تعداد کشته‌های ازدحام در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی به ۵۶ نفر رسید

وزیر بهداشت ایران به عیادت مصدومان رفته است بی بی سی :رئیس سازمان اورژانس ایران از کشته شدن ۵۶ نفر در اثر ازدحام در مراسم تشییع قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، در شهر کرمان خبر داده است.
 

به گفته پیرحسین کولیوند ۳۵ مرد و ۲۱ زن در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. آقای کولیوند تعداد مصدومان را ۲۱۳ نفر اعلام کرد.

 
پیشتر عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان تعدادی کشته‌های مراسم تشییع قاسم سلیمانی را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرده بود.
 
آقای آمیان به خبرگزاری‌های ایران گفت که پزشکی قانونی در حال شناسی اجساد است و افزود "آمار نهایی جان‌باختگان متعاقبا اعلام خواهد شد."
 
به گفته آقای آمیان بیشتر کشته‌شدگان این حادثه مرد هستند و افراد "کم‌سال و بزرگ‌سال" در میان جان‌باختگان هستند.
 
همچنین بنا بر گزارش‌ها مراسم تدفین قاسم سلیمانی که پیشتر به تعویق افتاده بود در "گلزار شهدا" در کرمان برگزار شد.
 
در پی انتشار خبر کشته شدن ده‌ها نفر در ازدحام مراسم آقای سلیمانی، مسئول کمیته تشییع از تعویق خاکسپاری خبر داده بود. رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران هم گفته بود "برای اینکه آبرو و سرافرازی شهیدان دستمایه حوادث رخ‌داده نشود، برنامه مراسم تشییع در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد."
 
مراسم تدفین پس از چند ساعت تاخیر در گلزار شهدای کرمان به پایان رسیده است.
 
قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله هوایی آمریکا در عراق کشته شد و جنازه او بعد از عراق، مشهد، اهواز، تهران و قم، امروز در کرمان تشییع شد.
 
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیامی درگذشت قربانیان حادثه کرمان را تسلیت گفته است. آقای روحانی از وزیر بهداشت خواسته به وضعیت زخمی‌ها رسیدگی کند و اسحاق جهانگیری، معاون اولش را مامور رسیدگی به خانواده‌های بازماندگان کرده است.
 
کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت از انتقال تمام مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داده است.
 
به گفته آقای جهانپور در بین قربانیان حادثه "زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد."
 
آقای کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور جان‌باختگان ازدحام مراسم تشییع آقای سلیمانی در کرمان را "تعدادی از عاشقان سردار ملت" توصیف کرده که "به دلیل ازدحام جمعیت متاسفانه جان باختند."
 
به گفته رئیس اورژانس کشور "اغلب افراد جان‌باخته و مصدوم در این مراسم در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان بر اثر ازدحام جمعیت جان باخته یا دچار آسیب شده‌اند."
 
آقای کولیوند گفت که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در محل حاضر است و "موضوع را مدیریت می‌کند."
 
تصاویری از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که تعدادی از جان باختگان را در حالی که روی زمین افتاده‌اند نشان می‌دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان

یه چنتا از این میمونها کم شدند.
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
۴۷
golden remix - استکهلم، سوئد

من اگه جای آمریکا بودم با این رژیم مستقیم در نمیفتدم افت داره بخدا. جاهلیت را ببین
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
۵۳
sheyvar - ارسباران، ایران

این سردار مرده‌اش اینقدر کشته میده . حساب کنید زنده بود چند تا کشته داده :):)
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
۴۴
Afshin51 - کلن، آلمان

این انتقام انتقام که میگفتن این بود ؟ من تازه فهمیدم همشریهای کرمانیش لو داده بودن جا قاسم بنا رو ! حقشونه تا اینا باشن آدم به ترامپ نفروشن ، بی تربیتا . خدا رو شکر انتقام هم تموم شد آخیش بریم بنزین لیتری سه تومنمون رو بزنیم خدا رو شکر کنیم اهل کرمون نیستیم والاااا
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
۵۸
دانای نادان - آمستردام، هلند

