تهدید شورای عالی امنیت ملی ایران؛ «انتقام سخت در زمان و مکان مناسب»

 تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران رادیو فردا :شورای عالی امنیت ملی و بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، آمریکا را به «انتقام» تهدید کردند.
 

شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه‌ای با اشاره به نشست ویژه خود، اقدام آمریکا را «بزرگترین خطای راهبردی آن کشور در منطقه غرب آسیا» خواند و تهدید کرد که ایالات متحده «از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت».

 
این شورا با اشاره به پیام رهبر جمهوری اسلامی تهدید کرد که آمریکا «با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد».
 
شورای عالی امنیت ملی ایران می‌گوید که با بررسی «ابعاد مختلف» کشته شدن آقای سلیمانی «تصمیمات مقتضی را اتخاذ» کرده است.
 
با این حال در این اطلاعیه به جزئیات تصمیمات شورای عالی امنیت ملی اشاره نشده است و تنها گفته شده که ایالات متحده آمریکا «مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود».
 
علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا گفته است که «انتقامی سختی» در کار خواهد بود.
 
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، اقدام آمریکا را «جنایت هولناک» خواند و افزود که «ملت ایران» و برخی «ملت‌های» دیگر در این زمینه «انتقام» خواهند گرفت.
 
وی همچنین این اقدام را «خباثت‌بار و بزدلانه» خواند و آن را به عنوان «نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه» توصیف کرد.
 
علی لاریجانی، رئیس مجلس، هم تاکید کرده که «این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت».
 
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، با توصیف کشته‌شدن قاسم سلیمانی به عنوان «خط قرمز» حکومت جمهوری اسلامی گفته است: «قاطعانه در آینده نزدیک» به آمریکا پاسخ خواهیم داد.
 
سعید جلیلی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، نیز گفت که جمهوری اسلامی «مقابل اتفاقی که برای سردار سلیمانی افتاد منفعل نخواهد ماند و حتما برخوردی فعال مقابل این اقدام انجام خواهد داد».
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است، به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا در بغداد، کاردار سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده به وزارت خارجه احضار شده است.
 
در این میان برخی از نمایندگان مجلس تحلیل‌هایی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.
 
حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بدون اشاره به جزئیات گفت که قاسم سلیمانی قربانی یک «توطئه» شده است.
 
وی گفت که امنیت فرودگاه‌های عراق «به صورت پیمانکاری توسط شرکت‌هایی از برخی کشورهای غربی همچون آمریکا و انگلیس تامین می‌شود یعنی آنها علاوه بر استقرار در مراکز حساس امنیتی عراق و کسب سود مالی، سود اطلاعاتی و امنیتی» کسب کردند.
 
گروه‌های سیاسی در ایران نیز اطلاعیه‌هایی در واکنش به کشته شدن آقای سلیمانی صادر کرده‌اند.
 
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران، در پیامی نوشت: «شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی به دست جنایت‌کاران متجاوز به منطقه و عراق، گرچه او را به مقصد مطلوب خود که شهادت در راه خدا و خدمت به خلق بود رساند، ولی همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی مستضعفان آزاده‌ را داغدار کرد».‌
 
عصر روز جمعه گروهی از هواداران حکومت جمهوری اسلامی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع و به اقدام آمریکا اعتراض کردند.
 
رسانه‌ها و برخی از چهره‌های ایرانی در واکنش به کشته شدن آقای سلیمانی مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
 
در همین حال خبرگزاری تسنیم خبر داد که اینستاگرام، صفحه این خبرگزاری را مسدود و برخی از مطالب دیگر درباره قاسم سلیمانی را بسته است.
 
بامداد روز جمعه کاروان حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد توسط «پهپادهای آمریکایی» هدف قرار گرفت.
 
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: با دستور رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی که در فهرست تروریستی قرار داشت، را کشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
vikingoslo - اسلو ، نروژ

آقای سلیمانی در سوریه و عراق با دوستانش چه غلطی میکرده که با راکت و بمب مار داغ اش کنند !؟ ج اسلامی هیچ غلطی نخواهد کرد چون با کوچکترین حرکت جنگی مستقیم بر ضد امریکا ,سرنوشت سلیمانی منتظره بقیه متوهمین در جمهوری اسلامی خواهد بود .
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
۴۳
Alphabet - پترس، یونان

خیلی غلط بیجا کردین. این دیگه اینترنت نیست که قطعش کنید و مردم را سلاخی کنید. بزودی همتون فنا خواهید شد و ملت ایران از شرتون برای ابد راحت میشوند. از ملت ایران مایه نگذارد از حـ... هاتون که پناه بردند تو کشور شیطان بزرگ و کشورهای غربی مایه بگذارید.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

اگر اجل مهلتتون داد حتما این کار رو بکنید!
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۵۴
Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

