محمود صادقی: مشاوران نمی‌گذارند واقعیات به آیت‌الله خامنه‌ای منتقل شود

 محمود صادقی میگوید احساس مردم این است که «نظام راه خود را می‌رود و گوش شنوایی برای شنیدن صدای مردم و عزمی جدی برای رضایت و رفاه آنها ندارد». رادیو فردا : محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره اعتراضات آبان‌ماه را نشان از بی‌اطلاعی وی نسبت به واقعیات دانست.
 

آقای صادقی روز پنج‌شنبه در توئیتی انتقادی نوشت: «اظهارنظر رهبر انقلاب درباره‌ حوادث اخیر این گمانه را تقویت می‌کند که مشاوران نمی‌گذارند همه‌ واقعیت‌ها به ایشان برسد».

 
آیت‌الله خامنه‌ای روز ۱۱ دی در سخنانی با اشاره به اعتراض‌های آبان‌ماه گذشته در شهرهای مختلف ایران گفته بود: «مردم مطالباتی داشتند؛ دشمنی که افرادی را آماده کرده بود، از این فرصتِ مطالبات استفاده کرد».
 
رهبر جمهوری اسلامی در عین حال این اعتراضات را به «افراد مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان» نسبت داد و گفت که معترضان به زیرساخت‌ها همچون انبار بنزین و انبار گندم و اموال عمومی حمله کرده‌اند.
 
آقای خامنه‌ای قبلا نیز واژه «اشرار» را در توصیف این افراد به کار برده بود.
 
محمود صادقی اما در توضیح کنش معترضان نوشت: «رفتار مردم در این حوادث حاکی از آن است که احساس می‌کنند نظام راه خود را می‌رود و گوش شنوایی برای شنیدن صدای مردم و عزمی جدی برای رضایت و رفاه آنها ندارد».
جرقه اعتراضات اخیر در ایران با افزایش سه برابری قیمت بنزین آزاد زده شد که به سرعت رهبران جمهوری اسلامی را هدف قرار گرفت.
 
این اعتراضات کشته‌های بی‌شماری برجای گذاشت تا جایی که خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان را حدود هزار و پانصد نفر عنوان کرده است.
 
آمار سازمان عفو بین‌الملل، سازمان حقوق بشر در ایران و وبسایت کلمه نیز حکایت از آن دارد که شمار کشته‌ها بین ۳۰۴ تا ۶۳۱ نفر است.
 
در این میان بسیاری از معترضان هم بازداشت شده‌اند به طوری که حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شمار آنها را «بیش از هفت هزار نفر» عنوان کرده است.
 
محمود صادقی در ادامه رشته توئیت خود هشدار داده که با این روش‌ها مشکلات ایران حل نمی‌شود بلکه «راه‌ درست برای جلب اعتماد عمومی این است که نظام سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های اساسی، چه در اقتصاد و معیشت، چه در فرهنگ و اجتماع و سیاست، به جای توجه به منافع خواص به سمت منافع عامه‌ مردم چرخش کند».
اظهارات این نماینده مجلس درباره منتقل نشدن «همه واقعیات» به آیت‌الله خامنه‌ای در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی در طول بیش از سی سال رهبری‌اش همواره اعتراضات را به خارج و بیگانگان نسبت داده است.
 
وی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ را «فتنه» خواند و سخنرانی معروف او در نمازجمعه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال به سرکوب شدید معترضان انجامید.
 
آیت‌الله خامنه‌ای مواضع مشابهی نیز درباره اعتراض‌های دانشجویی سال ۷۸ و جنبش اعتراضی دی ۹۶ بیان کرده بود.
 
خبرگزاری رویترز گزارش داده که رهبر جمهوری اسلامی با شروع اعتراض‌های آبان ۹۸ با جمع کردن مقامات ارشد امنیتی و دولتی خود، دستور داد «هر کاری که لازم است برای متوقف کردن آن انجام دهید».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
اره !!! خودش هم کوره و نمیبینه اخبار رو !!! یاد همون حرف میافتم : «خودش خوبه اطرافیانش بََدَن !!»
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
یاد بعد از سال ۵۷ افتادم. امام خودش خوب است. دور و بری خوب نیستند.خیر آقا .خیلی‌ خوب می‌‌داند...... است. حتا اگر در کاغذ شکلات بپیچی. عوض نمی‌‌شود. همان که است باقی‌ می‌‌ماند. عوض نمی‌‌شود.
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
۴۴
sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا
وای که این حزب اللهی ها و سلطنت طلب ها چقدر شبیه همند . اون زمان هم می گفتن شاه خبر نداشت. بیچاره ما مردم که جایی زندگی می کردیم و می کنیم که نه شاه خبر داشت نه آیت الله. این عاقبت قدیس سازی هست وقتی شاه و ایت میشن قدیس طرفداراشون فقط توجیه می کنن و هر کس مخالفت کنه خائن به شاه و ایت هست
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ
این گاو مشاور هم داره
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
طوری میگن آیت الله که هر کی ندونه فکر میکنه ببین چه خریه؟! بابا طرف یه قاتل عقده ای و روانیه مث اون هندی زاده ملعون بن ملعون خمینی!
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا
سر و ته همتون یک کرباس است با این کارها آن قتل عام آبان را پایمال نکنید ، مرگ بر خامنه‌ای دزد آدمکش.
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
۴۳
Alphabet - پترس، یونان
خامنه ای خائن و فاسد ۲۴ ساعته رادیو تو گوششه تا هیچ خبری را از دست ندهد که حتی نمازش بیشتر اوقات قضا میشه بهمن دلیل بعد میگی اطرافیان نمی گذارند. شما ها هنوز حتی به بلوغ فکری نرسیدید. میگید شکم ما سیر شه جیب ما پر شه گور پدر بقیه. ما آخوندهای ۲ زاری روضه خوان, مفتخور, ولگرد, زالو بیکار و بی عار اربابم و مردم رعیت ما. کی را میخواهید گول بزنید؟
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
۲۵
romano - تهران، ایران
آره نمیزارن بفهمه که دستور تیر مستقیم خودش داده بهش گفتن تو خیابونا 200 پشه کشتیم اونم خبر هیچ جا نداره. نه داستان اینه همتون خشتکتون رو خیس کردید همون خامنه ای بیشتر از همه چون دیدید اونایی که تو خیابونن بچه بالای شهر نیستن و حاضرن یک کلیشون رو بفروشن تا یک لقمه نان بخورن دیگه سر شما رو که راحت میکنن. این داستان ربطی به آمریکا و اسراییل نداره )دستتون تو یک کاسه است( مشکلتون درونیه و چرخه انقراضتون در حال تکمیله مرگتون بدست مردم تحقیر شده و فقیر رقم خواهد شد. این خط این نشون.
‌پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
اوضاع نفت که منتقل شد چه غلطی کرد؟ شما کثافتها برا نابودی ایران و زنده نگه داشتن اعراب اومدید. ننه من غریب نخون اینجا
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.