امضای قرارداد محرمانه نظامی ایران با روسیه از زبان فرمانده نیروی دریایی ارتش

- حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، که هفته گذشته به روسیه سفر کرده بود از انعقاد یک قرارداد نظامی «محرمانه» با این کشور خبر داد و گفت: «بند‌هایی از این توافقنامه دارای طبقه‌بندی است» اما «برای نخستین بار است که چنین توافقی بین دو کشور صورت می‌گیرد».
 

سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره قرارداد «محرمانه» نظامی با روسیه درحالی بیان شده است که جمهوری اسلامی در چند سال گذشته و برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به روسیه اجازه داد که جنگنده بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را در پایگاه هوایی همدان مستقر و از این پایگاه به عنوان مرکزی برای بمباران مناطقی در سوریه استفاده کند.

 
خانزادی روز دوشنبه در نشست خبری مراسم افتتاحیه مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان در کیش، با اشاره به سفر خود به روسیه گفت که در جریان این سفر «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزرات دفاع روسیه موافقت‌نامه نظامی امضا کرده است.»
 
او از بیان جزئیات این قرار داد خودداری کرد، اما گفت که «به نمایندگی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران» این موافقتنامه‌ را با وزارت دفاع روسیه امضا کرده است و تاکید کرد که این قرار داد «نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی تهران و مسکو به حساب می‌آید».
 
خانزادی افزود: «بند‌هایی از این توافقنامه دارای طبقه‌بندی (محرمانه) است، اما در مجموع هدف از امضای آن، توسعه همکاری‌های نظامی میان دو کشور است و قطعا بخش اعظمی از آن شامل نیرو‌های دریایی دو کشور می‌شود.»
 
خانزادی گفت: «بخشی از مذاکرات ما با طرف روس، دارای افق‌های کوتاه، میان و بلندمدت است که با هدف گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه در همه بخش‌های نیرو‌های مسلح دو کشور دنبال می‌شود».
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص خبری که پیشتر درباره مانور مشترک با روسیه در شمال اقیانوس هند بیان کرده بود، گفت: درباره «برگزاری رزمایش نیرو‌های دریایی دو کشور در منطقه اقیانوس هند به توافق رسیده‌ایم» و به زودی «جلسات هماهنگی و طرح‌ریزی این رزمایش آغاز خواهد شد».
 
خانزادی در جریان سفر هفته گذشته خود به روسیه نیز خبر توافق با این کشور برای برگزاری مانور مشترک در شمال اقیانوس هند را اعلام کرده و گفته بود: «وقتی از اقیانوس هند صحبت می‌کنیم شاید بخش مهم و قابل توجه آن منطقه شمال اقیانوس هند باشد که به دریای مکران، تنگه هرمز و همین‌طور خلیج فارس متصل می‌شود.»
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به انجام مذاکراتی در خصوص دریای خزر با طرف روسی نیز اشاره اما جزئیات آن را بیان نکرد.
 
خانزادی گفت که در جریان سفر به روسیه «مذاکرات فشرده در ارتباط با توسعه تعاملات دفاعی و همکاری‌های نظامی در منطقه دریای خزر» انجام شد و تاکید کرد که «این مذاکرات در چارچوب اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریای خزر و موافقتنامه‌ای است که بین ما پیشتر امضا شده و در حال تکمیل است».
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری روز دوشنبه خود در کیش و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص «رویدادهای منطقه در هفته‌های گذشته»، گفت: «در منطقه اتفاقی نیافتاده و تنها تحکیم امنیت نیروی دریایی مطرح بوده است.»
 
او گفت: «نمایشی که کشورهای استکباری و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس اجرا کردند تنها یک بلوف بزرگ به جهان و یک اقدام فریبکارانه است که می‌خواهند نشان دهند منطقه فاقد امنیت است، در حالی‌که منطقه کاملا امن بوده و تلاش‌های آن‌ها برای ناایمن جلوه دادن منطقه بیهوده است.»
 
سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش درحالی بیان شد که طی دو ماه گذشته چهار نفتکش در بندر فجیره و دو نفتکش در دریای عمان آماج حمله قرار گرفتند، ایران یک فروند پهپاد آمریکایی را سرنگونکرد و در مقابل آمریکا نیز اعلام کرد که دستکم یک فروند پهپاد ایران را در نزدیکی یک ناو آمریکا سرنگون کرده‌است.
 