اتفاقا امریکا هم منتظره که شما کوچترین حرکت اشتباهی بکنید تا بهانه زدن یه ضربه دیگررو بدست بیاره. کافیه یه بهانه دست ترامپ بدید و ترامپ دستور زدن پایگاهایه مهم ایران رو صادر کنه انوقت می بییند که مردم میریزن تو خیابون و هر چی اخوند و بسیجی رو زنده زنده کباب میکنن.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
۴۸
شمرالله - مونیخ، آلمان

جواب دندانشکنتون هم سه روز ابگوشت و ساندیس مفت به یک گله اجنبی صیغه زاده در مراسم زیر خاک کردن این تروریست بیمصرف خواهد بود و غیر از ان هم هیچ غلطی نمیتوانید بکنید
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

گنده لاتتون سلیمانی بود که تکه تکه شد و فقط یک شمبول ازش مونده اونم هدیه به رهبر پروستاتی شاید که پیوند بزنند و یک دست با انگشتر که آنهم باز میتوانند به دست چلاق کفتار علی خرمنی پیوند بزنند شاید بتواند با دست پیوندی طهارت بگیرد .هیچ غلطی نمیتوانید بکنید پایان نزدیک است
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
۷۴
Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

شورای عالی امنیت ملی ایران تأکید کرد که در روزهای آینده دو تا گچکار و یک خشت مال آمریکایی رو به درک واصل خواهد کرد!
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
۴۱
raha.com - آمستردام ، هلند

بله درسته تهدیدت این است که بازم بسیجی دهان گشاد بیاد مشت گره کنه بگه امریکا هیچ غلاتی نمیکنه
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
۴۴
Liberte - ارومیه، ایران

اون ابلهی که جلوی دفتر UN شعار لال شود زبانی که بعد سلیمانی حرف از مذاکره باآمریکا را می زند ، نه شعور و نه فهم و نه آی کیو اونو داره .ما مذاکره نمی کنیم که آمریکایی ها بیان کشورمونو مستعمره کنند یا نفتشو به یغکا ببرند، ما مذاکره می کنیم تا کودکانمون از آلودگی هوا در امان باشن، بیماران در بیمارستان ها از نبود دارو و یا تهی دستی نمیرن، فقر باعث نشه مردم به جرم و اعتیاد کشیده شه. مردم در محیط آرام بین المللی و بهره مندی از تجارت و مالیه بین الملل و مزیت های نسبی زندگی کنند مثل سایر ملت ها.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
۶۲
lehrte - هانوفر، آلمان

تنها کاری که میتوانید بکنید همین رجز خوانی هاست
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

آخ خدا چه روز خوبیه. چه خوبه دیدن فریاد شما‌ها که دارین خودتون رو جر میدین. حالا دیدین اونی که غلطی نمیتونه بکنه شما هستین نه آمریکا. برای مردم بی‌دفاع ما شیر هستین برای آمریکا میش. رمبو مرد . هزار فرسخ دور از دأیش وایستاده بود میگفت من شکستش دادم!
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

حرف های بی ارزش و بی اعتبار سران نظام منفور را خوب دقت کنید: ان شیخ کلید ساز میگوید مردم ایران هیچگاه از خون فرزندان خود نمیگذرند. اخر مرد ناحسابی این جنایتکار منفور که در خاک بیگانه بوده و به جنایات و ادم کشی های خود ادامه میدهد فرزند ایران تست یا ان جوان تحصیلکرده ای که چند روز قبل مغز سرش را در کف خیابان ریخنید؟؟ایا این فرد جنایت بیشه فرزند ایران است یا ان جوانانی که جسد انها در بیابانها بیدا شده . قدری شرم کنید . هر چند شرم برای شما مفهومی ندارد
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
۴۲
Piotr - ورشو، لهستان

برین اینستاگرام دونالد ترامپو ببینین تا العان دویست هفتادو سههزار کامنت بوده دویست و شست هزارتاش ایرانی هستن انگلیسی و فارسی ازخجالتش دراومدن پیجش تو اینستاگرام اینه realdonaldtrump
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
دوستان در ایران فعلا گوشت چرخ کرده نخرید خخخخخخ چرخ شده سلیمانی بجای گوشت گاو و گوسفند بزودی وارد میشود
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
۳۳
ایمای - تهران، ایران

هیج غلطی هم نمیتونید بکنید شما هم از بیرون محاصره هستید هم از داخل مردم کارتونو تموم میکنند جنایتکاران رژیم و مزدوران سرنوشت سلیمانی در انتظار تک تک شما هاست
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

در هنگام کشتار معترضان عراقی گفت ما در ایران می دانیم چطور بایست اعتراضات را ساکت کنیم
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
هاهاهاهاهاهاها
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

همان ضرب المثال مشهور برای تهدید رژیم اخوندی باید گفت: بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
ملت ایران شما را نمیخواهد از طرف ملت حرف نزنید
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.