فروش در یک کشور کوچک اما واقعاً شریر و خبیث اروپایی دور هم جمع شدند و نقشه‌های قبلی خود را برای حوادثی که چند روز بعد اتفاق افتاد به‌روز کردند".
 
این اظهارات واکنشی گسترده در رسانه‌های آلبانی داشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران

تمام سفرای حکومت جهل اسلامی باید اخراج بشن! کلید سفارتهای ایران باید به دولت موقت تحویل داده شود!
‌چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ

سپاه قدس بعد از به درک واصل شدنه قاسم سلیمانی هر روز داره حضورش در کشورهای منطقه کمرنگ تر میشه و این برای ما مردم ایران جای خوشحالی داره .
‌چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

بسیار کار عاقلانه ای کرده آلبانی همه کشورها باید همینکار را بکنند
‌چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
این بی شرفها از کره زمین باید اخراج بشوند
‌چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.