علاوه بر این، به دنبال توقیف نفتکش گریس۱ از سوی نیروی دریایی بریتانیا تحت عنوان «نقض تحریم‌ها علیه سوریه»، نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکنون نفتکش «ریاح»، نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو و در آخرین مورد روز یک‌شنبه یک نفتکش دیگر را توقیف کرده‌است. بر مجموعه این رویدادها باید سقوط روز یک شنبه ۱۳ مرداد ماه یک فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش در ساحل بوشهر را هم افزود.
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
۴۰ سال گذشته "اگر" روشنفکران و عوام به فریادهایمان گوش فرا می دادند که این سیستم دروغین اسلامی، دشمن ایران است، ما را محکوم به جفنگ گویی و کافر بودن محکوم می کردند و "الان" میگوییم که "تنها ره رهایی فقط یک شخم پهلوانی" ما را دیوانه می پندارند! روزبروز بر قدرت سلسله ساندیسیان افزوده گشته و آنهم از سر نعمت پول مفت نفت که با باج دادن به کشورهای ضد آمریکایی و در داخل کشور با خرج های کلان با تشکیل دادن نهادهای ضد مردمی برای مهار کردن آتش خشم ایران! چگونه میتوان با دست خالی از پس این ایدلوژی بر آمد!؟
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::scandal - برلین، آلمان::]. دوست همیشه دلسوز برای رهایی ایران ، اتفاقا همین مطلب بالا بهترین دلیل است که چرا حمله نظامی به ایران خطرناک است ، چرا که منافع روس ها بر حاکمیت اخوندهاست و نمیخواهند مانند لیبی و عراق ، ایران به دست غرب بیافتد ،‌لذا به مانند سوریه ، جنگ را به جنگ داخلی خواهند کشاند، فروپاشی این نظام غیر قابل اجتناب است ، اما نه از طریق جنگ و ویرانی
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
۳۸
scandal - برلین، آلمان
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. گرامی، ما ملتی هستیم که صبح درود بر مصدق گفته و بعد از نهار، مرگ بر مصدق! فراموش نشود که ما شاهد سوزاندن کارت بسیجی از طرف خود همین افراد بودیم که از شعور انساندوستی و مذهبش پشت به رژیم کرده و باور کنید که ما "اهل سوریه نیستیم" که کار به جنگ داخلی بکشد، زیرا فرهنگ ما فرهنگ "پا به فرار" است که سید پروستات با کوچکترین جنبش مردمی در فکر بستن بغچه خود بود که راهی شام شود و از طرفی نیروی ارتش را نباید فراموش کرد که همیشه مردمی رفتار کرده و "اگر" هم به جنگ داخلی کشیده شود، منِ شمالی با کی باید بجنگم!؟ با تهرانی؟ با بلوچ که ۱۰۰۰ کیلومتر با من فاصله دارد!؟ جنگ داخلی هیچ شانسی در فرهنگمان ندارد!
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
..فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به انجام مذاکراتی در خصوص دریای خزر با طرف روسی نیز اشاره اما جزئیات آن را بیان نکرد...بعله روسیه در اوج قدرتش همیچین قراردادهایی با مصر با عراق و با لیبی هم امضا کرد، ولی شاهنامه اخرش تموم میشه، چون شاهنامه روسی اخر خوش نداره، ببینم شا از تاریخ واقعا درس نمیگیرید احمقها.اس ۳۰۰ یادتونه، نیروگاه بوشهر یادتون، قلیب کردن هواپیماهای سوخو و میگ از رده خارج شده روسی یادتونه،جالب اینجاست روسها که حاضرنند ننشون را برای یک دلار کرایه بدن حاضر شدن قطعات یدکی این جنگندها قالب شده به ایران را از بین ببرند وقلی به ایران نفروشند.حالا مفاد این قرارداد محرمانه چیه: ۱. ایران تعهد میکنه دریای خذر را به روسیه بده،۲.ایران تعهد میکنه بندر انزلی را بر روسیه بده۳. ایران تعهد میکنه فرودگاه شاهرخی همدان را به روسها بده۴. ایران تعهد میکنه هر ساله چند میلیارد دلار به روسها باج سبیل بده در عوض روسها هم حاضرند هر چند اینها زیاد مهم نیستند این هدایا را قبول کنه، ولی این هدایا به این معنی نیست که ایران و روسیه برادرند! این یک قرار...داد اسر، یعنی قرار دادن ...
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
. یعنی قرار دادن ،انهم باج،انهم کشور ایران را انهم همه چیز را در مقابل یک لبخنه برادر پوتین....عاق شاعره و فرموده: سر چیست که ما فدای قدم پوتین کنیم این متاعی است که هر بی سر و پایی دارد...خاک به سر شما و ملتی که دلش به شما خوش است. در طول تاریخ هیچ ملتی تا این حد تحقیرنشده مثل ایران وملت ایران وهیچ ملتی هم برای تحقیر خودش حاضر نبوده باج بده و افتخار هم بکنه،اینها دست قاجارها را قپونی بستن. ولی ملت ایران....خوکچه هندی ملعون ایت الشیطان خمینی گفت: خیلی خرید...خدا شاما رتا ادم کند. اینها دست قاجارها را قپونی بستن
