فرمانده سنتکام: به دنبال جنگ با ایران نیستیم، ولی از رویارویی با آن هم خودداری نمی‌کنیم

 ژنرال کنث مک‌کنزی صدای آمریکا :فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که ایران یکی از اولویت‌های تمرکز راهبردی ایالات متحده است و آمریکا با آن که خواهان جنگ با ایران نیست، اما چنان چه ضرورت ایجاب کند از چنین برخوردی خودداری نمی‌کند.
 

ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه یکم آبان در جریان کنفرانس «بررسی روابط آمریکا و اعراب در واشنگتن» با بیان این که یک قدرت جهانی نمی‌تواند تنها یک تمرکز راهبردی داشته باشد، افزود: «ایران یکی از این اولویت‌ها است؛ ولی مهم‌ترین آن‌ها نیست. ما دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ولی [در صورت لزوم] از رویارویی با ایران خودداری نمی‌کنیم.»

 
ژنرال مک‌کنزی گفت: «هرگونه برخورد نظامی که ایالات متحده در آینده در آن دخیل باشد فرامنطقه‌ای خواهد بود و چندین ستاد فرماندهی در آن حضور خواهند داشت؛ چرا که نمی‌توان تنها از نگاه یک فرماندهی نظامی، تصمیم‌هایی در مقیاس جهانی گرفت.»
 
فرمانده نیروهای مرکزی ایالات متحده با اشاره به فعالیت‌های ایران در تابستان امسال گفت: «میزان تاثیرگذاری بازدارندگی را تنها زمانی می‌توان سنجید که آن بازدارندگی ناکام شده باشد. ... تنها زمان این را نشان خواهد داد.»

ژنرال مک‌کنزی افزود که نقش سنتکام این است که نگذارد ایران به کارزار فشار حداکثری، واکنش نظامی نشان دهد.
 
فرمانده سنتکام همچنین گفت: «قدرت راهبردی ما هیچ‌گاه منحصر به مقدار تجهیزاتی که برای جنگ می‌آوریم، نیست. قدرت راهبردی ما بر مشارکت‌ها، ائتلاف‌ها، و رویکرد کلیت ارکان دولت، که ما به میدان نبرد می‌آوریم، استوار است.»
 
ایران پشت پرده چندین فقره حمله علیه نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز معرفی شده است. همچنین آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان، جمهوری اسلامی را مسئول حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی می‌دانند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
باز دباره شروع شد کور کوری خواندن اگه شما اینکاره بودید ایران هواپیماتونو نمی زد دستتونو خونده بودن و با این کار وعکس العمل شما تا حدودی منطقی اما ظیف هم بود ممکن در جنگ هوایی شما بهتر باشید اما در تجربه زمینی ارتش امریکا منظور سربازها هیچ انگیزه برای تجاوز به کشوری را ندارند وهر تجاوز زمینی در شرق به معنایه شکست است عراق و ویتنام وکوبا ودیگر أتش افروزی شما برای نمونه یکیش هم موفق نبوده فقط کسایی نفع ببردن که در بیزینسس اسحه بودن
‌چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
هنوزاز عراق خلاص نشدید در تجاوز به عراق اشتباه شما این بود که ارتش را منحل کردید واین اقدام عجولانه جون خیلی از جوانان امریکای را به خطر انداختید اون دسته از مردم که جوانانشان در عراق مردن باید همه مسوبین این جنایات را به دادگاه بکشند اول باید از پنتاگون شروع کنند وپرونده سپتامبر۱۱ باید دوباره برسی بشه و باید اونهایکه مدارک جرم در اون ساختمانها را عمدی از بین بردن را محاکمه کرد.
‌چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
فعلا همینطوری از سوریه به عراق و سپس به عربستان اثاث کشی کنید و رفته رفته فرآیند فرار از منطقه رو تکمیل کنید تا ما باقی بمانیم و اسراییل
‌چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
[::باور عمیق - قم، ایران::] اخه نمیدونم با چه روئی حتا مینویسی اسرائیل ! کم مونده نیتان یاهو به اطاق خواب رهبر فرزانه تون تجاوز کنه ! بطور مرتب روزی چهل پنجاه راس پاسدار و بسیجی رو ذبح شرعی میکنن باز تو میای میگی اسرائیل!!!؟ تو لبنان حتا زدن تو دهنتون و اخراج شدین باز قدقد میکنید؟.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک::]. منظورتون چیه کم مونده، اگر خجسته خانم بپرسید براتون تعریف میکنه چطور چلاقعلی یا علی میگفت و ناتانیاهو علی یارت را!
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.