نمایندگان پارلمان بریتانیا از شامگاه دوشنبه به مرخصی اجباری می‌روند

دویچه وله :به دستور بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، تعطیلات پنج هفته‌ای نمایندگان پارلمان این کشور از شامگاه دوشنبه آغاز خواهد شد. پیش از تعلیق فعالیت پارلمان، نمایندگان در جلسه رای‌گیری برای برگزاری انتخابات زودرس شرکت می‌کنند.
 

تعطیلات اجباری نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در شامگاه دوشنبه ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) به وقت محلی آغاز خواهد شد.

 
دستور تعلیق پارلمان و رفتن به مرخصی اجباری پنج ‌هفته‌ای نمایندگان از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به این منظور صادر شده است که از تلاش‌های نمایندگان اپوزیسیون پارلمان بریتانیا که مخالف طرح اجرای "برگزیت سخت" هستند، جلوگیری شود.
 
سخنگوی دولت بریتانیا روز دوشنبه در لندن گفت: «پارلمان در پایان جلسه امروز به حال تعلیق در خواهد آمد.»
 
او خاطر نشان کرد که نتیجه رای‌گیری شامگاه دوشنبه در باره برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ادامه کار پارلمان تاثیری نخواهد داشت و مرخصی اجباری تقریبا پنج هفته‌ای نمایندگان از دوشنبه شب آغاز می‌شود، حتی اگر جانسون دور دوم رای‌گیری را هم از دست بدهد.
 
اعلام تصمیم جانسون در ماه اوت برای متوقف کردن فعالیت پارلمان بریتانیا تا تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) موجب برانگیختن اعتراضات وسیعی را در این کشور شد.
 
تاریخ خروج قطعی بریتانیا از اتحادیه اروپا دو هفته پس از بازگشت نمایندگان به کار، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تعیین شده است. 
 
مخالفان جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا را به تضعیف دموکراسی و قدرت پارلمان در این کشور متهم کرده‌اند.
 
جانسون در نظر دارد در صورت لزوم و به نتیجه نرسیدن مذاکرات و توافق با اتحادیه اروپا برگزیت سخت را به هر قیمتی به اجرا در آورد. اکثر نمایندگان مجلس عوام مخالف به اجرا در آمدن برگزیت سخت برای بریتانیا هستند و خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا  را مغایر منافع این کشور می‌دانند.
 
با وجود مهلت بسیار کم تا زمان وقفه اجباری فعالیت پارلمان هفته گذشته نمایندگان مجلس موفق شدند قانون علیه "برگزیت بدون توافق" را به تصویب اکثریت آرا برسانند.
 
این قانون نخست وزیر را موظف می‌کند که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا تا ۱۹ اکتبر از این اتحادیه بخواهد اجرای برگزیت را به تعویق اندازد. انتظار می‌رود ملکه الیزابت دوم نیز این قانون را روز دوشنبه امضا کند.
 
رئیس دولت بریتانیا از نمایندگان مجلس عوام خواسته است در رای‌گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی بریتانیا در تاریخ ۱۵ اکتبر شرکت کنند. جانسون امیدوار است رای اکثریت نمایندگان پارلمان را به دست آورد و سیاست خود مبنی بر اجرای برگزیت سخت را به کرسی نشاند.
 
جانسون در دور اول رای‌گیری که روز چهارشنبه گذشته (پنج روز پیش) برگزار شد نتوانست آرا لازم را به این منظور به دست آورد. در دور دوم رای‌گیری حدنصاب کسب دست کم دوم سوم آرا نمایندگان برای پذیرش انتخابات زودهنگام ضروری نیست. نمایندگان اپوزیسیون می‌خواهند در این دور نیز از اجرای خواست جانسون جلوگیری کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران
برادر جانسون کودتا کرد!
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
از قرائن هنوز حرف اخر را پادشاه انگلستان میزند و در سفر ترامپ به انگلستان ملکه کاملا با او همسو شده است
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.