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. رفیق مشکل ایرانی مسلک این است که حافظه تاریخی ندارند، اگر صد بار هم داخل یک چاله بیفتند، باز برای بار ۱۰۱ همون راه را میروند و میگن به امید حضرت عباس....بعضیها دل به ترامپ بستن، اخه ترامپ مگر خونش خراب شده به ایران حمله کنه، بخاطر تهدید و تبلیغ ابگرمکنهای پر از باروت سپاه اولین سفرش به عربستان ۵۰۰ میلیارد دلار سنگین بود تازه دختر و داماذ هم ۲۰۰ میلیون دلار پول تو جیبی گرفتند، حالا تازه سر شب لاتهاست و بچاپ بچاپ شروع شده و اینها میگن یا ترامپ ادرکنی، این ترامپ هم شده امام خیالی زمان.
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::scandal - برلین، آلمان::]. تاریخ نشان داده که مردم شمال ایران جزو مبارزترین و آگاه ترین مردم ایران هستند ، دشمنان ایرانزمین امیدشان به تجزیه خوزستان ، کردستان و آذربایجان است . و شدیدا به هویت نوجوانان تمرکز کرده اند . این خطر را من جدی میبینم ، ایران کنونی فاقد اپوزیسیون قوی می‌باشد . ما یک قرن پیش میرزا کوچک خان و ستار خان و باقر خان داشتیم ، هر کدام هزاران جنگجو پشت سرشان بود ، مقایسه کن با شرایط کنونی ، البته من امیدوارم که تحلیل شما از شرایط کنونی درست باشد و من در اشتباه بوده و با دید منفی بافی به داستان نگاه می‌کنم .
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. کورش عزیز میدونید میرزا کوچک خانی که قهرمان اخوندها شده یکی از کسانی بود که پرچم تجزیه شمال وعلم جمهوری سوسیالیستی مازندران را به تقلید از جماهر سوسیالیستی شوری سابق هوا کرد و به امید پیوستن به شوروی برای رفقای سرخ قزاقی میرقصید،میدونید اگر رضا شاه بزرگ نبود الان شمال تجزیه شده بود. اما در مورد رفقای کرد، میدونید در سیاست احزاب کردی در تمام برنامه های انها کردستانی زیر پرچم سه رنگ ایران تنها اپشن قابل قبول انهاست، میدونید حتی بارزانی در عراق به این خاطر منفور صدام و حزب بعث بود که میگفت رویای ما کرتدستانی فدرال و دمکرات زیر پرچم سه رنگ ایران است!. بدبختانه این جمهوری سقت پرستهای اشغالگر ایران باعث شده در چشم های ما بیگانه دوست و برادر بیگانه باشه.عربهای عراقی رادرند،ولی برادران عرب ایران دشمن و تجزیه طلب....بگذریم
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
وطن فروشان اسلامی را بدار آویزان خواهیم کرد بالای هر تیربرق سر این وطنفرشان عرب پرست را خواهید دید
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. متاسفانه کاملا حق باشماست. داستان تلاش برای تجزیه ایران و سواستفاده از رهبران قومی تاریخ طولانی دارد . خیلی کسانی که پرچم مشروطیت در دست داشتند آلت دست بیگانگان شدند . و بعد از اینکه تاریخ مصرفشان تمام شد به حاشیه رفتند . میرزا کوچک خان سرش را به باد داد ؛ بعد ها پیشه وری آلت دست روس ها شد و بعد از شکست فرقه بطرز مشکوکی در حادثه کشته شد . رهبران کرد و بلوچ هم همین داستان را داشتند . تنها کسی که عمیقا معتقد به ایران واحد و یکپارچه بود رضا شاه بود
‌سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
این پان فازسها کجا هستند که ایران عملا داره به مستعمره فیزیکی روسیه در می اید. سالیان سال است که مستعمره سیاسی و اقتصادی روسیه و چین بود اما این دفعه دریای خزر و خلیج فارس یا عربی واگذار شد ارزوی که روسها چهارصد سال است که برای دسترسی به ابهای ازاد جنوب می جنگند . قاجار اگر قسمتهایی از کشور را از دست دادند اما با ابرقدرتهای ان زمان جانانه جنگیدند اما زورشان نرسید اما رضا خان در عرض دو روز کشور را تسلیم انگلیس کرد و اینها تمام مناطق استراتژیک کشورتان را به روسها .اگذار کردند. چرا این عاشقان ایران و دشمنان احمق ترک ها خفه خون گرفتند.
‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان::]. پان فارسها یا پüان ایرانیها هر وقت مملکت به لبه واقعی پرتگاه رسید در پیکر یک بزرگ مرد ظهور کردند، انروزی که پان مغلهایی مثل پیشهخری با روییای تجزیه استان اتروپاتکان(به عربی و زبان اجنبی اذربایجان)تنبان برای باقروف روسی در اورند و وازلین مارک واسیلی روسدی را هم با خرج خودشون تهیه کردن و به امید لطف باقروف بودند، بزرگ مرد پان ایرانی یا پان فارسی مثل رضا شاه بزرگ ظهور کرد و بساط اینها را تو تربه کرد، دیر شد ولی دروغ نمیشهم ملت ناسپاس و نمک بحرام ایران وقتی در برابر قبر این بزرگ مرد از ته دل اونوم صدا کردند مومیای او از زیر ۵ متر خاک اومد بیرون، پس پان فارس را دسته کم نگیر
‌پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.