پنتاگون: حمله به کاروان قاسم سلیمانی به دستور ترامپ انجام شد

رادیو زمانه : قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله‌ای هوایی در نزدیک فرودگاه بغداد کشته شد.
 

بامداد سه ژانویه / ۱۳ دی ماه، شبکه خبری الجزیره به نقل از تلویزیون رسمی عراق گزارش داد که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی، و ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی و فرمانده کتائب حزب‌الله در حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

 
ساعتی بعد شبکه خبر صداوسیمای دولتی جمهوری اسلامی این خبر را تأیید کرد و گزارش داد که قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی کشته شده است.
 
وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای تایید کرد که‌ حمله‌ای که طی آن قاسم‌ سلیمانی کشته شد، توسط نیروهای آمریکایی و به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است.
 
در بیانیه پنتاگون آمده است:
 
«ژنرال سلیمانی به طور فعال در حال توسعه برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای خدماتی آمریکایی در عراق و سرتاسر منطقه بود. حمله با هدف ممانعت از برنامه‌های حملات بعدی ایران انجام شد. ایالات متحده به اقدامات خود در جهت حفاظت از مردمش و و منافعش در هرکجای جهان که باشند ادامه خواهد داد.»
 
ترامپ پس از انتشار خبر پرچم آمریکا را توئیت کرد:
در بیانیه وزارت دفاع آمریکا تاکید شده که دستور کشتن قاسم سلیمانی را شخص دونالد ترامپ و «برای محافظت از کارمندان آمریکا در خارج» صادر کرده است. در بیانیه پنتاگون، قاسم سلیمان مسئول برنامه‌ریزی برای حملات چند ماه گذشته به پایگاه‌های ائتلاف آمریکا در عراق معرفی شده – از جمله حمله ۲۷ دسامبر. همچنین در این بیانیه دولت آمریکا می‌گوید که قاسم سلیمانی حمله به سفارت آمریکا در بغداد را هم تایید کرده است.
 
خبرگزاری فارس در توییتر خود از اطلاعیه سپاه پاسداران در مورد کشته شدن سلیمانی این نقل را آورده است:
 قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در حمله هوایی آمریکا کشته شدند ــ عکس: تسنیم
«سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»
 
در ساعت‌های پس از انتشار خبر کشته شدن قاسم سلیمانی،‌ هشتگ‌های انگلیسی و فارسی ایران (Iran#)، سلیمانی (Soleimani#)،‌ #قاسم_سلیمانی و جنگ جهانی سوم (WWIII) به نخستین ترندهای جهانی بدل شدند.
 
این خبر پس از حمله پهبادی به محوطه پشتی فرودگاه بغداد، در نزدیکی مرکز مبارزه با تروریسم ارتش آمریکا مخابره شد. پیش از انتشار خبر کشته شدن سلیمانی، رسانه‌های عراقی گفته بودند که سه راکت کاتیوشا به سوی فرودگاه بغداد شلیک شده است.
 
مقام‎های ارشد جمهوری اسلامی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند. محسن رضایی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران در توئیتی کشته‌شدن سلیمانی را تسلیت گفته و نوشته که جمهوری اسلامی «انتقام» خواهد گرفت.
کریس مورفی – سناتور آمریکایی از ایالت کنتیتکت در توییتر در واکنش به خبر کشته شدن سلیمانی نوشت:
 
«سلیمانی دشمن ایالات متحده بود. در این پرسشی نیست. اما پرسش این است: با توجه به آنچه که گزارش‌ها می‌گویند، آیا آمریکا بدون هیچ مجوز کنگره دومین فرد قدرمند در ایران را به علم به اینکه ممکن است یک جنگ منطقه‌ای بالقوه آغاز کند، ترور کرده است؟»
 
مارک روبیو،‌ سناتور جمهوری‌خواه و شهره به جنگ‌طلبی در پیامی توئیتری کشته شدن فرمانده سپاه قدس را حاصل «سوء محاسبه» تهران در قبال رفتار آمریکا دانست.
 
ایسنا فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و می‌گوید لحظه حمله هوایی به خودرویی است که قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سوار بر آن بودند:
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

دم آقا ترامپ گل گرم!!!!!! باید یه پیام تشکرهم به کاخ سفید از طرف هشتاد میلیون ایرانی فرستاد.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
۴۰
Revolver_Ocelot - رشت، ایران

واقعا خبر مرگ این تروریست بی همه چیز " روز من رو ساخت " چقدر تاوان این چهل پدر رو دادند مردم ایران ! ، تبریک میگم به همه مردم ستمدیده و داغداری ایرانی ، علی چلاق جدی جدی باورش شده بود که این یارو قاسمه " رمبو " هستش ، با یه فوت به هوا رفتند بد بختا ! به اونایی میگم که احساس میکنم قدرت نظامی ایران چی هستت !! هیچ .....نیستن اینا ، هیچ غلطی نمیتونن بکنن ، اینا هم از قبل برنامه ریزی شده بود ، و مهره ای بود که به نظر آمریکا باید حذف میشد و شد ، به راحتی هر چه تمام تر .. هه هه ، وای چقدر خوشحالم
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
۵۲
ordak - بن، آلمان

قیس خرعلی و هادی العامری هم توسط نیروهای امریکای دستگیر شدند. در از بین بردسن قاسن سلیمانی همچنین دو فرمانده حزب الشطان هم معدوم شدند. حالا هم مابقیی سرخرهای کیلویی سپاه تروریستی باید کانال فاضلاب برای پنهان شدن پیدا کنند.محسن جون رضایی بره زیر ابرو برداره و میک اپ کنه و چادر سر کنه که پیداش نکنند.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
سردار داعش به درک سیاه واصل شد
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
۴۰
RedBull - تهران، ایران
ممنون ترامپ و تبریک به تمام ایرانیان مخصوصا خانوادگان داغدیده آبان ۹۸، از شر این قاسم خلاص شدیم
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.