ظریف: حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکا متناسب بود و پایان یافته است

 وزیر خارجه ایران می‌گوید که ما به دنبال تنش و جنگ نیستیم. وزیر خارجه ایران پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به دو مقر نیروهای نظامی آمریکا در عین الاسد و اربیل عراق، توئیت کرد که این حملات «متناسب و برای دفاع از خود» بوده و تمام شده است.
 

محمد جواد ظریف نوشته است: «ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد».

 
وی افزود: «ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم»
  سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی که مقر نیروهای نظامی ایالات متحده هستند، خبر داد.
 
ایران می‌گوید این حمله به تلافی حمله‌ مرگباری صورت گرفت که ارتش آمریکا روز ۱۳ دی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس انجام داد.
 
در توئیت محمد جواد ظریف این‌طور به نظر می‌رسد که حمله علیه قاسم سلیمانی از پایگاه‌هایی صورت گرفته که هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته‌اند.
 
پایگاه «عین‌الاسد» یا الاسد، پایگاه ارتش عراق در استان انبار، در غرب آن کشور است. این پایگاه نقش مهمی در عملیات آمریکا برای سرنگونی صدام حسین و پس از آن در عملیات ائتلاف ضد داعش به رهبری واشینگتن بازی کرده‌ است.
 
بنابر برخی گزارش‌ها، موقعیت جغرافیایی این پایگاه نیز بسیار مهم است. در جریان جنگ عراق نیز «مهم‌ترین» پایگاه تدارکاتی، تأمین سوخت و خودروهای نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا بود.
 
گزارش‌های فعلی حاکی‌ است که حملات موشکی سپاه دستکم در میان نیروهای نظامی آمریکایی تلفاتی نداشته است. مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند هنوز در حال بررسی موضوع هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه

کار از کامنت و نقد و تفسیر گذشته است. بقول یکى از کاربران؛ هاهاهاها!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

جراتش را ندارید به یک آمریکایی صدمه بزنید! هاها! برو جمعش کن به رهبرت هم بگو قاتل سلیمانی یار شفیقش خود خودشه! مسخره ها! الکی نیست که ترامپ گفت همه چیز خوب است!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

دقیقا حرکتی بود متناسب با پستی و حقارتی که دارید مسخره های شیاد دروغگو
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

دزدی به خانه ای رفت. بعد از برداشتن قیمتی ها شوهر را بی عرضه تشخیص داد و دور او خطی کشید که وقتی با عیالت مشغولم اگر پا از دایره بیرون بگذاری سرت را گوش تا گوش می برم. در جریان دست درازی هر چقدر زن استغاثه کرد شوهر تکان نخورد. وقتی دزد رفت زن شوهر را به بی غیرتی متهم کرد و شوهر گفت: خبر نداری پدر دزد را در اوردم وقتی دزد متوجه نبود 3 مرتبه پایم را از خط بیرون گذاشتم!. حالا جریان انتقام ظریف چاخان ار امریکائیان هم در همین اندازه هست
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
توئیت ظریف یعنی : عاغا قند شکستن و شکر میل فرمودن ما چهار تا موشک زدیم تو بیابون شما هم بیخیال شید خرتَرتَر کردنِ بسیج و دلواپسان و . هم با حسین شریعتمداری .
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
مم جوال برو بمیر!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
۴۸
شمرالله - مونیخ، آلمان
اتفاقا تو رات میگی انتقام گرفتید و ۸۰ نفر تلفاتی هم که سپواه تروریستی گفت راست بود ،ولی این انتقام از ملت ایران گرفته شد و ۸۰ کشته هم دقیقا تعداد ایرانیهای نخبه کشته شده در هواپیمایی اکرایینی بود که با موشک زدند.
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.