الان باید بخندیم؟ گریه کنیم؟ فحش به نظام بدیم؟ فحش به خودمون بدیم؟ ناراحت شیم؟ خوش حال شیم؟ یکی‌ به من بگه ، الان من چی‌ بنویسم؟؟؟
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

وقتی میگم حکومت جمهوری به درد این مردم نمیخوره راست میگم. خصوصا اگر اسلام هم بهش اضافه شده باشه. این مردم را رضاه شاه و محمد رضا شاه و یک حکومت سلطنتی می تواند اداره کند
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

واسه یک تشییع جنازه 50 نفر میمیرند و دو برابرش هم مصدوم میشوند، چنین نوابغی که توانایی مدیریت یک مراسم رو ندارند مملکتی را دارند اداره میکنند بعد هر گندی که بالا میآد میندازند گردن آمریکا!!
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
۳۹
winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان

این هست سزای کسانی که می‌رن به ناحق برای یک آدمکش تروریست اشک میریزند و عزا میگیرند. این آدم یک کار مفید برای کشورش و مردمش انجام نداد. قابل توجه کسانی که میگن اگه این بوزینه نبود داعش به ایران میومد؛ جمهوری اسلامی خودش داعش هست، اگه از داعش بدتر نباشه. مگه داعش چی میگفت؟ میگفت ورژن اسلام ما درسته. اینها هم همینو میگن دیگه! اگه داعش هزاران نفر رو کشت و خانه خراب کرد، جمهوری اسلامی صد‌ها برابرش رو کرده. به امید اون روزی که چلاقعلی رو مثل صدام از چاه بکشنش بیرون. شهید واقعی ستار بهشتی ها، پویا بختیاری‌ها و ندا آقا سلطان‌ها هستند که در اوج جوانی به هیچ خطا و جرمی پرپر شدن.‌ای مفتخور‌های بسیجی،‌ای بیشرفها! مکافات اعمال شما در همین دنیاست. من فردی انتقام جو نیستم، ولی اینرو بدونین کسی برای شما اشکی نخواهد ریخت و تا ابد اسمتون در ایران ملعون خواهد بود.
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
۷۱
رضا حکمی - پاوه، ایالات متحده امریکا

ما ملت مرده پرستهستیم ?
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
۵۵
arya_japan - توکیو، ژاپن

آخه شماها که عرضه یک خاکسپاری را ندارید .و نمی توانید بدون هزینه یک کیلو استخوان سوخته را لا خاک کنید !که این هم از دست آور های شما هست .میخواهید با آمریکا بجنگید ؟ دم از قدرت میزنید؟و......
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۷۱
پیکان۵۸ - مالمو، سوئد

احتمالا همه یادشونه که اویل انقلاب پول میددن از جنوب تهران گریه کن میخریدن،که بیان سره قبر یا تو خانه شهدای جنگ گریه کنند و تبریک بگن،حالا شده چقدر میگیری خودتو به مردن بزنی‌..،آخوند روباه صفت به اینها میگن.
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۴۸
شمرالله - مونیخ، آلمان

