پنتاگون: در آمد ناشی از فروش نفت سوریه در اختیار نیروهای کُرد قرار می گیرد

دویچه وله :به گفته پنتاگون درآمد حاصل از نفت در شمال سوریه در اختیار کردها قرار می‌گیرد. پیش‌تر ترامپ از امکان اداره میادین نفتی شمال سوریه توسط شرکت‌های آمریکایی خبر داده بود و روسیه آمریکا را به دزدی نفت از سوریه متهم کرده بود.
 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می‌گوید که درآمد ناشی از فروش نفت از میادین نفتی مناطق کردنشین واقع در شمال شرق سوریه به نیروهای متحد امریکا در این کشور تعلق می‌گیرد و نه به آمریکا.

 
به گزارش "نیویورک تایمز"، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۶ آبان (۷ نوامبر) در جمع خبرنگاران گفت: «درآمد [نفت] به جیب آمریکا نمی‌رود، بلکه به نیروهای دمکراتیک سوریه می‌رسد.»
 
مبارزان کرد سوریه از مهم‌ترین متحدان ائتلاف به رهبری آمریکا در نبرد علیه گروه موسوم به "حکومت اسلامی" یا داعش در سوریه محسوب می‌شوند.
امکان اداره میادین نفتی سوریه توسط شرکت‌های آمریکایی
پس از اعلام خبر کشته شدن رهبر پیشین گروه داعش، ابوبکر البغدادی، در ماه اکتبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده  در روز یکشنبه ۲۷ اکتبر در یک کنفرانس خبری از امکان استقرار شرکت‌های نفتی آمریکایی در شمال سوریه به جای نیروهای کرد خبر داد.
 
رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری گفت شاید شرکت "اکسون موبیل" آمریکایی یا یک شرکت آمریکایی دیگر برای اداره میادین نفتی سوریه فرستاده شود.
 
به گفته پنتاگون عواید حاصل از میادین نفتی مناطق کردنشین سوریه در اختیار نیروهای کرد قرار می‌گیرد
 
مبارزان کرد سوریه از مهم‌ترین متحدان ائتلاف به رهبری آمریکا در نبرد علیه گروه موسوم به "حکومت اسلامی" یا داعش در سوریه محسوب می‌شوند.
روسیه: آمریکا از سوریه نفت می‌دزدد
اظهارات هافمن در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای واحدهای آمریکایی را به دزدی کلان از منابع نفتی سوریه متهم کرده است.
 
به گزارش "ان‌تی‌وی"، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، شنبه ۲۶ اکتبر در مسکو گفت نفت در سوریه استخراج و گردآوری و سپس به خارج از کشور منتقل می‌شود.
 
این نهاد تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده که ظاهرا قادر به اثبات قاچاق نفت از سوریه ‌هستند.
 
روسیه مدت‌هاست که خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه است. وزارت دفاع این کشور اینک با این اظهارات تلویحا می‌گوید قصد آمریکا برای حضور بخشی از نظامیانش در میادین نفتی سوریه به منظور حفاظت از آن‌ها در برابر گروه "دولت اسلامی" (داعش) یا هر عامل بی‌ثبات‌کننده دیگری که واشنگتن عنوان می‌کند نیست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
ترامپ با تدبیر، هم امیال اردوغان را برآورده کرد و هم به کردها هدیه ای بزرگ داد
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران
دزد های کثیف
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
شک ندارم فشار اسد زرافه رگ کرد داره. چون دو دستی سرزمینها و نفت سوریه رو انداخت بغل کردهای تازه وارد به سوریه. عمرا اینطوری بمومنه. اردوغان این تجاوز رو هم حل میکنه.
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.