کتایون خسرویار فوتبالیست زن ایرانی-آمریکایی در یک قدمی کسب عنوان مربی زن سال آسیا

 کتایون خسرویار مربی ایرانی-آمریکایی صدای آمریکا :گزارش بخش فارسی صدای آمریکا از هنگ کنگ - «کتایون خسرویار» مربی ایرانی-آمریکایی در یک قدمی کسب عنوان بهترین مربی زن سال آسیا قرار دارد.
 

کتایون خسرویار، بازیکن سابق تیم های فوتسال و‌ فوتبال بانوان ایران، که در کسوت سرمربیگری به همراه تیم ملی جوانان بانوان در تورنمنت کافا به عنوان قهرمانی رسید و با تیم ملی دختران زیر ۱۹ سال ایران تا مرحله دوم جام ملت ها صعود کرد، به چهره بین المللی فوتبال زنان ایران بدل شده است.

 
کتایون که زاده شهر تولسا در ایالت اُکلاهما است، فوتبال را در آمریکا آموخت و در سال ۲۰۰۵ در ۱۷ سالگی وارد فوتبال ایران شد. وی که برای تعطیلات به همراه والدینش به ایران رفته بود، به طور اتفاقی در انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران شرکت کرد و بعنوان عضو جدید پذیرفته شد.
خسرویار برای یک سفر خانوادگی از آمریکا به ایران رفت اما برای بازی در تیم ملی ایران انتخاب شد. کتایون خسرویار دارای کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه بیرمینگام انگلیس است. او دو سالی به عنوان سرمربی تیم دختران ایران با فدراسیون فوتبال همکاری کرد و هم اینک در شهر سیاتل ایالت واشنگتن در آکادمی فوتبال تیم رین اف سی مشغول است.
 
کتایون خسرویار به عنوان اولین مربی زن فوتبال ایران موفق شد مدرک کلاس A مربیگری ای اف سی/ فیفا را کسب کند، در تابستان ۲۰۱۸ با رای هواداران جایزه مربی الهام بخش سال را از اتحادیه فوتبال زنان، WSU از آن خود کرد.
خسرویار سابقه بازی در تیم ملی ایران را دارد. کتایون خسرویار که سرمربی آکادمی فوتبال باشگاه «رین اف سی سیاتل» آمریکا و سرمربی پیشین تیم زیر ۱۹ سال زنان ایران بوده، برای به دست آوردن عنوان مربی زن سال آسیا دو رقیب سخت دارد. آساکو تاکاکورای ژاپنی دارنده بهترین مربی سال آسیا در شش سال گذشته و نئونگروتای سراتنگویان مربی سازنده تایلندی نیز دیگر نامزدهای کسب عنوان مربی زن سال آسیا هستند.
 
کتایون خسرویار در صورت کسب عنوان مربی سال آسیا، تنها ایرانی خواهد بود که به چنین عنوانی رسیده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.