دلار به یک قدمی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

 قیمت‌های مختلف سکه طلا و ارز در بازار بورس تهران، عکس از بایگانی رادیو فردا :نرخ برابری دلار آمریکا روز دوشنبه به ۱۱ هزار و ۴۶۰ تومان رسید و بنا بر گزارش‌ها با این حساب قیمت دلار اکنون به بالاتر از «سد مقاومتی تعیین‌شده» رسیده و «به مرز روانی نزدیک شده است.»
 

وب‌سایت خبرآنلاین نوشته است که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در روز دوشنبه، ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

 
بر اساس این گزارش، بدین ترتیب قیمت هر دلار بالاتر از «سد مقاومتی تعیین شده» یعنی ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان ایستاده است و «پیشروی آن به سمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، از نظر فعالان بازار، کاهش قیمت را با دشواری‌های بیشتری روبرو می‌کند.»
 
قیمت هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده و نرخ خرید یورو در این صرافی‌ها نیز برابر با ۱۲۵۵۰ تومان اعلام شده است.
 
آن‌طور که خبرآنلاین نوشته، نرخ‌ها در بازار آزاد نیز «کاملا هماهنگ» با صرافی‌های بانکی است و فاصله قیمتی در بازار آزاد و صرافی امروز به «حداقل ممکن» رسیده است.
 
خبرگزاری تسنیم هم از ثبات قیمت دلار و یوروی فروشی صرافی‌ها نسبت به روز گذشته کاری خبر داده است.
 
در همین حال، روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه خود در مطلبی با عنوان «صدای پای دلار ۸ هزار تومانی» نوشته «خبرها حاکی از این است که در بودجه سال آینده نرخ ارز ۸ هزار تومانی تثبیت خواهد شد.»
 
این روزنامه به نقل از آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرده «اینکه ارز در بودجه سال ۹۹ در قیمت ۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شود می‌تواند به کسری بودجه دولت کمک کند و از طرفی دیگر هم رانتی که ایجاد شده بود را به حداقل برساند.»
 
قیمت دلار در روزهای آغازین مردادماه بالای ۱۲ هزار تومان و در فروردین ۹۸ حدود ۱۵ هزار تومان بود.
 
قیمت دلار آمریکا از حدود ۳۷۰۰ تومان در فروردین ۹۶ به حدود ۴۸۰۰ تومان در فروردین ۹۷ رسید و با خروج آمریکا از برجام، به شدت اوج گرفت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
گرانی دلار دو علت دارد. اول دادن حقوق و مزایا و افزایش حقوق با نزدیک شدن نوروز که دولت باید کسب درامد کند و دوم وقایع عراق و احساس ناامنی بعضی از هموطنان متمول
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
منتظر دلار صد هزار تومنی باشید . حالا ببین کی دارم بهتون میگم خیلی راحت یه صبحی بیدار میشی میبینی دلار رو زده صد هزار تومن سال بعدش هم باز چهار برابر میشه
‌سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
من نمی دانم پول ما تومانه دلار به کجاه ملاه فشار میاره معلوم نیست .بشه صد هزار تومان.
‌سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::naderali63 - گوتمبر، سوئد::]. ماشالله به ای کیو شما
‌سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. شما ببین دلایل ارزونی دلار چیه؟
‌سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.