خدایا زیادش کنه
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
۳۳
ایمای - تهران، ایران
در کشور من ادمکشان وجنایتکاران قهرمان به حساب می ایند و قهرمانان وطن پرست وجانباختگان راه ازادی مزدور و وطن فروش به حساب میایند ما چنین مردمانی هستیم از ایرانی بودن فقط اسم ایرانی را با خود به یدک میکشیم
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
[::پیکان۵۸ - مالمو، سوئد::]. ایکاش حقیقت همین بود که میگی ولی واقعا هنوز جهل بیداد می‌کنه تو ایران. اونقدر حکومت رو این آدم تبلیغ کرد تو این سالها که هالیوود نکرد رو راکی!. اگه سپاه یک دأیشی مهم رو تو این سالها کشته اسمش رو بیاره. ولی میلیونها نفر فکر می‌کنن اگه این نبود دأیش تو ایران بود!!!!!. ده هزار دأیش در مقابل یه کشور که ۸۰۰.۰۰۰ سرباز داره!!!. اگه اونا تو عراق موفق بودن چون با مردم اون کشور قاطی میشدند و قابل شناسایی نبودن. چطور میتونستن خودشون رو در ایران پنهان کنن. وای از این جهالت مردم!!
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
۳۵
khoshhal khandan - دانمارک ، دانمارک
اگه همشون مرده بودند, مملکت کاملا پاک میشد و دنیا آروم
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
۳۵
khoshhal khandan - دانمارک ، دانمارک
اگه همشون مرده بودند, مملکت کاملا پاک میشد و دنیا آروم و آزاد از اسلام حشری
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
خر تو خر به همین می گویند و حتما اکثرا نشئه بوده اند!
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
۴۳
Alphabet - پترس، یونان
فیلمی بود بنام چند میگیری گریه کنی؟ حکایت این قوم نادان است. حالا شده چند میگیری خودتو بکشی برای ملاهای تروریست پلشت؟
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
۵۱
جناب سروان - مونرآل، کانادا
[::دانای نادان - آمستردام، هلند::]. بهنام جون اول اونجایی رو که میسوزه اب بریز افاقه نکرد یخ بذار هاهاها بعدهم بحال خودت و چهارتاگریه کن بعدش هم اگر خواستی بخند البته رو اب هاهاها فحشتو هم بمن بده من ناراحت نمی شم
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران

ترامپ تروریست زد پنج نفر رو شهید کرد ایران اومد همون پنج نفر رو تشییع کنه زد پنجاه و شش تای دیگه رو کشت ترامپ‌ تو نزن ما خودمون خودمونو میزنیم. دشمن بداند یکی از بکشید ما 50 نفر از خودمون رو میکشیم .
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
بنیاداسلام بر سه پایه میباشد ۱ شکم:چی بخوری ؛ چی نخوری ؛ چی ننوشی ؛ چه موقع بخوری . چه موقع نخوری ؛ روزه؛ افطار ؛ آداب خلا و مستراح رفتن هم زیر مجموعه شکم میباشد ۲۰ زیر شکم : با کی بخوابی ؛ چند تا ؛ زنا ؛ صیغه و پلی گامی . غیره . قوانین دخول به کودکان و حیوانات و شتر هم زیر مجموعه این بخش است ۳. مرگ : مرده پرستی ؛ شهید پرستی ؛ جنک با کفار ؛ مرتد ها ؛ باغی ها ؛جهاد؛ سینه زنی ؛ عزاداری؛ انتقام ؛ مجازات ؛ قصاص ؛ زندگی این قاسم گچکار هم در همین سه محور بالا بود ؛ جنگ و نابودی با کفار و مرتد ها ؛ کشتن جوانان یاغی و باغی ؛ شهید شدن ؛ عزاداری ؛ مردن در حین عزاداری
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
به کوری چشم ترامپ که بهتره خوب ببینه و نیاد زد مفت بزنه که می گفت ایرانی ها از سلیمانی بیزار بودن ! بجز کردهای خائن به وطن همه ایرانی ها خوب میدونن که اگه سلیمانی نبود امریکا و عربستان الان ایرانو کرده بودن سوریه و عراق بعدی
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
۴۸
Free Press - لندن، انگلستان
امیدوارم حالا حالاها دفنش نکنن و این جسد تکه تکش رو تک تک شهرها ببرن تا احمق های بیشتری زیر دست و پا بمیرند، شاید اینطوری از دست این گوسفندان خلاص شویم.😂
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
۶۲
lehrte - هانوفر، آلمان
به نظر من اینم ترفند نظام کثیف اسلامی بود که لباس شخصی رو بفزسته مردمو هل بدن زیر دست و پا که بگه جمعیت زیاده
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
کرمانیها بدنشون به جنس ناب و سنتی عادت داره. میگن در مراسم جنس صنعتی پخش شده و اینا هم گفتن مفت باشه کوفت باشه. زدن همانا و سنگکوب همان.
‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
۴۴
اسپیسر - لندن، انگلستان
56 تا ابله از روی زمین کم شد.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.