نفتکش ایرانی سابیتی بعد از دو انفجار به سوی خلیج فارس به راه افتاد

نفتکش سابیتی در دریای سرخ دچار سانحه شده است
بی بی سی :شرکت ملی نفتکش ایران روز جمعه اعلام کرد که نفتکش حادثه‌دیده سابیتی، در وضعیت باثباتی قرار گرفته و به سوی خلیج فارس حرکتش را آغاز کرده است.
 
این شرکت ساعتی پیشتر در بیانیه‌ای تایید کرده بود که این نفتکش، صبح جمعه در دو انفجار جداگانه که احتمالا بر اثر اصابت موشک بوده، در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی (۱۱۰ کیلومتری) بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

 

نفتکش سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است.
 
بر اساس بیانیه شرکت ملی نفتکش ایران، این شناور دچار آتش‌سوزی نشده و هیچ یک از خدمه آن نیز آسیب ندیده‌اند.
تصویری که روز جمعه از عرشه نفتکش سابیتی منتشر شد در این بیانیه آمده است: "این سانحه آسیب‌دیدگی در مخازن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا یک و نیم متر در بدنه کشتی ایجاد کرده است."
 
همچنین به گزارش وب‌سایت اعتمادآنلاین، نصرالله سردشتی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفته است که "هیچ طرفی هیچ گونه کمکی" به نفتکش سابیتی نکرده است.
 
عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفته است که این نفت‌کش" دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت هدف قرار گرفته است."
 
آقای موسوی افزود: "در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسی‌ها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است." محل تقریبی نفتکش حادثه دیده ایرانی صبیتی در دریای سرخ در پی وقوع انفجار، گفته شد که مخزن اصلی نفت در کشتی آسیب دید و نفت آن به دریا نشت کرد اما خبرگزاری‌های ایرانی، بعدتر از توقف نشت نفت خبر دادند.
 
بر اساس این گزارش‌ها، کارشناسان فنی مستقر بر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال می‌دهند این رخداد بر اثر انجام "اقدام تروریستی" باشد.
 
در پی این سانحه قیمت نفت در بازارهای جهانی دو درصد افزایش یافت.
 
در یکی از نخستین واکنش‌های بین‌المللی به این حادثه گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های درگیر در این حادثه، با همکاری امنیت و ثبات منطقه را حفظ کنند.
حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ؛ ایران می‌گوید نشت نفت را مهار کرده
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.