ویتامین C از آنفلوآنزا پیشگیری نمی‌کند!

اعتقاد بر این‌که ویتامین C می‌تواند از آنفلوآنزا پیشگیری کند، برای چندین دهه، یک افسانه بوده است.
 

به گزارش نشریه اینسایدر ‌(Insider)، بسیاری از افراد برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزای قریب‌الوقوع، انواع داروهای بدون نسخه، گیاهان دارویی و پودرهای ویتامین C را استفاده می‌کنند. اما به گفته متخصصان آمریکایی، این ویتامین تنها طول دوره بیماری‌های فصلی را کاهش می‌دهد و نقشی در جلوگیری از بروز آنها ندارد.

 
متخصصان تاکید می‌کنند که اگر سالم هستید، احساس خوبی دارید و فقط می‌خواهید از بیماری‌های فصلی جلوگیری کنید، ویتامین C کار زیادی نمی‌تواند برای شما انجام دهد. اما اگر بیمار هستید، داستان کمی متفاوت خواهد بود. بدن شما به عنوان یک بزرگسال روزانه به ۷۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C  نیاز دارد اما اگر می‌خواهید طول دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزا و شدت آن را کاهش دهید، روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین را مصرف کنید.
 
یک عدد پاپایای کوچک تقریبا ۹۶ میلی‌گرم از این ویتامین را در خود جای داده است و یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز ۱۱۷ میلی‌گرم ویتامین C دارد.
 
عوارض جانبی مصرف بیش از حد این ویتامین را نادیده نگیرید. مصرف بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین در روز، خطر مشکلات گوارشی مانند تهوع و شکم درد را افزایش می‌دهد. همچنین خطر تشکیل سنگ کلیه در اثر مصرف بیش از حد این ویتامین بالا می‌رود.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.