وزارت ورزش: با کشتی‌گیری که با نماینده اسرائیل به روی سکوی قهرمانی رفته،برخورد قانونی خواهد شد

مسابقات کشتی فرنگی پیشکسوتان جهان ۲۰۱۹ (عکس از آرشیو) رادیو فردا :وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی‌گیری که همراه با نماینده اسراییل به روی سکوی قهرمانی رفته است، می‌گوید: برخورد قانونی و انضباطی خواهد شد.
 

آزادعلی محمدپور در مسابقات کشتی فرنگی پیشکسوتان جهان ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال طلا شد.

 این فرنگی‌کار کردستانی در وزن ۷۰ کیلوگرم رده سنی ب قهرمان شد. در همین وزن موشه گریمبرگ از اسراییل به مقام سوم رسید.
 
با توجه به اعلام رسمی رده‌بندی این وزن، نمایندگان ایران و اسراییل هر دو روی سکو رفتند و مدال‌شان را دریافت کردند. در صورتی که نماینده ایران روی سکو نمی‌رفت از جدول مسابقات حذف می‌شد.
 
وزارت ورزش در بیانیه‌اش یادآور شده است: «تیم کشتی پیشکسوتان بدون مجوز شورای برون مرزی و فدراسیون کشتی در مسابقات گرجستان شرکت کرد و بایستی پاسخگوی تخلفات خود باشند».
 
خبرگزاری فارس در گزارش انتقادی خود نوشته است: «نماینده اعزامی حراست وزارت ورزش و سرپرست تیم لازم است در این خصوص پاسخی صریح و شفاف داشته باشند. منتظریم تا فدراسیون کشتی و وزارت ورزش شفاف سازی کنند».
 
پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حضور پیشکسوتان در مسابقات جهانی را "خودسرانه" نامیده و تاکید کرده: «اینکار تخلف محسوب می‌شود. فدراسیون کشتی به دنبال عدم موافقت شورای برون مرزی، با سفر این تیم مخالفت کرده و قطعاً با کشتی‌گیران متخلف برخورد انضباطی لازم و قانونی خواهد شد».
 
وزارت ورزش ایران تاکید کرده است که "تا اطلاع بعدی اعزامی در این بخش صورت نخواهد گرفت."
 
به تازگی فدراسیون جهانی جودو، فدراسیون ایران را به دلیل صدور دستور عدم مبارزه با حریفان اسراییلی تعلیق کرده است.
 
ایران از همه مسابقات، همچنین فعالیت‌های اداری و اجتماعی که زیر نظر ارگان جهانی جودو یا اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به آن برگزار می‌شود محروم است.
 
این نخستین تعلیق یک فدراسیون در تاریخ ورزش ایران به خاطر پرهیز از انجام مبارزه با حریفان اسراییلی بود.
 
فدراسیون جهانی جودو در متن بیانیه تعلیق ایران اعلام کرد: «مقامات ایرانی به دستور خودداری دستور خودداری از مبارزه دادند. در حالی که IJF نامه‌ پایبندی ایران به تمام قوانین را با امضای صالحی امیری رییس کمیته المپیک و آرش میراسماعیلی دریافت کرده بود».
 
فدراسیون کشتی ایران هم بارها با تهدید اتحادیه جهانی این رشته ورزشی مواجه بوده. به نحوی که بهمن ۱۳۹۶ علیرضا کریمی شش ماه و حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی امید ایران به مدت دو سال محروم شدند.
 
پیشتر نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با هشدار به ایران درباره عدم مبارزه با ورزشکاران اسراییلی گفته بود: «ایران ریگی است در کفش ما. به کمک سایر فدراسیون‌های جهانی نیاز داریم. همه باید متحد، به ایران توضیح دهند که دیگر نمی‌تواند به این وضع ادامه دهد. بازنده نهایی، فقط ورزشکاران ایرانند».
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.