بریتانیا: ایران باید به قول خود درباره نرفتن نفتکش «گریس-۱» به سوریه عمل کند

رادیو فردا : دولت جبل‌الطارق روز پنجشنبه ابرنفتکش «گریس- ۱» را پس از ۴۰ روز آزاد کرد.
 

ساعاتی پس از حکم تصمیم دولت جبل‌الطارق به آزادی ابرنفتکش «گریس- ۱»، بریتانیا در نخستین واکنش به این موضوع گفت ایران باید به قول خود که این نفتکش به سوریه نخواهد رفت عمل کند.

 
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا عصر پنج‌شنبه در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه «ایران باید به تضمین‌هایی که داده است عمل کند» گفت: «ما اطلاع داریم که دولت جبل‌الطارق تضمین‌هایی از ایران گرفته است که گریس ۱ راهی سوریه نخواهد شد».
 
این مقام بریتانیایی اشاره‌ای به تضمین‌های ایران در این باره نکرد.
 
سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا همچنین «هرگونه ارتباط یا مقایسه» بین «اقدام غیرقابل قبول و غیرقانونی ایران در یورش به شناورهای تجاری و توقیف آنها در تنگه هرمز» و «اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توسط دولت جبل‌الطارق» را رد کرد.
 
این مقام بریتانیایی افزوده است که لندن به ایران یا هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که «تحریم‌های بسیار مهم اتحادیه اروپا علیه رژیمی که سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده است را نقض کند».
 
دولت جبل‌الطارق روز پنجشنبه ابرنفتکش «گریس- ۱» را پس از ۴۰ روز توقیف، آزاد کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
Majid38 - ملبورن، استرالیا
احمق ها اون‌نفتکش تله بود توی جبل الطارق بقول شما.اون نفتکش به دردشون نمیخوره.فقط فضا اشغال کرده.حالا احمق تر اونایی که میبیننو به به چه چه میزنن از اقتدار نظام مردم هم خواب !!!!!!!........راستى چرا داشت مى رفت سوریه....چرا
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا
خیلی احمقانه است آمریکا جمهوری اسلامی رو تحریم کرده و مجازات کذاشته برای خریداران نفت ایران بعد یک کشتی پر نفت رو توقیف میکنند بدون اینکه بفهمند کدوم کشور مقصد این کشتی بوده و چرا از تحریم ها پیروی نکرده کشتی رو آزاد میکنند در حالیکه اینها ادعا میکنند که سوریه مقصد کشتی نبوده.
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عجبا! میرود و بارش را به چند کشتی دیگر میدهد و آن ها نفت را به سوریه میدهد
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶
۴۵
babakiii - مارس، نیو
امیدوارم بره سوریه اروپا با سوریه مشکل داره به ما چه . همه واسی ما ادم شدن. زنده باد ایران.
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.