تیم فوتبال عربستان برای مسابقه با تیم فلسطین به کرانه باختری می‌رود

 هواداران تیم فلسطی در جریان بازی این تیم با تیم سوریه، رام‌الله ژانویه ۲۰۱۹ اداره ورزش پادشاهی سعودی اعلام کرده تیم فوتبال این کشور برای بازی پیش‌رو با تیم فلسطین به مناطق اشغالی در کرانه باختری سفر می‌کند. برای ورود به مناطق اشغالی کرانه باختری، کسب مجوز از دولت اسرائیل ضروری‌ست.
 

این بازی قرار است ۱۵ اکتبر، تقریبا دو هفته دیگر، در ورزشگاه مورد تائید «فیفا» در رام‌الله انجام شود. تیم عربستان قرار است روز ۱۳ اکتبر وارد رام‌الله شود.

 
حضور تیم عربستان در مناطق اشغالی در کرانه باختری، بیان‌گر تغییر رویکرد ریاض در مورد انجام این‌گونه بازی‌هاست که تا کنون در یک کشور ثالث انجام می‌شد.
 
اداره ورزش عربستان در حساب کاربری خود در توئیتر گفته به خاطر درخواست «برادران در فدراسیون فوتبال فلسطین» ریاض با برگزاری مسابقه مقدماتی جام آسیا در سال ۲۰۲۲ در رام‌الله موافقت کرده‌است.
 
عربستان می‌گوید هدف آن است که تیم فلسطین از بخت برابر برای بازی در حضور تماشاگران خود برخوردار باشد.
 
خبرگزاری فرانسه یادآوری کرده‌است که با وجود خودداری کشورها و تیم‌های عربی، اما طی سال‌های گذشته برخی از باشگاه‌ها یا تیم‌های ملی از عراق، اردن، امارات و بحرین برای بازی راهی مناطق اشغالی شده بودند.
 
هرچند برخی دیگر از جمله مصر و لبنان همچنان از این کار خودداری می‌کنند.
 
چهار سال پیش قرار بود تیم عربستان به کرانه باختری برود که در نهایت منصرف شد و بازی در اردن انجام شد.
 
اسرائیل در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را اشغال کرده و سفر به آن باید با مجوز دولت این کشور انجام شود.
 
عربستان سعودی همچنان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد اما در سال‌های اخیر گزارش‌هایی از برخی تعاملات میان دو طرف، به‌دلیل تقابل هر دو با جمهوری اسلامی، منتشر شده‌است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.